BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1
Nieuwe softtop??
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    Nieuwe softtop??

    door GhostRider » wo apr 13, 2005 12:05 pm

    Shitshit. Gisteren lekker met dak open gereden. Ik leg dan altijd het ruitje losgeritst eronder, want dan blijft het plastic ruitje langer mooi. Moest ik vanmorgen het dak weer dicht doen ivm. regen (De auto stond vannacht binnen met dak open :wink: ). Trek ik de rits aan gort :( :( .
    Iemand een tip??
    Nieuwe rits?
    Nieuw dak -> zo ja, nieuw met glazen ruitje of tweedehands softtop??
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo apr 13, 2005 1:00 pm

    rits deel van de kap of van de ruit ? Ik geloof trouwens dat de specialist ze beiden kan vervangen.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » wo apr 13, 2005 1:27 pm

    Naast mijn vinger :? is ook de sluiting van de rits aan gort. Dus dat kleine dingetje op de rails :wink: .
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    door Luc » wo apr 13, 2005 2:36 pm

    Nieuwe rits?
    Nieuw dak ->


    Nieuwe F ?? :lol:
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo apr 13, 2005 3:01 pm

    GhostRider schreefColonde sluiting van de rits aan gort. Dus dat kleine dingetje op de rails :wink: .


    Die moet je op de volgende Kempenrit gewoon zien te scoren, staan er genoeg ;)
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » wo apr 13, 2005 7:13 pm

    Vraagje meteen.... Rits je gewoonlijk de ruit los als je je dak open doet, of plooi je hem mooi, maar dicht geritst??

    Denk er aan om toch te kijken voor een tweedehands softtop. Voor zolang deze het nog doet, gaat íe goed. Misschien keertje (na Kempenrit??) rits herstellen. Een tweedehands softtop, omdat er in deze ook nog twee weliswaar geplakte gaatjes zitten. Niet echt mooi... En eer ik een tweedehands top vind...

    Dus voorlopig geen nieuwe auto Luc :wink: .
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » wo apr 13, 2005 10:06 pm

    Ik vouw altijd met de rits dicht, maar wel met een stuk 1/2 rond schuimrubber erin geduwd. Een dikke handdoek werkt ook.

    Voor een dak kun je toch ff Marten bellen.

    Johan
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo apr 13, 2005 11:09 pm

    Misschien kan je voor een softtop gaan in een ander kleurtje.... aangezien je niet echt vies bent van de DarkSide.

    Soms wordt er los geritst, soms niet.... soms wordt er ook gereden met het dak dicht, maar het ruitje plat (een extra dimensie aan het cabriorijden en ik zou het missen bij een TF met glazen ruitje). Bij het los of vast ritsen wordt het dak (bij ons) altijd wel los geklikt en 'half' geopend, om de spanning op de rits aanzienlijk te minderen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » do apr 14, 2005 11:36 am

    Johan schreefColonIk vouw altijd met de rits dicht, maar wel met een stuk 1/2 rond schuimrubber erin geduwd. Een dikke handdoek werkt ook.

    Voor een dak kun je toch ff Marten bellen.

    Johan


    Schuimrubber er tussen plaatsen is absoluut geen goed idee. Ik heb het zelf ook gedaan. Zodra het warm wordt, kan het schuimrubber restjes achterlaten op de softtop. Mijn achterruit (die een jaar geleden vervangen is) is nu al niet mooi meer.

    Op deze foto kun je het wel een beetje zien wat ik bedoel als je in het midden kijkt, lijkt het wel een beetje verschroeit. Dus géén schuimrubber Johan!
    Afbeelding


    Ontopic reactie: Het moet toch gewoon mogelijk zijn om een nieuwe rits erin te laten zetten? Vaak zijn van die Turkse kleermakers nogal handig in dat soort dingen.
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » do apr 14, 2005 8:00 pm

    ErikB schreefColonMisschien kan je voor een softtop gaan in een ander kleurtje.... aangezien je niet echt vies bent van de DarkSide..


    Ik doe gewoon weer een zwarte hoor! Ben wel van de DarkSide, maar heb plannen in m'n hoofd, waar een zwarte kap beter bij past (duotone spuitwerk). Niet zo veel werk, maar net even wat anders. Blijft m'n F strakker ogen dan met stickers waarmee ik in gedachten LIEP.. Zwart boven, Tahiti Blue onder....? Maar dat duurt nog wel even hoor! De neverending story is immers nog lang niet af :wink: .
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » za apr 16, 2005 12:31 pm

    In de TE KOOP sectie staat iemand die een softtop te koop heeft, misschien ff bellen.

    Johan
BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten