BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1
Alarm MG-F VVC 1997 (Feb 18th, 2004)
  • Johan V

    Alarm MG-F VVC 1997 (Feb 18th, 2004)

    door Johan V » di maart 23, 2004 8:16 pm

    Hoe zit het nou precies met dat alarm?

    Wanneer gaat ie nou af, en wanneer niet.
    Want als ik mijn kofferbak open, zonder het alarm uit te zetten, gaat het alarm niet aan? Wel zie ik dat het ledje heel snel begint te knipperen....

    Klopt dat?
    Ik heb overigens nog niet de binnenkant gecontroleerd....
    Hoe kan ik dat het beste doen?
    Raam open? Hand erin?
    -----------------reply Bruno -------------------
    sensoren zitten achter T-bar dacht ik. En ja bij mij werkt hetzelfs als ik uit de F (met open dak nog wel) bv. een jas van de zetel pluk. Blijkt dus goed te werken hier.
    Als de Led snel knippert, is de battery van het zendertje bijna leeg.

    -----------------reply Luc-------------------
    Als je de sleutels in de nabijheid van de F hebt kan je makkelijk iets uit de wagen nemen zonder dat het alarm afgaat. Probeer je hetzelfde met de sleutels op een redelijke afstand, dan lukt het niet.
    tenminste, bij mij is dat toch het geval.
    De gevoeligheid moet ergens (alleen door een dealer ??) te regelen zijn.

    Inderdaad Bruno, de sensoren bevinden zich in de T-bar. Je vindt een link naar wat meer uitleg via => MGF Tech => DIY Links => Alarm.

    Luc

    -----------------reply Sander-------------------
    leg maar eens een GSM telefoon op de "hoedenplank" aan de kant van de T bar.
    op het alarm en afwachten... Wedden dat hij af gaat ?

    -----------------reply Johan-------------------
    De achterbak staat niet op het alarm meegeschakeld, mits het met de sleutel gebeurt. Als je de achterbak opent gaat het LED je snel knipperen, en bij sluiten weer. De deuren en "motor" kap staan wel op het alarm.

    Het alarm is te testen door je hand door het open raam te steken, waarna het alarm zou moeten afgaan. Een betere methode is met de kap open in de auto te reiken.

    Het alarm is af te stellen met het "testbook" (dealer).

    Johan

    -----------------reply JohanV-------------------
    Okee....dus dat was normaal....

    Ik zal 'm morgen eens uitproberen....ben benieuwd....zal wel goed zijn....

    -----------------reply ErikB -------------------
    Even duidelijk stellen... de kofferruimte is beveiligd door het alarm. Het gebruik van de sleutel zorgt er echter voor dat het alarm in aan andere modus komt (vandaar het knipperen van de led). Eenmaal de koffer terug gesloten wordt het volledige alarm weer ingeschakeld. Het is bijvoorbeeld mogelijk dat de koffer niet goed gesloten wordt, het alarm toch geactiveerd wordt en het alarm gaat klinken eenmaal het kofferdeksel een ietsje wordt bewogen.

    Het periferisch alarm wordt geactiveerd door 2x het alarm in te stellen. Dit gaat gepaard met het feit dat de deurpinnetjes niet meer gebruikt kunnen worden om de deuren te openen. Gedurende de (gokje) eerste 30 minuten wordt het perifeer alarm als maar 'gevoeliger'.

    De sensor die de bewegingen in het inteieur dedecteert is inderdaad gelocaliseerd in de T-bar, tussen de twee voorstoelen, net boven het neerklappend bakje (Afbeelding.

    nog net iets meer info op:
    http://www.mgtf.be/DE_Alarm.html

    Cheers

    -----------------reply Geert -------------------

    De sensor die de bewegingen in het inteieur dedecteert is inderdaad gelocaliseerd in de T-bar, tussen de twee voorstoelen, net boven het neerklappend bakje


    Hebde gij achterstoelen in uw MG misschien

    Onze kat heeft ooit eens bewezen dat het periferisch alarm ook ingeschakeld is als je eenmaal op de fob-key drukt (MGF MkI uit 1999).
    heb eigenlijk geen idee wat het verschil is tussen 1x en 2x drukken op het knopje behalve dat de knipperlichten 3x meer knipperen...

    Ook goed om weten is, als na het uitschakelen van het alarm de led nog enkele seconde naknippert, betekent dit dat het batterijtje in de sleutel bijna leeg is.

    HTH
    Geert en Katy
    -----------------reply JohanV-------------------

    Ook goed om weten is, als na het uitschakelen van het alarm de led nog enkele seconde naknippert, betekent dit dat het batterijtje in de sleutel bijna leeg is.


    Kijk.....dat is ook handig om te weten......
    Je zal maar net ergens staan......

    Ik weet dat je het alarm ook "handmatig" kan uitzetten, middels de contactsleutel in een bepaalde volgorde te draaien, alleen weet ik helaas die code niet van mijn auto....maar eens opvragen bij MG Engeland denk ik.....

    Maar het wordt nu zo langzamerhand een stuk duidelijker allemaal....
    Gelukkig werkt het alarm van onze MG dus wel okee.....tot zover....
    -----------------reply Bruno -------------------
    bij uitschakelen ? oeps, bij mij gaat het ledje zeer snel knipperen bij inschakelen, daarna gaat het gewoon knipperen. Wat wil dit dan zeggen ?

    -----------------reply Thomas-------------------
    Ook goed om weten is, als na het uitschakelen van het alarm de led nog enkele seconde naknippert, betekent dit dat het batterijtje in de sleutel bijna leeg is.

    HTH
    Geert en Katy

    bij uitschakelen ? oeps, bij mij gaat het ledje zeer snel knipperen bij inschakelen, daarna gaat het gewoon knipperen. Wat wil dit dan zeggen ?


    Volgens mij is dat de indicator dat de startblokkering is ingeschakeld
    -----------------reply Bruno -------------------
    nee, zeker niet, want dan knippert het dus gewoon.
    T'is nog maar de laatste tijd dat het enkel seconden zeer snel gaat knipperen alvorens naar het normale knipper-tempo over te gaan. Ik dacht dat dat wou zeggen dat de batterijen bijna op waren, vandaar dat ik er geen aandacht aan schonk. Blijkbaar moet het dus iets anders zijn.
    -----------------reply Sander-------------------

    Maak je niet dik ! Het snel kipperen betekend dat het alarm ingeschakeld is maar nog niet "armed" is. Je kunt b.v. je jas er nog uit halen voor pak em beet een seconde of 15 (met de kap open ). Als ik bijvoorbeeld onze garagedeur sluit of open gaat het alarm af (denk zelf dat de resonantiefrequentie van de veren van de deur in het gebied van de frequentie van de volumetrische detectie zit). Ik heb op deze manier 15 seconden de tijd de garagedeur te sluiten.


    -----------------reply Bruno -------------------
    Als ik bijvoorbeeld onze garagedeur sluit of open gaat het alarm af (denk zelf dat de resonantiefrequentie van de veren van de deur in het gebied van de frequentie van de volumetrische detectie zit). Ik heb op deze manier 15 seconden de tijd de garagedeur te sluiten.


    Wil dat dan ook zeggen dat elke keer je de garagedeur terug opent om met de mg te vertrekken dat het alarm afgaat ?
    Merkwaardig, maar deze morgen gebeurde dat dus bij onze MG, en dat was nog NOOIT gebeurd. Inge schrok zich haast dood deze morgen. Kan de gevoeligheid worden ingesteld, of was dit een toevalligheid. Ik vraag me af, als het alarm al afgaat bij het openen van de garagedeur, wat er gebeurd als de wagen in een drukke straat geparkeerd staat. Ik heb nooit problemen ondervonden met het alarm, maar dit vind ik wel raar.
    -----------------reply Sander-------------------
    Wil dat dan ook zeggen dat elke keer je de garagedeur terug opent om met de mg te vertrekken dat het alarm afgaat ?
    Merkwaardig, maar deze morgen gebeurde dat dus bij onze MG, en dat was nog NOOIT gebeurd. Inge schrok zich haast dood deze morgen. Kan de gevoeligheid worden ingesteld, of was dit een toevalligheid. Ik vraag me af, als het alarm al afgaat bij het openen van de garagedeur, wat er gebeurd als de wagen in een drukke straat geparkeerd staat. Ik heb nooit problemen ondervonden met het alarm, maar dit vind ik wel raar
    .

    Ja dat klopt . Maar ik heb de antenne van het alarm "uitgerold" waardoor de gevoeligheid verdubbelt. Ik druk buiten de garage op de knop en dan hoor ik hem open springen Pas dan open ik de deur. Een andere optie voor mij is de garage binnen treden via de zijdeur. Ik heb de T-bar nog nooit los gemaakt en weet niet of de volumetrische sensor in te stellen is. Ik meen een keer gelezen te hebben dat deze enkel in te stellen is via de computer (dealer).

    Onze deur moet je met de hand open gooien. De grote veeren die er aan zitten gonzen een beetje (na) (stemvork idee). Ik denk dat deze de veroorzaker van alarm zijn. Het kan ook komen doordat de druk ineens opbouwd doordat je een hele grote deur opent. iig geen omstandigheden die je op de weg tegen komt dus daar hoef je niet ban voor te zijn.

    Misschien stond de auto net iets anders (andersom) geparkeerd en trok Inge de deur net een tikkeltje harder open ?
BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten