BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
Zal Rover binnenkort in China gebouwd worden?
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Zal Rover binnenkort in China gebouwd worden?

    door ErikB » do apr 21, 2005 7:49 am

    Zal Rover binnenkort in China gebouwd worden?
    wo 20/04/05 - De Chinese autobouwer Shanghai Automotive die onderhandelde met het Britse MG Rover over een overname en uiteindelijk afhaakte, zou bereid zijn om twee Rover-modellen te bouwen, maar dan wel in China. Dat heeft een bron dichtbij de Chinese autobouwer gezegd tegen de BBC.

    Rover kreeg vorige week nog de doodsteek toen bleek dat de grootste Chinese autobouwer definitief afzag van een overname van zijn Britse sectorgenoot.

    De onderneming kwam daarop in handen van de curatoren die de bedrijfsonderdelen van Rover apart proberen te verkopen. Volgens de BBC zouden de Chinezen nu wel interesse hebben.

    Mogelijk wordt de fabriek in Birmingham dus onmanteld om later heropgebouwd te worden in China. Er zouden dan opnieuw Rovers geproduceerd worden, maar ze zouden wel van Chinese makelij zijn.

    Naar verluidt zou Shanghai Automotive de Rover 25 en 75 willen bouwen in China. De merknaam Rover is nog altijd in handen van BMW. Maar voor dat probleem lijkt een oplossing in de maak.

    bron: vrtnieuws.net
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » do apr 21, 2005 4:12 pm

    Apart, maar het zou prachtig zijn als de Rover 75 nog gebouwt blijft worden!
    Raar trouwens dat ze de MG ZT/MG ZR er dan ook niet gelijk bij nemen.

    MGF
  • GUNNIE
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON ma maart 07, 2005 8:01 pm
    WoonplaatsCOLON MELDERT-LUMMEN

    door GUNNIE » do apr 21, 2005 7:45 pm

    :roll:
    Nu komt natuurlijk de aap uit de mouw, kunnen die Chinezen de boel overnemen zonder de schulden. Dat waren die pipo's zowieso van plan.
    Het is mischien goed voor de Rover75 die daar terug worden gebouwd, maar ik moet er niet aan denken wat die Chinezen met MG Roadster van plan zijn. Waarschijnlijk daar een dwaas Futuristisch model van maken.Laat ons hopen dat ze het verstand hebben om het ontwerp te respecteren.
    Dat zullen die 6000 werknemers van Longbridge graag horen. Van Legale diefstal gesproken.
    Maar laat ons verder rijden met de echte Britse Roadster en zo MG eren.

    Gunnie
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do apr 21, 2005 10:24 pm

    MG gaat voorlopig nog niet mee naar China.... Hoe het verder moet met de Z-reeks is dan helemaal een vraagteken eenmaal Rover en MG gesplitst worden.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » do apr 21, 2005 10:50 pm

    ErikB schreefColonMG gaat voorlopig nog niet mee naar China.... Hoe het verder moet met de Z-reeks is dan helemaal een vraagteken eenmaal Rover en MG gesplitst worden.


    Tja, mischien is dat ook wel beter: MG moet weer een echt sportwagen merk worden, ookal vond ik op de Z reeks het MG logo veel meer op z'n plaats dan op de ''Austin'' MG's van weleer, het waren niet écht sportwagens.

    MGF
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » vr apr 22, 2005 7:51 pm

    hey opgelet wat je zegt he MGF maar in mijn ogen hadden die austin rover modellen er niet geweest had MG mischien niet meer bestaan.

    ik rij zelf met een MG METRO en heb nog lang een MG MAESTRO gehad en ik vond dat toch de max.

    ben jij er zondag ook bij?
    want ik kom af met mijn MG METRO en die trekt op in 9 sec naar honderd.

    grtjs
    mg metro man
    8) 8) 8)
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » vr apr 22, 2005 8:11 pm

    @MGZR160, ik zeg niet dat het geen mooie auto's zijn, ik vind het zelf super gave auto's maar het zijn geen echte MG's vind ik, een MG is een echte 2 deurs Coupé of Cabrio en geen Sedan of Hatchback hoe leuk die mischien ook zijn.

    MGF
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten