BUTTON_POST_REPLY 339 berichten
MGF snel?
  • .:bert:.
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    GeregistreerdCOLON wo maart 14, 2007 8:42 pm
    WoonplaatsCOLON Halen

    door .:bert:. » wo jul 14, 2010 8:37 pm

    Effe voor de duidelijkheid, want ik denk niet dat ik hier ergens geschreven heb dat de Pug zwart op wit sneller is, als ik met de F rij heb ik niet zo het gevoel dat ik écht vlot vooruit kom.
    Met de Pug dus echt wel.
    Natuurlijk hoop ik ook dat ik ongelijk heb, maar nu gaat het over het gevoel waardoor ik het idee heb, of bijna zeker ben, dat de F niet de snelste is.

    En dat ik ook denk dat er met de F iets scheelt, heb ik hier trouwens al eens laten weten, maar wegens nul komma geen reactie's hierop (over redelijke tijd) heb ik dat topic maar verwijderd. Ik had toen ook al de indruk dat ik teveel mijn gedacht had gegeven...

    Ik ga me trouwens niet opjagen in het feit dat ik met de F niet alles op een hoop kan rijden, ik ben dol op da bakske zoals het is en amusseer me zo goed als altijd als er een ritje mee maak. Wat niet wil zeggen dat als er ergens een kink in de kabel zit, dat die er niet uit moet.
    MGF'96

    52" TTB, Donkere Cup's, Good-Year Eagle F1 GS-D3, Miltek, Witte Pinkers, Lowering Pins, Washers.
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » wo jul 14, 2010 8:58 pm

    .:bert:. schreefColonEffe voor de duidelijkheid, want ik denk niet dat ik hier ergens geschreven heb dat de Pug zwart op wit sneller is, als ik met de F rij heb ik niet zo het gevoel dat ik écht vlot vooruit kom.
    Met de Pug dus echt wel.
    Natuurlijk hoop ik ook dat ik ongelijk heb, maar nu gaat het over het gevoel waardoor ik het idee heb, of bijna zeker ben, dat de F niet de snelste is.

    En dat ik ook denk dat er met de F iets scheelt, heb ik hier trouwens al eens laten weten, maar wegens nul komma geen reactie's hierop (over redelijke tijd) heb ik dat topic maar verwijderd. Ik had toen ook al de indruk dat ik teveel mijn gedacht had gegeven...

    Ik ga me trouwens niet opjagen in het feit dat ik met de F niet alles op een hoop kan rijden, ik ben dol op da bakske zoals het is en amusseer me zo goed als altijd als er een ritje mee maak. Wat niet wil zeggen dat als er ergens een kink in de kabel zit, dat die er niet uit moet.


    Ik denk dat dit het moment is om je probleem (topic) terug in de groep te gooien. Denk dat het forum bij momenten stiller is dan anders maar de laatste tijd is er toch 'animo' vind ik zelf.
    En dat je je amuseert met je F is het belangrijkste, maar als je zegt dat je DENKT dat een F trager is dan een Peugeot Partner is voor velen op het forum genoeg om 'erop te vliegen' :-)
    MGF '99 1.8mpi Racing Green ***VERKOCHT 02/08/2013***
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

    Mijn F in beeld: viewtopic.php?f=16&t=10277
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » wo jul 14, 2010 9:04 pm

    Leuk topic !

    Wat de micra betreft heb ik het niet over bochtenwerk... daar zal de F zeker beter in zijn. Ik bedoel dat de Micra sneller is in de stoplicht sprint en ook zeker nog tot 100 / 120 km/h wanneer de F eenmaal lekker hoog in de toeren zit zijn ze aardig aan elkaar gewaagd.

    Het voordeel van zo'n micra is dat hij licht klein en een pittige diesel in het vooronder heeft.

    Valt me trouwens op dat de Micra in duitsland met 6 pk meer verkocht wordt :S dan in Nederland.
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo jul 14, 2010 10:13 pm

    Mijn mening is hier al zo vaak geventileerd over dit onderwerp, diesel vs. MG etc (waar ik al dikwijls bij vertelde, dat ik zelf genoeg snelle diesels heb thuis, die in geen 100.000 jaar mee kunnen met de F, en zelfs een 2.4 Turbo benzine met 200 pk en bijna 400 Nm koppel legt het er tegen af), dat ik verder geen woorden meer ga vuilmaken aan dieseltjes van ocharme 90 pk in de vorm van een koekendoos en dieseltjes in een Micra, die ik ooit eens heb gehad als vervangwagen :oops: , en waarvan ik vond dat het de traagste auto was, ever, die ik ooit heb gereden. Daarenboven wil ik hier nooit meer in gezien worden, maar da's een ander verhaal..... komaan zeg, dit is allemaal toch te gek voor woorden.


    next please ....
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » wo jul 14, 2010 10:24 pm

    .:bert:. schreefColonik heb het nog niet echt gechecked maar ben er bijna zeker van dat mijn 90pk Partner (lichte vracht) sneller is dan de F.

    ik weet uit ervaring dat ik met mijn 90 pk partner weliswaar erg snel wegkom aan de lichten, maar er is enkel vermogen tussen 3000 en 4000 tpm.
    vanaf 140 gaat het ding helemaal onderuit, en dan heb ik met de F nog maar net naar derde geschakeld, dus ik denk niet echt dat je iets van kans maakt. Voorts is zo'n partner echt wel een waggel-eend in de bochten.
    Nice try, ik zou je het graag eens voordoen.

    oh ja: als je met je F schakelt zoals bij de partner dan ga je inderdaad trager, maar hopelijk hoef ik je dat niet uit te leggen, dat hebben de vorig posters als gedaan.
    Bij de VVC mag je niet vergeten dat je tot 7200 mag gaan, en als je op dat toerental zit dan ligt de peugeot gegarandeerd al lang in je achteruitkijkspiegel.
    Laatst bijgewerkt door 1 op Carl, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    door Ronald MG TF » wo jul 14, 2010 10:28 pm

    Mijn wasmachine is van't merk Micra.....
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo jul 14, 2010 10:29 pm

    Kan je je voorstellen dat een potentiele koper van een F, even zijn licht hier komt opsteken en dan ziet dat die standaard VVC die rond de 7.0 sec naar honderd gaat volgens specs, plots het moet afleggen tegen Micra's, Bakkerswagentjes, en diesels aller hande, als hij deze verhalen van MG enthousiastelingen leest....
    Ik zou als koper, snel naar een MX5 grijpen..... en dan bij de eerste stoplichtsprint het moeten afleggen tegen, jawel, net die zogenaamde, niet vooruit te branden, engelse roadsters, genaamd MG.
    Goed bezig hier allemaal. Eerst de bank op, bij een technisch ok, naar Eran racing, om zelf wat bij te scholen op circuit, en dan weer posten ! :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » wo jul 14, 2010 10:33 pm

    Yep, met mijn mpi F rij ik zo'n "dieseltje" gewoonweg in de vernieling ... lekker doortrekken en vervolgens mijn neusharen even bij knippen :wink:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo jul 14, 2010 10:35 pm

    Zal wel zijn, je MPI is dan wel één van de snellere in zijn soort, maar ook met de gewone MPI's, geen probleem hoor.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » wo jul 14, 2010 10:38 pm

    Wedden dat de mensen met de micra en de partner nog nooit de begrenzer van hun K engine hebben voelen werken? :-)
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » wo jul 14, 2010 10:41 pm

    Bruno schreefColonZal wel zijn, je MPI is dan wel één van de snellere in zijn soort, maar ook met de gewone MPI's, geen probleem hoor.


    Oh, het punt is dat elke rijder van een F of TF zo'n "dieseltje" in de achteruitkijkspiegel moet kunnen zien... het kan toch niet dat je een F of TF ga vergelijken met iets van zo'n onbenullige omvang ...
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    door Ronald MG TF » wo jul 14, 2010 10:48 pm

    Hier is ie dan...de nieuwe MG/F TF killer.....

    Niet alleen sneller in optrekken, maar ook in remmen...maakt gebruik van een rem-paraplu van't opvouwbare type....

    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » wo jul 14, 2010 10:50 pm

    gaat naar't schijnt zelfs de bugatti veyron vlotjes voorbij!
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » wo jul 14, 2010 10:50 pm

    :lol: :lol: ne bankzitter.... in voetbaltermen niet goe bezig :wink:
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » wo jul 14, 2010 10:55 pm

    oh ja, voor de liefhebbers heb ik dit effe opgesnord:
    De gegevens van de peugeot partners met de zwaarste motoren momenteel verkrijgbaar.
    de eerste vermelding is voor de benzineversie, de tweede vermelding is voor de dieselversie

    Motor/transmissie
    Aantal cilinders 4 4
    Cilinderinhoud 1587 cc 1560 cc
    Kleppen per cilinder 4 4
    Boring x slag 78.5 x 82 mm 75 x 88.3 mm
    Compressieverhouding 0 : 1 18 : 1
    Maximaal vermogen 109 PK / 80 kW @ 5750 tmp 90 PK / 66 kW @ 4000 tmp
    Maximaal Koppel 147 nM @4000 tmp 215 nM @1750 tmp
    Turbo / intercooler Nee / Nee Ja / Nee
    Brandstof benzine diesel
    Inhoud Brandstoftank 55 liter 60 liter
    Versnellingsbak hand,5 versn. hand,5 versn.
    Aandrijving voorwielen voorwielen
    Brandstofverbruik in liters per 100 km
    stadsrit 9.5 6.7
    buitenrit 6.2 0
    gecombineerd 7.4 5.4
    Acceleratie 0-100 km/u 11.2 sec. 12.9 sec.
    Topsnelheid 172 km/u 160 km/u
    Rijklaar gewicht 1160 kg 1215 kg


    Vooral de waanzinnige 11,2 seconden van 0-100 en de topsnelheid van 172 km/u zullen de F wellicht de das omdoen. hahaha !
    Toegeven, om naar de supermarkt te rijden is de partner beter, maar qua fun is het een eerder mager beestje. Alles heeft z'n functie!
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
BUTTON_POST_REPLY 339 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten