BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
Onderhoud?
  • Rosa
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 3
    GeregistreerdCOLON wo aug 11, 2010 11:40 pm
    WoonplaatsCOLON Eindhoven

    Onderhoud?

    door Rosa » wo aug 25, 2010 3:26 pm

    Hehe, eindelijk heb ik tijd om me wat meer in MGs te gaan verdiepen. Zoals jullie weten zit ik eraan te denken om een MG te kopen, maar maak me wel wat zorgen.

    Allereerst, ik ben echt een auto leek, dus als er wat mis is met de auto, dan MOET ik hem naar de garage brengen. Hoe gevoelig zijn MGs? En wat is de kans dat ik zomaar naast de weg kom te staan? Is het onderhoud relatief duur?

    Mijn tweede vraag: waar moet ik op letten als ik een MG wil kopen, want heel eerlijk, verder dan "hij ziet er mooi uit en maakt een mooi geluid" kom ik niet.... (Niet lachen heren :D )
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo aug 25, 2010 5:52 pm

    Als je hier het forum doorleest zal je je waarschijnlijk onnodig teveel zorgen gaan maken. Er wordt voornamelijk gepost als er iets mis is. Wanneer alles dik in orde is, heb je geen vragen ;)

    De MGF en in iets mindere mate ook de TF is gevoelig voor zijn koppakking. Goed het koelvloeistofpeil in de gaten houden is dus belangrijk. Als je de MG rustig warm rijdt, zal je er niet zo snel last van krijgen.

    Onderhoudskosten zijn nogal garagist afhankelijk. Maar in principe is het onderhoud van een MG niet echt duurder dan eender welke andere moderne auto.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » wo aug 25, 2010 6:56 pm

    Juist,

    En zo heeft de MG zijn koppakking en zoveel andere merken hebben elk wel hun ding waarmee ze wat negatiever bekend zijn.

    Vooral de F's zijn nu eenmaal wat ouder aan het worden en dan gaat er wel eens iets stuk. :P

    Ik heb de auto nu bijna een jaar en hoogstens een paar standaard reparaties gehad, maar ik doe hem voor geen goud meer weg.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    door Ronald MG TF » wo aug 25, 2010 7:01 pm

    Is wel geen MG slogan, maar gaat toch wel op....

    "Once driven, forever smitten..."
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » wo aug 25, 2010 7:47 pm

    Zeg dat niet te hard :P ,

    MG is nu van de china-boys, wat betekent dat de reclames in het lettertype staan dat zich hier beneden bevindt,

    Afbeelding

    Ik denk dus toch dat er "Once driven, forever smitten..." staat :wink:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    door Rob » wo aug 25, 2010 8:33 pm

    ttdesign6 schreefColonZeg dat niet te hard :P ,

    MG is nu van de china-boys, wat betekent dat de reclames in het lettertype staan dat zich hier beneden bevindt,

    Afbeelding

    Ik denk dus toch dat er "Once driven, forever smitten..." staat :wink:


    Als ik dat nu eens op mijn onderarm laat tatoeeren en dan mijn vrouwtje vertel dat dat "over ons" gaat. :lol: :lol:
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » do aug 26, 2010 1:15 am

    :lol: :lol: :lol:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    door Andros » do aug 26, 2010 9:34 pm

    Tja, mijn ervaring is dat het onderhoud wel mee valt. Uiteraard, ook ik ben slachtoffer geworden van de bekende HGF. Is een bekend euvel en zo heb elke auto wel iets. Duitsers van begin deze eeuw hebben grote computerstoringen, Franse wagens roesten onder je kont weg en ga zo maar door.

    In mijn ervaring is er aan een F'je nog best veel te doen. Heb zelf al de achterlichten gefixt, ben er nog mee bezig eigenlijk... Remblokjes zijn goed te doen, veel electrische zaken zijn vrij simpel en de F heeft nou niet echt grote boordcomputerstoringen zoals veel moderne auto's. Ken genoeg mensen met bv een moderne Renault die al naar de dealer rijden als er een koplampje verwisselt moet worden. In mijn ogen hebben de MG'tjes daar toch voordelen mee.
    De nachtspotter!
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do aug 26, 2010 10:26 pm

    een MG is voor vele garages een vreemde eend in de bijt. Eigenlijk wel onterecht immers de techniek komt in vele andere Britse auto's ook voor. Veelal Rovers en vergeet ook de Metro niet.

    Voordeel is dat onderdelen meestal goed voorhanden zijn en de prijzen voor vele componenten op een normaal niveau liggen. Dat is bij exclusieve auto's meestal een heel ander verhaal.

    Voor het werken aan een MG helpt het wel dat je er meer aan gesleuteld hebt, zoek dus een garagist die ervaring met Britse auto's heeft en waar ze regelmatig aan F-jes sleutelen. Dat kost je een heleboel geld: zij weten waar op te letten. Een F is danwel een onderdelenverzameling van standaard componenten, sommige zijn net anders ingebouwd of hebben net wat meer aandacht nodig.

    Houdt daar rekening mee een een MGF is te rijden als de meeste andere auto's met vergelijkbare kosten.

    Waar op te letten bij de aanschaf van een MGF:
    - Roest: komt niet zo veel voor, soms rondom de luchthappers op de flanken, op de rand van de wielkasten en het naadje in het verticale deel van de achterklep. En de onderste draagarmen aan de voorzijde, roestsen bij een buitenslaper gegarandeerd eens door.

    - Lekkages: Die zullen er zeker zijn, vaak langs de ramen, dat is goed te verhelpen, kijk even naar de voetruimte aan de passagierszijde en in de bagageruimte achterin. Lekkages zijn met wat doorzettingsvemogen goed op te lossen.

    - Motor het K-blokje in een F is vrij betrouwbaar maar een kapotte koppakking komt meer dan eens voor. Met wat voorzorgsmaatregelen is dit euvel niet te verhelpen maar vervolgschade wel. Soms heeft de ontsteking wat aandacht nodig, maar dat gebeurt bij vrijwel iedere benzineauto.

    - koelsysteem. wat complexer dan bij de meeste auto's let dus op dat het waterniveau ik het plastic vaatje onder het kleine klepje achterin goed is en er geen plassen onder de auto liggen. Geen rare kosten om te maken, wel een ervaren F-monteur nodig om goed te repareren (ontluchten)

    Ga er altijd mee rijden, en niet alleen een blokje, neem er de tijd voor. De F moet onberispelijk rechtuit rijden en als je de kans hebt, probeer een stukje echt hard te rijden, de auto moet ook dan stabiel rijden.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • .:bert:.
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    GeregistreerdCOLON wo maart 14, 2007 8:42 pm
    WoonplaatsCOLON Halen

    door .:bert:. » do aug 26, 2010 11:20 pm

    Zoals al vermeld komt een HGF het meest voor.
    Maar eens je die gehad hebt kan je er echt wel een hele tijd mee verder.

    Het is zoals de waterpokken: je moet het ééns gehad hebben :wink:

    Voor de rest gewoon goed onderhouden en genieten.
    MGF'96

    52" TTB, Donkere Cup's, Good-Year Eagle F1 GS-D3, Miltek, Witte Pinkers, Lowering Pins, Washers.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » do aug 26, 2010 11:24 pm

    En zolang je een beetje voorzichtig met de auto om gaat en hem lekker even warm laat lopen kan je die HGF ook weer een tijd verbannen.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • .:bert:.
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    GeregistreerdCOLON wo maart 14, 2007 8:42 pm
    WoonplaatsCOLON Halen

    door .:bert:. » do aug 26, 2010 11:35 pm

    ttdesign6 schreefColonEn zolang je een beetje voorzichtig met de auto om gaat en hem lekker even warm laat lopen kan je die HGF ook weer een tijd verbannen.


    Daar hangt het inderdaad vanaf.
    MGF'96

    52" TTB, Donkere Cup's, Good-Year Eagle F1 GS-D3, Miltek, Witte Pinkers, Lowering Pins, Washers.
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten