Bruno schreefColonEerlijk gezegd, heb ik nooit geloof gehecht aan het feit dat een after market paneelfilter ook maar iets uitmaakte qua vermogen.
Ik heb het toch zelf bewezen op de dynojet
Bruno schreefColonSander, ik denk dat bij jou de vermogenstoename vooral op andere plaatsen moet gezocht worden, want mijn mening is nog steeds dat vooral in de aftermarket luchtfilter branche de stelregel wel opgaat qua pk's :"you get what you pay".
Zoveel heb ik niet, een 52mm TB en een katbypas waarvan je zelf in een ander topic stelt dat die ook niets opleveren
+ forBruno schreefColonwant mijn mening is nog steeds dat vooral in de aftermarket luchtfilter branche de stelregel wel opgaat qua pk's :"you get what you pay".
Ben ik volledig met je eens !
Bruno schreefColonZo zal een K&N beslist meer vermogen leveren dan een paneelfilter in de OEM behuizing, of meer dan andere conefilters die je voor een paar euro koopt.
Mee eens, maar mijn setup zal onder alle omstandigheden het zelfde presteren, als voor de K&N de omstandigheden goed zijn (95% van de tijd) zal de K&N betere prestaties opleveren. Ik houd niet van het luchtfilter geluid en heb daarom juist voor de paneel filter gekozen wat minder dan 1/3 van de K&N setup kost.
Bruno schreefColonDe K&N zal het qua vermogen dan weer moeten laten afweten tegen een viper etc (alhoewel ik wel wat dynoresults zou willen zien), en vooral tegen een ITG ( wat wel degelijk is bewezen).
Als de K&N omgevingslucht krijgt zal die beter presteren dan de andere die je noemt. Zodra het warmer wordt ga je vermogen inleveren. Iedere 10 graden 1% ofzo ? Hoe beter het gesloten filter hoe eerder je natuurlijk het effect van koude gaat merken.
Goede gesloten systemen zijn weer een stap duurder (vanaf +-€300,-)