Speaker Focal
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

Speaker Focal

door Ian » wo nov 03, 2010 5:50 pm

beste mgf/tf'ers,

helaas pindakaas moet ik de huidige speakers van de f afdanken. In een fotootje van mijn project liet ik zien dat de speakers er al uit waren. Maar het is nu definitief. De speakers zelf waren al stevig versleten(gekraak, geen deftig geluid meer) en er zat een lichte schimmel hierop. Redenen: water! Heb zelf met een productje het trachten eraf te krijgen maar de geur was toch serieus(muf! ooh mannekes ni te doen).

Nu was ik was opzoek naar andere speakers en ik vond er bij halfords van Sony voor 45 euro, deftig en 150 watt! Muziek dat eruit kwam was echt goede kwaliteit. Deelde het aan mijn vader mee en hij zei dat hij op de zolder nog twee speakers van focal(200+watt) had liggen van zijn oude 993. Iemand hier ervaring mee met deze speakers?

grtz
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

door philipvanv » wo nov 03, 2010 5:55 pm

ALs je bij Halfords gaat, ik heb daar al speakers van Sony (Xplod) en van Kenwood gehad. Persoonlijk vond ik die van Kenwood (€10 duurder) beter.
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » wo nov 03, 2010 6:36 pm

Pioneer ook aan te raden.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

MG TF 135

Flying Dutchman
  • Edgecrusher
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON ma okt 01, 2007 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Hengelo NL

door Edgecrusher » wo nov 03, 2010 6:40 pm

Van de merken hier genoemd lijken me de Focals het beste.....
    Nothing sounds like a cobra in a tunnel.

MGF MPI, Blueflame exhaust + decat, Green Storm, Superchips Icon Race, alum. radiator, Trophy splitter, xenon 6000k.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo nov 03, 2010 7:13 pm

Zelf heb ik een set van Focal in mijn F. Verder een Alpine versterker en een Alpine radio. Het geluid dat dit voortbrengt is schitterend. T'lijkt wel of er een sub in zit, maar dat is niet zo, alles achter de gewone plaatsen gemonteerd, dus je ziet er niks van (buiten dan de versterker die achter de zetel zit). On the other hand : Wie heeft er een radio nodig in een F, als deze F op zich mooi klinkt ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    wjjkoevoets
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 190
    GeregistreerdCOLON di mei 13, 2008 8:05 am
    WoonplaatsCOLON Sprundel

door wjjkoevoets » wo nov 03, 2010 7:15 pm

Focal maakt in ieder geval wel super speakers voor home entertainment (en ook voor professionele audio doeleinden) dus ik denk dat ze in een auto ook wel subliem zullen klinken, mits je natuurlijk een goede versterker neem ik aan.
    Proud ex-owner of an:
    MG TF 135 - 80th Anniversary Edition (Starlight Silver - Stock)

Proud owner of a:
    BMW ///M235i (Estoril Blue) - Bootmod3 - Wagner DP - ER CP - ER TIC CP - CSF FMIC - GFB DV+ - Pure Inlet - K&N Drop-in AF - MPE
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    WoonplaatsCOLON Schilde

door Ian » wo nov 03, 2010 7:49 pm

Bruno schreefColonZelf heb ik een set van Focal in mijn F. Verder een Alpine versterker en een Alpine radio. Het geluid dat dit voortbrengt is schitterend. T'lijkt wel of er een sub in zit, maar dat is niet zo, alles achter de gewone plaatsen gemonteerd, dus je ziet er niks van (buiten dan de versterker die achter de zetel zit). On the other hand : Wie heeft er een radio nodig in een F, als deze F op zich mooi klinkt ?

daar heb je gelijk in bruno. Heb het zelf tegen mijn eigen gezegd. Maar elke dag 100km rijden, met alleen motorgeluid.. Eerste maand is het nog best lachen maar tweede maand zit je antidepressiva te slikken :lol:

Er moet toch een klein beetje achtergrondmuziek zijn :wink:
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

door Andros » do nov 04, 2010 1:08 am

Focal's staan er bekend om goed geluid te leveren voor een betaalbare prijs. Let wel even op je versterker, als je zware speakers aan de radio gaat hangen kan dat ten koste gaan van een van de twee. Een losse versterker is dan aan te bevelen. Mocht je het geld hebben dan is DLS ook aan te bevelen. Maar zoals altijd geldt voor audio, ga zelf eens luisteren :)
    De nachtspotter!
  • MGTF160
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    GeregistreerdCOLON za apr 10, 2010 11:48 pm
    WoonplaatsCOLON Apeldoorn

door MGTF160 » do nov 04, 2010 11:32 am

Mocht je echt goed geluid willen hebben ga dan voor Ground Zero. Erg goed spul!
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    WoonplaatsCOLON Schilde

door Ian » do nov 04, 2010 7:35 pm

Ik dank iedereen voor de replies!

TTdesign is zekers bedankt!

Gisteren twee uurtjes op een claustrofobische zolder zitten zoeken naar de speakers, maar niets gevonden. Wanneer ik onder het stof(heb astma), hoestend en bezweet de trap afsukkel, krijg ik een telefoon van mijn vader:

"Ian, ik denk er nu aan.. die focals heb ik nog meegegeven bij de verkoop van de 993.. Ge moet er ni achter zoeke.."

Nou seg!

Vandaag voor speakers gaan zien en door TTdesign heb ik gekozen voor pioneers! De kwaliteit was inderdaad beter dan Sony. Sony klonk goed maar het uiterlijk(gaasje) was sjonnie en er begon een geruis te ontstaan op bepaald niveau van geluidsterkte. De pioneers bleven perfect en knap van geluid. Deze zijn 170 watt en zijn mooi van uiterlijk, 17cm (diameter) en hebben slechts 60 euro's gekost!
    Afbeelding

Daarjuist even geïnstalleerd en wat een staaltje komt daar uit! Ik kan terug Eddy Wally en Jo Vally op volle teugen afspelen! :lol:
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786
    GeregistreerdCOLON do jan 27, 2005 1:57 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

door Powerman » za nov 06, 2010 3:16 pm

Het begon allemaal zo mooi - Focal :cry:
    I am the God of Hell Fire, and I bring you .... FIRE . . . . . . .Afbeelding
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    WoonplaatsCOLON Schilde

door Ian » za nov 06, 2010 4:18 pm

@powerman,

wees gerust, deze pioneers zijn echt zeer goed! Laat je niet misleiden door de prijs. Ik dacht ook van, pfff 60 eurootjes, wat voor kwaliteit kan het nu zijn!? Speelde ernaast zo'n grote ovale speaker van 150euro's, en die was zekers niet beter!
    wjjkoevoets
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 190
    GeregistreerdCOLON di mei 13, 2008 8:05 am
    WoonplaatsCOLON Sprundel

door wjjkoevoets » za nov 06, 2010 4:52 pm

Powerman schreefColonHet begon allemaal zo mooi - Focal :cry:

Off-topic: Heb je toevallig mijn privébericht gezien?

Alhoewel ik het er mee eens ben dat Focal over het algemeen beter is, is Pioneer zeker niet slecht. Maken tegenwoordig zeker nog goede speakers (en de wat hogere receivers/versterkers zijn ook helemaal niet verkeerd).
    Proud ex-owner of an:
    MG TF 135 - 80th Anniversary Edition (Starlight Silver - Stock)

Proud owner of a:
    BMW ///M235i (Estoril Blue) - Bootmod3 - Wagner DP - ER CP - ER TIC CP - CSF FMIC - GFB DV+ - Pure Inlet - K&N Drop-in AF - MPE
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786
    GeregistreerdCOLON do jan 27, 2005 1:57 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

door Powerman » za nov 06, 2010 4:54 pm

Heb ook focal voor MG maar dan in de klasse 700 - 1000 euro

mn snoer was al duurder :wink:
    I am the God of Hell Fire, and I bring you .... FIRE . . . . . . .Afbeelding
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

door BlackFox » za nov 06, 2010 4:55 pm

700-1000 euro is best veel in vergelijking met de waarde van de auto :oops: :lol:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000