door Kasper » ma apr 11, 2005 10:07 pm
Tja, Dan moet ik er ook maar iets aan toevoegen. Let op: Rover 214Si (95) Rover 618 SI (97) Rover 214 mk2 (98) Rover 45 (00) Rover 45 mk2 (04) Rover 75 Mk2 (05) + MGC (68) MGFvvc(96)
Een beetje ervaring is mij dus niet vreemd. Ik zal niet zeggen dat er nooit problemen met een van deze auto's is geweest (Er staat immers een '96 F tussen) maar slechte auto's, nee absoluut niet. Wat MG-Rover wel is, is iets anders dan de bulk waarin Jan en Alleman zich 's-morgens naar het werk begeeft.
Wat is het op de weg: S40 + Focus + 323 + hetzelfde onderstel S40 + 407+ Laguna + Mondeo + zelfde motor, En zo kunnen we allemaal nog wel even doorgaan. in een X type vind je de knopjes uit een Mondeo. Exclusief, nee niet bepaald, maar wel lekker goedkoop.
De ENIGE zelfstandige autofabrikant die er nog in de wereld over is (exoten daar gelaten). Een clubje (6000 man is niets in de autowereld) dat eigenzinnige auto's maakt.
Vakidioten die een totaal andere auto bouwen (en dat in herhaling) maar die er van de buitenkant bijna 100% identiek uit ziet (Rover 75 V8, MGZT V8, MGC. Voor de echte liefhebbers een prachtige understatement, door de schrijvende pers en de buitenwereld niet te begrijpen.
Ja de styling van de ZR, ZS, 25 en 45 is niet meer van vandaag. Daar zijn wel redenen voor, (TWR failliet) maar verzachtende omstandigheden geven niet de oplossing.
Toen ik de kans kreeg mijn 45 in te ruilen tegen iets anders was de keus danook eenvoudig: de 75 is een moderne, degelijke, prettig rijdende, luxe, snelle (136PK Diesel) auto. waarin het prettig is om dagelijks 250-400 km te vertoeven.
Sinds 10 jaar is de Britse pers altijd negatief geweest over Rover en ook MG. Daarvoor (1930 - 1980) is MG altijd als stiefkindje behandeld door het eigen moederconcern
Nee Support hebben ze nooit gekregen.
Als MG-Rover door mag gaan is mijn volgende auto weer een uit deze stal. Laten we het hopen. Anders moet ook ik met een Alledaagse Leasebak op pad. Dat laatste vrees ik echt.
in 1980 stond Londen op z'n kop. Vele MG rijders verstopte de City als protest bij de regering tegen het sluiten van de MG fabriek. Ik denk niet dat we dit nu voor elkaar krijgen, we moeten immers naar Brussel, en daar heeft men weinig op met eigen identiteit. (Niet jullie, Vlaamse Vrienden, maar de EU)
Passen zal het de Chinezen best wel, een failiete boedel is een stuk goedkoper, je hebt immers geen werknemers meer te betalen.
Ik ben trouwens benieuwd wat er gaat gebeuren, volgens mij mag de Phoenix group de naam Rover gebruiken maar is de naam nog steeds eigendom van BMW, de naam MG is dan wel weer van Phoenix.
Als er maar geen Triumph uit de as verrijst! (ook van BMW)
MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel