BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1
Hoogtoerig? Of gewoon helemaal top? (18/02/04)
  • Johan V

    Hoogtoerig? Of gewoon helemaal top? (18/02/04)

    door Johan V » di maart 23, 2004 7:39 pm

    Hoe zit het nou precies.....
    Toen wij die MGF kochten (een VVC versie) was ik in de veronderstelling dat het nogal een hoogtoerig motortje zou zijn, en ook een beetje zenuwachtig....

    Maar wat blijkt nou? Het tegendeel....
    Want wat mij opvalt is dat ie een zeer gelijkmatige vermogensafgifte heeft, al vanaf de 3000 toeren, totaan de 7000, gewoon waanzinnig, en ook helemaal geen trap in de rug bij pak 'm beet 6000 toeren (waarvan ik dacht dat daar zijn max. vermogen zat)....
    Je kan er dus heeeeel gemakkelijk rustig mee rijden, en toch vet koppel beschikbaar hebben.....

    Ligt het nou aan mij? Of klopt dit ook....komt het dan door die kleptiming ofzo?
    -----------------reply Bruno -------------------
    max koppel van een vvc ligt rond de 4500 toeren. Pas vanaf dat toerental begint een vvc pas echt te trekken, daaronder is het vrmogen ongeveer identiek aan een mpi. Bekijk de curves maar eens :

    Vergelijk mpi en vvc alle 2 met een k&n 57i :

    Afbeelding
    Onder de 3200 rpm is een mpi zelfs sneller, maar zeg nu zelf wie in deze toerenrange komt, rijdt als een bompa met een pet op zijn knikker.

    -----------------reply Johan -------------------
    Als je een VVC doortrekt in toeren kun je bij ongeveer 4000rpm een verandering in trekkracht voelen, omdat dan de variabele kleptiming aan het werk gaat.

    Volgens mij ligt het max. vermogen van een VVC bij 6200rpm.

    Johan

    -----------------reply Bruno -------------------


    max vermogen ligt nog iets hoger in toeren, sla er de tabel maar op na, max koppel daarentegen rond de 5000 toeren.
    optimaal optrekken ? : Proberen boven die 4500 a 5000 rpm houden.

    -----------------reply Johan -------------------

    Nog ff op gelet:

    En idd, bij de 4500 toeren gaat ie er toch wel iets meer aan sleuren.....
    En DUIDELIJK ook.....haha.....
BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten