http://www.powersystem.fr/
voor 380 euro zou er 12 pk bij komen.....heb je toch op een respectable 158Pk, als alles klopt.....
Want het is ook nog eens heel makkelijk installeren.....plug and play, als ik het zo lees......Dan wordt het aanpassen van vermogen ineens leuk.....en waarschijnlijk ook nog eens een gunstiger benzineverbruik?
-----------------reply Sander-------------------
Voor dit bedrag laat je een programmeerbare module installeeren bij de Dynobank te goes. Kun je meteen de winst zien op de bank. Chiptune pk's zijn vaak erg overdreven !! Pas op met deze vorm van tuning !
De hier gegeven module moet tussen een aantal sensoren gesoldeerd of gekrompen worden. Dit is dus niet plug&play en vereist een behoorlijke kennis van autoelectronica.
-----------------reply JohanV-------------------
Ow....dus toch wel kennis nodig....dat wordt een probleem, haha....
En in Goes? Voor zo'n bedrag ook?
Dan wordt het misschien wel leuk.....
-----------------reply Sander-------------------
In Goes stellen ze zo'n module af op jouw wagen (op de testbank) dus maximale vermogenswinst. Voor prijzen kun je het beste gewoon even contact opnemen. et zal iets duurder zijn omdat ze het moeten installeeren en je eigelijk ook meteen een dynorun hebt. Ik verwacht zelf rond de €500,- Als je een run neemt vertellen ze wel meteen of het nut heeft op jouw auto omdat ze een super-snelle gasmeter hebben die kijkt of je auto een goed mengsel binnen krijgt.
-----------------reply JohanV-------------------
4 gas meting.....?
Heb ik ook op mijn motor laten uitvoeren, en een ander uitlaatsysteem en een andere Eprom.....scheelde voornamelijk heel veel in de "dip" die er vanaf de 3000 tot 5500 inzat.....maar echt vermogenswinst? Volgens mij viel dat wel mee....
Dus op een auto zou het wel eens de moeite waard kunnen zijn?
-----------------reply Ghostrider-------------------
Werkt die module het zelfde als die van Emerald oid.
Is die af te stellen op de bank?
Moet de mijne nog chippen nl..
-----------------reply Sander-------------------
Ik heb me nog nooit zo verdiept in een emerald, Is dit niet een totaal nieuwe ECU ? De boxjes die ze bij de dynobank hebben zet je tussen een aantal sensoren en deze beïnvloed de waarden van de sensoren die naar de ECU gaan welke dan de inspuitwaarden weer beïnvloed. Je blijft wel vastsitten aan de limitaties van de inspuittabel die in de eeprom staat. Voor een normale wagen is dit echter voldoende. Als je veel aanpast weet ik niet of je het nog red.
Bij de dynobank vertellen ze je gewoon precies wat je kunt verwachten van een dergelijke module op je wagen. Als het geen zin heeft zoals de 206 op de foto; liep als een zonnetje; hem hebben ze letterlijk een module afgeraden. Dit zijn nog echte vakmensen die enkel iets willen doen als het ook echt nut heeft. Zie je niet zo vaak meer...
Ze hebben trouwens ook een versie die je zelf aan je PC kunt hangen om lekker thuis te prullen ("aanpassen")
-----------------reply ErikB-------------------
'k Geloof er niet echt in, zeker niet op een standaard of bijna-standaard wagen.
Op dat moment is het (IMHO) ook beter om te gaan naar de Emerald oplossingen aangezien zij inderdaad het hele systeem vervangen en een stuk flexibeler zijn (kunnen het tijdstip van ontsteking ook aanpassen).
In ieder geval is het wel zo dat iemand met kennis van zaken de chip moet afstellen voor jouw wagen..... anders kan het fataal aflopen.
-----------------reply Sander-------------------
Bij de dynobank hebben ze ook doosjes die ook de ontsteking meepakken........ EN ze hebben er behoorlijk verstand van
-----------------reply Ghostrider-------------------
Doen ze dit met MSD Blaster?
-----------------reply Sander-------------------
Ik heb geen idee. Om eerlijk te zijn weet ik niet eens wat dat is........
-----------------reply Ghostrider-------------------
Weer eens een Hondatruucje...
Ik haal veel info uit de straatrace-scene. Die gasten weten best veel. Aangezien de Honda VTec, de Toyota VVTi en de MGF VVC redelijk op elkaar lijken, kun je ook geinige Hondatruucjes gebruiken op je F. Voor de MGF 1.8i is daar ook veel voor te vinden denk ik. Zo zijn ze aan het proberen een VTec controller toe te passen op mijn motor. Kun je ontsteking en brandstofboost regelen vanuit je luie MG stoel!
Anyway. Met MSD Blaster regel je je ontsteking. Bij een kleine uitbreiding kun je zelfs je onstekingsregeling koppelen aan een launchcontroll.
Stel je toerental in op 3000 toeren.
In de eerste verstelling, gas ondering, en de toeren blijven kunstmatig door de MSD blaster op 3000 toeren. Geeft grote knallen, en steekvlammen uit de uitlaat zoals bij F&F, door het rijke mengsel.
Koppeling los en je gaat zonder tractie er als een gek van door. Eerder op hoge toeren, en altijd als eerste weg. Wel slecht voor je ontkoppelingsplaat!
http://www.msdignition.com/
-----------------reply Sander-------------------
Aha ! Interessant !
Zo extreem gaat het er in Goes niet aan toe vrees ik (je kunt ze bellen ?). Wel is er hier in het dorp een freak met een Opel Kadett Coupe (zo'n heeeeeeele ouwe) met >>350pk turboblok en launch control Launchcontrol is cool !
-----------------reply Ghostrider-------------------
Die Jap-Loving-Dudes zijn echt helemaal gek! Die gaan echt helemaal los. Ze hebben vaak de wens een mooie betaalbare (hoewel,.. de eerste Skyline GTR is al gesignaleerd) auto te hebben met extreem veel pk's. Iets wat me wel aanspreekt.
De echte straatracers hier* scheuren bijna alleen maar met Opels. Aan hun kennis heb je niet zo heel veel als je MG of Rover rijd. Vaak rijden ze Opel omdat de onderdelen dan lekker goedkoop en makkelijk te vervangen zijn, 't gaat met racen immers gauw kapot (Sl)Opel.
En toch heb je de meeste bekijks met een MG!!!!
(*hier = MacDonalds Veenendaal, Transferium Leiden of Pernis/Botlek Rotterdam).
-----------------reply JohanV-------------------
Als jullie het goed vinden hou ik mijn MG toch maar voor het "normalere" werk......
Als ik echt gek wil doen pak ik de motor wel......
Een MG is niet gemaakt om ECHT hard te gaan.....volgens mij.....
Bij aanpassen van vermogen, wordt 9 van de 10 keer vergeten ook andere dingen aan te passen (remmen, koppeling, e.d.)....
-----------------reply Sander-------------------
Ok is goed, hou jij em voor het normale werk
Je hebt wel gelijk wat remmen betreft maar in de MG(F) scene is dit IMO eerder één van de eerste dingen die men aan de MG verandert.....