BUTTON_POST_REPLY 113 berichten
Weliswaar geen F maar toch...
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Weliswaar geen F maar toch...

    door Sander » vr jan 06, 2012 3:08 pm

    Mocht je intersse hebben, ik heb nog throttlebodies van het eerste type Exige liggen, volledig opgebouwd. Er moet enkel nog een filtertje op. Let op, die past niet zomaar op een VVC kop. Een VVC kop met blanking kit zal al gemakkelijker worden maar het vereist nog steeds modificaties. Als je die kant op wil en je moet nog iets aanschaffen zou ik sowieso voor een echte VHPD of beter nog een Vulcan kop gaan. Zelfde design als een VVC kop maar er gaan normale nokassen in en je hebt natuurlijk geen blanking kit nodig.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    Re: Weliswaar geen F maar toch...

    door GhostRider » vr jan 06, 2012 4:47 pm

    Dan ga ik denk ik eerst maar eens op zoek naar een VHPD of vulcan kop...
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Weliswaar geen F maar toch...

    door Sander » vr jan 06, 2012 5:19 pm

    Goed idee, vermits je extreem wilt gaan ! Als je reliability en onderhoudbaar wilt adviseer ik je nog steeds de aangepaste VVC.

    Wil je maximaal vermogen en racy ga je voor de VHPD of Vulcan.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    Re: Weliswaar geen F maar toch...

    door GhostRider » vr jan 06, 2012 11:05 pm

    Als iemand een VHPD kopje of een Vulcan kopje weet te liggen, houd ik me aanbevolen... :wink:
    Misschien zondag in Houten??
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Weliswaar geen F maar toch...

    door Bruno » zo jan 08, 2012 10:47 pm

    Die zijn zo schaars dat je ze enkel maar vindt als de kippen tanden krijgen. Zeg nooit:"nooit", maar Houten is de laatste plaats waar je deze kan vinden denk ik. ik zou aandachtig op inetrnet rondzoeken, maar denk er aan, er zijn veel gegadigden. :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Weliswaar geen F maar toch...

    door ErikB » ma jan 09, 2012 1:21 pm

    Ik weet er één zijn .... maar die wordt heel af en toe nog gebruikt.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    Re: Weliswaar geen F maar toch...

    door GhostRider » ma jan 09, 2012 1:48 pm

    Ik was er inmiddels achter dat die inderdaad best schaars zijn. Zelfs op Seloc en Exiges.com staan ze soms maar even te koop. Zal verwacht ik toch een gemodde VVC kop worden denk ik. :roll:
    Overigens verwachtte ik niet direct een kopje te vinden zondag. Vorige jaren lag de nadruk ook al op de oldtimer...
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Weliswaar geen F maar toch...

    door ErikB » ma jan 09, 2012 2:00 pm

    Het aanbod van PTP is ook grondig gewijzigd ...
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    Re: Weliswaar geen F maar toch...

    door GhostRider » ma jan 09, 2012 3:59 pm

    Dus waarschijnlijk ook moeilijk aan een Vulcan kopje te komen?
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    Re: Weliswaar geen F maar toch...

    door GhostRider » za jan 14, 2012 11:28 pm

    Gisteren even de Lizzy op de brug gezet bij Van Sten voor een grondige check up. Altijd leuk om te weten of je geen investeringen doet in een circuit-crash hok. Meteen onderhuids een grondige check. Bleek een nette onderhouden en koetsschade vrije wagen met idd. al de nodige upgrades. Ik had bij aankoop al behoorlijk opgelet, maar de expert ziet vaak toch meer dan ik, en onzeker als ik ben... Aangezien ik een plan de campagne wilde maken voor een gefaseerde grondige totaal upgrade van de Lizzy, toch de expert benaderd.
    Bij de check bleken de veerpoten al vervangen voor S2 Elise poten, al zullen die ook niet meer als nieuw functioneren. Ze gaan nog even mee, maar overweeg ze te vervangen. Verder zijn de draagarmen al wat roest aan het vertonen. Ze zijn nog niet rot, maar kunnen zo onderhand wel een freshup gebruiken. Stap 1 zal zijn draagarmen verwijderen, de zaak grondig cleanen, draagarmen stralen en behandelen (zien ze er meteen deftig goudkleurig uit), voorzien van nieu rubber, plaatsen Nitron poten, en weer lekker sturen. Ter loops worden de al aangeschafte onderdelen geplaatst. Zal af en toe eens een fotooke posten...
    Vraagje voor de raceadepten onder ons.
    Waar zijn sets stickers te verkrijgen voor op circuitwagens, te denken aan hoofdstroomschakelaar, blusbediening, sleepoog markering en aanduiding krikpunten? De eerste twee vind je nog wel, maar de rest...
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Weliswaar geen F maar toch...

    door Bruno » zo jan 15, 2012 11:25 pm

    kan ik je allemaal leveren, geen probleem. Je kan ook naar Biesheuvel gaan in Nederland, of R-power in Belgie.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    Re: Weliswaar geen F maar toch...

    door GhostRider » ma jan 16, 2012 12:37 am

    Op Biesheuvel had ik al gekeken, en zojuist op R-power ook. De sleepoogmarkeringen en jackpoint markeringen leveren ze beide niet. Heb je een voorbeeld of foto van wat jij kan regelen Bruno? Alvast dank.... :D
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Weliswaar geen F maar toch...

    door Bruno » ma jan 16, 2012 12:55 am

    hebben ze wel, maar staat niet op hun site denkelijk.
    Je kan ze uiteraard ook zelf maken (door ze uit te knippen uit een zelfklevende folie). Voor de jackpunten, bestaan er misschien wel, maar heb ik nog niet veel gezien. Ik vind ze persoonlijk overbodig, maar je kan gewoon kleine bolletjes kleven of zo.
    Hier heb ik een vb. van een sleepoogmarkering op onze MKI :

    Afbeelding
    Afbeelding

    En hier zijn het zelfgemaakte door de vorige eigenaar op onze MKII
    Afbeelding
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    Re: Weliswaar geen F maar toch...

    door GhostRider » ma jan 16, 2012 1:17 am

    De jackpointaanduidingen zijn blijkbaar op de Lizzy nogal belangrijk. :roll:
    Er staan aan de onderzijde originele stickertjes, al zijn die al min of meer verdwenen. Zodoende dat een van de vorige sleutelaars aan de Lizzy de krik toch verkeerd wist te plaatsen, met een buts als gevolg. Uit het zicht en herstelkbaar, maar toch.....
    Afbeelding
    Het leek me dat ik dergelijke afbeeldingen niet helemaal uit de US hoef te laten komen.
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    Re: Weliswaar geen F maar toch...

    door GhostRider » do apr 26, 2012 12:18 am

    Nounou, kan bijna niet wachten. Morgen (donderdag) de Lizzy ophalen na een grondige down under freshup en upgrade. Naast het passiveren van alle draagarmen, zijn ook alle rubbers vervangen voor pu, zijn de droplinks vervangen, de fusees vervangen, Nitrons NTR fast road poten gezet, is het nodige preventief onderhoud uitgevoerd, en is alles dat corrosie vertoonde aangepakt. Moet een dag en een nacht verschil zijn. Ben weer ff wat muntjes armer, maar het meest urgente onderhoud is nu ff geweest. Zal snel fotookes schieten.
    Gezien de lopende verbouwing thuis en de daarmee gepaard gaande investeringen, ga ik me weer eventjes een beetje koest houden en ga ik zachtjes aan de verzamelde onderdeeltjes monteren. Ik ben wel voor de komende winter vast aan het rondneuzen. Ik denk nl. Dat ik wel langzaamaan al motoronderdeeltjes ga sparen. De grotere interieurzaken komen wat later aan de orde (bekleden stoelen etc...).
    Dus zou zomaar kunnen dat ik toch eerst aan een VVC kop ga denken...
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY 113 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten