BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
Onderhoud?
  • Rosa
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 3
    GeregistreerdCOLON wo aug 11, 2010 11:40 pm
    WoonplaatsCOLON Eindhoven

Onderhoud?

door Rosa » wo aug 25, 2010 3:26 pm

Hehe, eindelijk heb ik tijd om me wat meer in MGs te gaan verdiepen. Zoals jullie weten zit ik eraan te denken om een MG te kopen, maar maak me wel wat zorgen.

Allereerst, ik ben echt een auto leek, dus als er wat mis is met de auto, dan MOET ik hem naar de garage brengen. Hoe gevoelig zijn MGs? En wat is de kans dat ik zomaar naast de weg kom te staan? Is het onderhoud relatief duur?

Mijn tweede vraag: waar moet ik op letten als ik een MG wil kopen, want heel eerlijk, verder dan "hij ziet er mooi uit en maakt een mooi geluid" kom ik niet.... (Niet lachen heren :D )
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » wo aug 25, 2010 5:52 pm

Als je hier het forum doorleest zal je je waarschijnlijk onnodig teveel zorgen gaan maken. Er wordt voornamelijk gepost als er iets mis is. Wanneer alles dik in orde is, heb je geen vragen ;)

De MGF en in iets mindere mate ook de TF is gevoelig voor zijn koppakking. Goed het koelvloeistofpeil in de gaten houden is dus belangrijk. Als je de MG rustig warm rijdt, zal je er niet zo snel last van krijgen.

Onderhoudskosten zijn nogal garagist afhankelijk. Maar in principe is het onderhoud van een MG niet echt duurder dan eender welke andere moderne auto.
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » wo aug 25, 2010 6:56 pm

Juist,

En zo heeft de MG zijn koppakking en zoveel andere merken hebben elk wel hun ding waarmee ze wat negatiever bekend zijn.