BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1
Super Tip « Thread started: Jan 29th, 2004, 11:16 pm »
  • Sander

Super Tip « Thread started: Jan 29th, 2004, 11:16 pm »

door Sander » di maart 23, 2004 7:23 pm

-----------------reply Bruno -------------------

Ik heb mijn schakel pook meganisme opnieuw afgesteld. Ik heb nu een +-20% betere feeling in de pook. Ik heb gewoon de middenconsole los gehaald bij de pook, de hoes er tussenuit gepeuterd en vervolgens met een steeksleuteltje de moertjes zover aan gedraaid dat de speling er af is maar het nog wel kan bewegen Het zijn 2 moertjes d8 ik......

Ik heb een '97er met 50dkm. Wellicht een punt om eens naar te kijken bij jullie F-jes

Ik wil de pook nog iets inkorten met de tijd (zijn er knoppen waar de draad verder in gaat ? ik wil eigelijk een Abingdon pookknop van hout....)

Een veeeel te dure MS SSK3 is iig geen must meer; schakelt best aardig nu...
    Een veeeel te dure MS SSK3 is iig geen must meer; schakelt best aardig nu...

En daarenboven schakelen ze stroef bij warm weer, of ze schakelen zelfs helemaal niet meer ,nietwaar Jupilerman. Ok, t'ging hier om een SSK2, maar vertrouwen heb ik niet echt in die SSK-spullen.

-----------------reply JohanV-------------------
    Als ik het hoesje ga vervangen.....zal ik er gelijk ff naar kijken....
    En hopen dat het lukt....haha

-----------------reply Sander-------------------
    ik geloof dat er op dieters site een link staat hoe je de middenconsole kunt verwijderen..... Even zoekenop zijn site, dan weet je precies waar de middenconsole vast zit geklikt...

zover hoef je het zelfs niet te zoeken. Op Erik's site kan je zien hoe je een middenconsole verwijdert, onder de modificatie SSK

http://www.mgtf.be/MO_TU_SS_main.html

Pfff.....niets voor mij, dat slopen en weer inelkaar zetten......

Waarschijnlijk moet ik het laten doen......

Maar voorlopig schakelt ie prima!
    Soms is ie alleen lastig in z'n 1 te krijgen....maar dat is denk ik ook een kwestie van wennen.....

De 1e versnelling vind ik een beetje vreemd. Wel kan ik je vertellen dat alle K-series blokken waar ik mee gereden heb (4 totaal) extreem slecht in de achteruit gaan. Een slechte 1e versnelling moet je in de bak zoeken; niet in de pook. Hiermee regel je speling weg waardoor schakelen een solidere indruk geeft.

-----------------reply ErikB -------------------
    >>> Pfff.....niets voor mij, dat slopen en weer inelkaar zetten...... <<<
    Dat komt nog wel..... trust me... 'k weet waarover ik spreek en we rijden immers met een MG

De 1e versnelling vind ik een beetje vreemd. Wel kan ik je vertellen dat alle K-series blokken waar ik mee gereden heb (4 totaal) extreem slecht in de achteruit gaan. Een slechte 1e versnelling moet je in de bak zoeken; niet in de pook. Hiermee regel je speling weg waardoor schakelen een solidere indruk geeft.

Ja, idd, ik ben het er helemaal mee eens.....
    En rij dan ook pas +/- 1000Km met een MG-F.....
    Die 1e versnelling wordt wel beter naar mate de motor warmer wordt (de olie van de versnellingsbak zal dan ook wel warmer worden neem ik aan), maar die achteruit...haha....idd....
    Maar ik zal je vertellen dat heeft mijn peugeot 307 net zo erg, soms nog erger....
    Alleen daar VOEL je elke keer dat ie niet geod zit....en bij de MG blijft het een gok....
    Liefde maakt blind....
    Eén gouden tip....verander de versnellingsbakolie en bezuinig er niet op, neem ineens de beste. Een goed versnellingsbak-additief doet ook wonderen (bv. Marly).
    Dit laatste versoepelt echt het schakelen voor goed.
    De achteruit is inderdaad een oude kwaal, die niet alleen gekend is bij een mg. Ook mijn volvo S40, Opel Vectra had er indertijd veel last van. Dit is te zoeken in de syncronessen van de versnellingsbak. Het is dus geen kwaal, maar heeft te maken met de architectuur van de boite. Eerst naar 3 en dan naar achteruit houdt het kraken tegen.
    Niet van wakker liggen dus meer dan 50% van de wagens kennen dit probleem.
    Ik zelf blijf de pook zachjes naar achteren trekken tijdens het laten opkomen van de koppeling. Als je jezelf dit aanleert ben je er vanaf. Je voelt em er dan keurig invallen.

Ik weet dat meerdere wagens er last van hebben maar ik denk dat de Rover K toch wel de kroon spant.....

Dat additief lijkt me een strak plan. Waar koop je zoiets Bruno ? B&G ?

te vinden in de betere garage.
    produkt is : http://www.marly.com/nl/products/adds/gx.htmof online te bestellen
BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1