1. de remschijf is niet helemaal vlak waardoor hij telkens op dezelfde plaats wat raakt aan de remschoenen.
2. bij demontage van de remschoenen blijkt de binnenste een stuk meer afgesleten dan de buitenste.
3. de binnenste remschoen heeft er een eigenaardige kronkeling opzitten, zie foto:
Hierdoor heb ik de motor nog eens vanonder het stof gehaald (de rotzak wou niet starten deze morgen, waarschijnlijk uit jalouzie) tot ik een antwoord heb op mijn prangende vragen:
1. kan het zijn dat de kromming van de remschijf veroorzaakt wordt doordat de lager van het achterwiel speling vertoont of staat dat er los van en hoef ik me daar geen zorgen over te maken? Als ik nu een nieuwe schijf steek zal dan waarschijnlijk ook het shokken tijdens het remmen opgelost zijn. Het schurende geluid trad vooral op toen ik een bocht naar rechts maakte, als ik naar links draaide was het verdwenen, het volgde echter wel de kromming in de remschijf.
2. ik verdenk het rare kronkelingetje op de remschoen ervan een Engelse uitvinding te zijn die door middel van een, zeker voor de bezorgde MG rijder, door merg en been snijdend metaal op metaal shuurgeluid te kennen geeft dat hij aan vervanging toe is. Wat is jullie mening?
Tomas




