BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1
Beetje pech
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Beetje pech

    door D.B.C. » za jun 26, 2010 2:56 pm

    Ik had mijn MGF vorige week naar de garage gebracht, omdat hij behoorlijk zwalkte boven de 80 km per uur. Het bleek dat aan de linkerkant bijde wiellagers vervangen moesten worden en ook de naaf en rubbers vervangen moesten worden, kostenplaatje bijna 600 euro.
    Nu werd ik gister opgebeld dat buiten dat ook m' n draag arm links voor en alle remschijven en remblokken vervangen mosten worden, kostenplaatje nu 2045 euro :shock:
    Hier schrok ik toch wel echt van, maar zijn die dingen iets wat vaker voor komt of kan ik nu rustig nog heel wat jaartjes plezier van hebben?

    Mvg, D.Blokker
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za jun 26, 2010 4:18 pm

    Materiaal voor de schijven en draagarm mag maximaal €500,- zijn en dan heb je duur spul. Waar die €1000,- arbeid vandaan komt ?!?! dat is 20 uur arbeid. !
    Building >200BHP K-series
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    Re: Beetje pech

    door mrcarribean » za jun 26, 2010 4:18 pm

    D.B.C. schreefColonIk had mijn MGF vorige week naar de garage gebracht, omdat hij behoorlijk zwalkte boven de 80 km per uur. Het bleek dat aan de linkerkant bijde wiellagers vervangen moesten worden en ook de naaf en rubbers vervangen moesten worden, kostenplaatje bijna 600 euro.
    Nu werd ik gister opgebeld dat buiten dat ook m' n draag arm links voor en alle remschijven en remblokken vervangen mosten worden, kostenplaatje nu 2045 euro :shock:
    Hier schrok ik toch wel echt van, maar zijn die dingen iets wat vaker voor komt of kan ik nu rustig nog heel wat jaartjes plezier van hebben?

    Mvg, D.Blokker


    jawadde somige garages schrijven blijkbaar niet met 2 balpennen maar met 3.
    alle schijven das toch wel wat overdreven de mijne heeft bijna 180000 km en pas nu het tweede stel schijven vooraan gehad de achterste zijn nog niet nodig.
    gewoonlijk bij de draagarmen slijt de fusepen uit en die kan je makkelijk krijgen zonder dat je de hele draagarm moet vervangen.
    enfin ik had het voor de helft gedaan. :?

    grtz
    mrcarribean
    8) 8) 8)
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    door D.B.C. » za jun 26, 2010 4:45 pm

    Hoe het precies zit allemaal weet ik ook niet ik ben niet zo technisch.
    Hij vertelde me dat het bij mn voor remmen metaal op metaal was, omdat de blokken helemaal op zijn en daardoor is de schijf ingesleten. en achter was een optie, maar hij vertelde me dat ik er niet mee door de keuring zou komen.
    de draag arm was door gerot vertelde hij me. ik neem zoiezo alle onderdelen mee omdat me vader het wel wilde zien.

    wielrollagers zijn 130 euro 2X
    remschijven kosten 160 per set 2X
    remblokken 4X
    draag arm 1X
    wielnaaf 2X
    Rubbers 8X
    de andere prijzen weet ik niet, als het goed is is mn auto dan dinsdag klaar

    Ohjah hij staat bij BCC in Baarn
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    door D.B.C. » ma jun 28, 2010 8:35 pm

    kon vandaag mn auto ophalen en ik kan en mag wel zeggen dat ie wel stukken beter rijdt. hij rijdt veel lekkerder bij hoge snelheden en remmen doet ie nu ook veel beter en het geintje koste me 2044,65, maargoed de MGF houd ik zo wel op de weg! en hopelijk gaat ie nog een lange tijd mee!

    ik zal zo een foto maken van de factuur
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » ma jun 28, 2010 11:11 pm

    D.B.C. schreefColonmaargoed de MGF houd ik zo wel op de weg! en hopelijk gaat ie nog een lange tijd mee!


    Het is wel een behoorlijke envelop met geld, maar op items die betrekking hebben op de veiligheid moet je ook niet willen bezuinigen.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » di jun 29, 2010 9:45 am

    Zo ik schrik ook wel even van dat bedrag...
    Maar goed dat ben je zo weer vergeten als je er lekker in rond rijd.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Re: Beetje pech

    door D.B.C. » za jun 18, 2011 10:41 pm

    Omdat ik vrijwel alleen kleine kilometers maak, zonder snelwegen kan je de stabiliteit van de wagen niet erg goed in de gaten houden. Toen ik laatst eens snelweg reed, vond ik dat de F vreemd reed. Vandaag maar even gekeken wat het was, en wat blijkt er zit erg veel speling op m'n rechter voorwiel. Gewoon levensgevaarlijk. Ik vermoed dat de lager naar de verdommenis is, dit omdat ik een jaar geleden hetzelfde had aan de linker kant.
    Dus dat word volgende week een retourtje garage, balen weer! Het enige voordeel is het weer. ;)
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Beetje pech

    door Ultimate » za jun 18, 2011 10:47 pm

    Haha, het weer is echt slecht inderdaad.
    Nu maar hopen dat je wagen weer snel goed de weg op kan
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Beetje pech

    door Andros » za jun 18, 2011 11:26 pm

    En hopen dat het ook een stukkie goedkoper kan dan de vorige keer ;)
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Re: Beetje pech

    door D.B.C. » zo jun 19, 2011 6:44 pm

    De voorwiel lager kan ik niet vaster draaien toch? Het zijn geen conische lagers die vaster gedraaid kunnen worden?

    Ik hoop dat mn wielnaaf niet ook nog vervangen moet worden.
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten