BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1
Goede hoogte MGF lowering pins (update ..is best belangrijk)
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

Goede hoogte MGF lowering pins (update ..is best belangrijk)

door MGF » di jul 13, 2010 9:53 pm

Aangezien het op hoogte zetten van de F met een hydragaspomp met meter niet gaat lukken op korte termijn ben ik dringend opzoek die iemand die ongeveer weet hoe hoog een F staat die verlaagd is met lowering pins. Dit zodat de F ongeveer op de juiste hoogte gezet kan worden op de traditionele MG-Rover manier zodat we er in ieder geval fatsoenlijk mee op vakantie kunnen.

Dus: Hoe hoog staat MGF die verlaagd is met lowering pins op goede druk?
    Laatst bijgewerkt door 1 op MGF, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » di jul 13, 2010 10:01 pm

varieert van wagen tot wagen. kan enorm verschil op zitten.
    Zet hem gewoon op de hoogte "minimum een vinger vooraan tussen band en kast".
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

door Tukker » do jul 15, 2010 2:11 pm

Bruno schreefColonvarieert van wagen tot wagen. kan enorm verschil op zitten.
    Zet hem gewoon op de hoogte "minimum een vinger vooraan tussen band en kast".

imo een beetje hoger bij 25/30 graden als jou vakantie bestemming kouder is.
    goodgoan Tom

[b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » do jul 15, 2010 3:15 pm

Lowering pins verlagen de wagen 2-3 cm.
    Uitgaande van dat de standaardhoogte 36,8 cm is, kom je uit tussen de 34,8 en 33,8.

Uit eigen ervaring weet ik dat 33,8 niet fijn rijdt. Zelf kies ik de tussenweg en rijdt dus op 34,3 cm.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » do jul 15, 2010 7:51 pm

Remieme schreefColonUit eigen ervaring weet ik dat 33,8 niet fijn rijdt. Zelf kies ik de tussenweg en rijdt dus op 34,3 cm.

Wederom, dat is de ervaring op jouw wagen, en op een andere wagen kan die ervaring kompleet anders zijn.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » do jul 15, 2010 8:13 pm

jep, maar wel een antwoord wat hij wat aan heeft, aangezien ze nergens een meter op de pomp hebben zitten ;)
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » zo aug 01, 2010 4:06 pm

Bedankt voor de reacties!

Uiteindelijk bleek de F op een hoogte van ongeveer twee-vingers-tussen-band-en-spatbord-vóór te staan en hebben we besloten om er toch maar mee naar Engeland te gaan en na de vakantie meteen zelf een pomp te kopen. Dat hadden we beter niet kunnen doen..

Afgezien van het feit dat de bodem een paar keer zacht kennis maakte met de grond op de heenreis, leek er niet zo veel aan de hand. Totdat we bij het huis dat we gehuurd hadden, aankwamen en er geparkeerd moest worden op de oprit. Een kleine helling (met een soort metalen geval waar een poort in valt in het midden daarvan) was genoeg om de twee buizen en beugel voor het K&N filter (onder de auto) kapot te trekken en tevens waarschijnlijk de schakelvork (?) te verbuigen, waardoor de auto 9 van de 10 keer niet meer in zijn achteruit gaat en andere versnellingen raar aanvoelen. Wanneer hij niet in zijn achteruit gaat krijst de versnellingsbak het meteen uit, wat omstanders extreem grappig bleken te vinden. Opmerkingen als ''Echt Engels hé!'' en ''Hahaha, alwééér!!'' waren dan weer het gevolg.

Om een lang verhaal kort te maken gaat er dus heel snel een hydragaspomp besteld worden om dit soort ellende in de toekomst niet meer mee te maken.. :wink:
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

door RacingGreen » zo aug 01, 2010 5:05 pm

Ik was twee weken geleden op vakantie in Frankrijk met de Volvo. Daar waren wel een hoop wegjes die ik niet met de F had willen doen wegens gevaar om de bodem te schrapen. Vlak aan het huis waar we moesten zijn heb ik ook onzacht kennis gemaakt met de bodemplaat en de weg. En dat op een hoge Volvo...
    Uiteraard waren er ook veel wegen die ik juist wèl graag met de F had willen doen...
    MGF '99 1.8mpi Racing Green ***VERKOCHT 02/08/2013***
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

Mijn F in beeld: viewtopic.php?f=16&t=10277
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

door Rob » zo aug 01, 2010 7:25 pm

Om een lang verhaal kort te maken gaat er dus heel snel een hydragaspomp besteld worden om dit soort ellende in de toekomst niet meer mee te maken

Jammer om te horen dat je zo'n pech hebt gehad. Ik vraag me alleen af of het voor jou niet beter is om de lowering pins weer om te ruilen voor de originele pins.
    Ook ik heb lang overwogen om over te stappen op de lowering pins maar heb het uiteindelijk niet gedaan om dit soort dingen te voorkomen mede ook omdat mijn vrouw en kinderen wel eens in de auto rijden. :wink:

Ik hoop dat jullie toch een mooie vakantie hebben gehad.
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

door Tukker » zo aug 01, 2010 8:18 pm

Murphy schreefColon[ Ik vraag me alleen af of het voor jou niet beter is om de lowering pins weer om te ruilen voor de originele pins.

Dit heeft niets met de pins te maken maar gewoon te laag en te zacht.
    Als het moet kan je met pins op dezelfde hoogte uitkomen als zonder.

gewoon een kwestie van op tijd oppompen, ik heb zonder pins vaker de bodem geraakt dan met pins. 8)
    goodgoan Tom

[b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

door lucas » zo aug 01, 2010 9:57 pm

Onze F met low pins staat op 450 psi met een centercap-afstand van 34 cm (of een spatie van 3 fijne vingers boven de band) ... gewoonweg super rijden en tot op heden geen enkel probleem met dit al dan niet "laag" rijden .... het op "druk" brengen van de hydragas gebeurt 1x per jaar ( zelfs met een centercap-afstand van 32 cm geen noemenswaardige problemen ervaren)
    Ik kan de low pins als modificatie aanbevelen (samen met K&N filter)... de wegligging wordt er veel beter van (en het gebrom ook) :wink:
BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1