Bij nazicht bleek de overloop aan het koken, er was water op de motor terecht gekomen en er kwam een wolk stoom uit het motorcompartiment.
Na enkele minuten heb ik het er toch op gewaagd, ramen open, verwarming volle bak... Na 100m was de temperatuur weer op normaal niveau.
Thuisgekomen heb ik de wagen even laten rusten en daarna olie en waterpeil gekontroleerd. Geen mayonaise (frietsaus voor de noorderburen)
Het fenomeen heeft zich nog niet herhaald. Wat kan de oorzaak hiervan zijn? De laatste maal dat ik naar het waterpeil gekeken had was er nog genoeg in en sinsdien heb ik de auto niet zoveel gebruikt wegens in het buitenland.
Een tijdje geleden hadden we een topic over de koelvloeistof en daaruit dacht ik op te maken dat de koelvloeistof een speciale vloeistof is en ik weet nu niet of gewoon water erbij kappen zo'n goed idee was. Oorspronkelijke vloeistof was groen. Comments?


? 
