BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1
Wordt MG-Rover Iranees?
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    Wordt MG-Rover Iranees?

    door Ralph » vr apr 22, 2005 8:03 pm

    Autofabrikanten Iran azen op Britse MG Rover

    Uitgegeven: 22 april 2005 17:47

    TEHERAN - Twee autofabrikanten in Iran, die in handen zijn van de staat, bekijken de mogelijkheden om de noodlijdende Britse automaker MG Rover te kopen. Dat heeft het semi-officiële studentenpersbureau ISNA vrijdag gemeld. Het bureau omschreef een onderneming in handen van een politicus als een derde kandidaatkoper.

    "Iran Khodro en SAIPA overwegen Rover over te nemen", aldus ISNA, dat zich baseert op een niet met name genoemde functionaris van het Iraanse ministerie van Industrie en Mijnbouw. SAIPA is de op een na grootste autofabrikant in Iran. Iran Khodro is de grootste van het Midden-Oosten. Dit bedrijf wil in 2011 een miljoen wagens per jaar produceren en is begonnen met het bouwen van fabrieken in het Midden-Oosten, Afrika en de voormalige sovjetstaten.


    Rover kwam deze maand acuut in geldnood, toen de Britse overheid weigerede een overbruggingskrediet vrij te geven, nadat onderhandelingen over samenwerking tussen de Britse fabrikant en een Chinees autoconcern waren stukgelopen. Rover moest uitstel van betaling aanvragen en heeft inmiddels 5000 van de ruim 6000 werknemers ontslagen.

    "SAIPA is Iran Khodro een paar stappen voor in de onderhandelingen", citeerde ISNA de functionaris. Voor welke bedrijfsonderdelen van MG Rover de kandidaatkopers belangstelling hebben, meldde ISNA niet.

    Een woordvoerder van Iran Khodro verklaarde dat de onderneming nog geen contact met MG Rover had gezocht. "We bespreken dit binnen het bedijf. Het is slechts een optie".

    Als mogelijke overnamekandidaat noemt ISNA ook Dastaan, dat in handen is van een Iraanse politicus uit de provincie Sistan-Baluchistan in het zuidwesten van Iran. Donderdag meldde het Britse dagblad The Daily Telegraph dat hoge regeringsfunctionarissen sinds begin 2004 in Londen verscheidene ontmoetingen hebben gehad met functionarissen van de Iraanse regering.

    Dat ging toen over het assembleren van ongeveer 150.000 MG Rover-wagens per jaar in Iran. Maar Dastaan zou van de afspraak over de eerste verscheping zijn teruggekomen, toen de onderneming de juiste omvang van de financiële problemen bij de Britse fabrikant duidelijk werd.

    Bron: http://www.nu.nl
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » vr apr 22, 2005 8:08 pm

    Damn, Chinees kan nog wel, maar Iraans gaat me toch wel een beetje te ver hoor, worden gewoon het goedkope lada's ofzo? :shock:

    MGF
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » vr apr 22, 2005 8:58 pm

    Als het dan moet, dan toch maar Chinees....

    Stel je voor: een MG uit Teheran en voor de sportuitlaat moet je Beiroet zijn, terwijl je voor wat interieur prutskes nog naar een ander land in de regio moet, Irak bvb.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » za apr 23, 2005 1:32 pm

    Tja, en ik denk dan toch ook niet dat er bijvoorbeeld nog hout of leer in zo'n auto zal zitten, als je ziet wat daar gemiddelt rondrijdt! :?

    MGF
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » za apr 23, 2005 10:34 pm

    Een klein knipseltje van een site van een Iraanse autofabrikant, die toch blijkbaar al veel westerse auto's maakt. Dit is een klein gedeelte:o Achterhaalde auto's, maar toch, had ik niet verwacht. Ze gaan binnenkort wel de 206 CC bouwen, das de enige nieuwe auto die ik kan vinden.
    .......During the first quarter if this year, Samand production (a product of Iran Khodro Co) has risen to 6.5% i.e. 16380 cars. This passenger car occupies the fourth place compared to the other Iranian produced passenger cars.

    Peugeot 405

    Another product of Iran Khodro Co is Peugeot 405 that is given a high capacity. With the 90% growth in production, the number of produced 405s reached 15447.

    Peugeot 206

    In spite of the 25% production boost in the first three months of the year, Peugeot 206 is still behind the schedule announced by Iran Khodro Co.

    Peugeot Pars

    It seems this product of Iran Khodro has been quite successful in increasing its share of the market. At the moment, the price is about 3 million toumans more than that of Samand and Peugeot 405. The production capacity for this Peugeot has also boosted up to 38% i.e. 7421 cars.

    Sepand (Renault 5)

    Though it is experiencing a falling production capacity due to its low quality and the low demand for it, it has enjoyed a slight growth.

    Daewoo

    Following the limitations imposed by General Motors Company, the production of Daewoo Cielo and Matiz have also shown to be reduced. With the total production of 1656 Cielo and 99 Matiz, their amount of productions fall to 70% and 96%.

    Luxury cars

    The production of Mazda, Maxima and Xantia has reached 1069, 719 and 1228 cars. These numbers each indicate 76%, 14% and 102% growth. The total share of luxury cars from domestic market is estimated to be less than 2%.

    Pick-ups

    With the total production amount of 15805 pick-ups in the first four months of the year, which indicates a 40% growth, the production of Paykan pick-up shrank by 1% compared to the same period last year, and the production capacity of Mazda and Zamyad accelerated by 203% and 77% from April to July..........
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » zo apr 24, 2005 5:49 pm

    Dat belooft nou ook weer niet bepaald iets goeds, Demor.. :(

    MGF
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » zo apr 24, 2005 9:41 pm

    Wat ik wil zeggen is dat ze mischien wel bulken van het geld, dus dat met een beetje mazzel ze een vette impuls geven en dat ze daar in Engeland gewoon door kunnen. Ach ja, je moet blijven hopen.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    door Luc » di apr 26, 2005 1:04 pm

    Volgens onderstaand artikel (website het laatste Nieuws en Skynet) zijn het niet de Iraanse autobouwers maar is het de Iraanse regering die interesse toont voor MG-Rover

    Iran geïnteresseerd in overname Rover
    Iran is geïnteresseerd in de failliete Britse automaker MG Rover. Dat heeft de Iraanse minister van Industrie vandaag meegedeeld.

    "We hebben Rover gevraagd ons de verkoopvoorwaarden op te sturen en indien die voorwaarden ons bevallen, zouden we het misschien kunnen kopen", aldus de minister.

    De twee grote Iraanse autoconstructeurs, Iran Khodro en Saipa, ontkenden zaterdag overnameplannen.
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » di apr 26, 2005 10:59 pm

    Het bovenstaande stukje komt van de site van "Kohdro", maar die is het dus niet , dan blijft het afwachten.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » di mei 10, 2005 8:19 pm

    Iemand nog schapenlederen stoeltjes?
    Duimen voor de Chinezen dan maar, want MG naar het midden oosten.... :shock:
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » di mei 10, 2005 8:32 pm

    Geef mij maar iemand uit het midden oosten met een grote zak oliegelden, een droom en geen expertise. Bij voorkeur iemand uit saoudi arabie (die hebben eerder bewezen dat ze met genoeg geld sportwagens kunnen bouwen, ik weet even niet meer hoe die wagen heette maar hij reed het snot voor de ogen van de italianen) i.p.v. de chinezen want die ontmantelen de boel om het vervolgens op te nemen in hun eigen fabrieken, die zijn echt niet in MGR geinteresseerd alleen in de hardware.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Martine
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 66
    GeregistreerdCOLON wo apr 06, 2005 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Lier

    door Martine » vr mei 13, 2005 7:58 pm

    :shock: Als de Iraniërs 't overnemen mogen wij (de vrouwen) dan eigenlijk nog wel rijden ??? Of in het beste geval alleen met gesloten (zwarte) top . 8) ?
    :(
    Martine (met blauwe top)
    that MG gives me much less than 50 , beter dan rimpelcremes , anyway !!!!
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » di mei 17, 2005 1:48 pm

    lol Martine :lol:

    MGF
BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3 en 0 gasten