BUTTON_POST_REPLY 119 berichten
Dynojet 2005
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za okt 22, 2005 5:55 pm

    De Corsa had de meeste PK's met 231pk aan de wielen wat zo'n 260 tot 270 pk blokvermogen is. De meeste wagens presteerden naar verwachting. Velen hebben tips mee om uit de wagen net dat beetje beter te krijgen. B.v. de wagen van Bruno mag nog net iets rijker gaan lopen.

    Het meest telleurgesteld is onze eigen Ghostrider. Ik durf te zeggen dat hij het meest geweldige blok van iedereen in de Benelux heeft (van de actieve members zeer zeker) toch presteerde hij zelfs minder dan voor al zijn modificaties. Het mooie is wel dat hij nu weet waar hij moet gaan zoeken om al zijn zuur betaalde goodies te laten functioneren.

    @Ghostrider; kop op hè. Als we je ergens mee kunnen helpen zullen we het zeker niet laten. Het mooie is dat als je power omhoog gaat naar wat het moet zijn die Jenvey's nog mooier gaan zingen dan ze nu al doen !!
    Building >200BHP K-series
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

    alles gemist

    door Ivan » za okt 22, 2005 6:02 pm

    sorry jongens, slechte weer en voornamelijk de gevolgen van een uit de hand gelopen personeelsfeestje heeft mijn trip niet kunnen doorgaan.
    Hopelijk hadden jullie een fijne dag en tot gauw!
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » za okt 22, 2005 8:03 pm

    Was net als vorig jaar weer een geweldige dag vandaag: gezellige mensen en over het algemeen goede resultaten op de bank.

    Helaas liep m'n auto vandaag nogal beroerd, maar ik ben desalniettemin best tevreden.
    Afbeelding
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    door Luc » za okt 22, 2005 8:33 pm

    Het was het vroeg opstaan deze morgen meer dan waard. Behoorlijk wat opgestoken vandaag.

    Volgend jaar misschien ook eens op de rollen ......
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » za okt 22, 2005 8:44 pm

    HELLO

    ik ben meer dan tevreden 55pk@ de wielen van mijnen brm.
    volgend jaar proberen 90pk te halen. :lol: :lol: :lol:
    leuke dag ook gezelig onderonsje.

    grtjs

    mgmetroman

    8) 8) 8)
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » za okt 22, 2005 9:36 pm

    Was erg leuk en ik ga even kijken hoe ik wat meer vlamsap in de cilinders kan krijgen. :twisted:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » za okt 22, 2005 9:37 pm

    Wat een K*T prestatie! 128 lousy pkaas, dat zijn er 150 op de wielen, das 5 pk meer dan standaard :evil: .

    Geen nood jongens. Heb een enorm gevoel voor humor :wink: .

    Ben immers de mallen al aan het maken voor een custom made airbox, met piping naar de zijkant. (Was meer dan een goede tip van de goeroe.) Ook al een tweetal dikke ventilatoren gescoord om de hitte af te voeren. Die worden geplaatst alla Mr. Hiorns.

    Meteen op DVA dot com gekeken en ook Dave verteld dat goed timen van de cams erg belangrijk en secuur werk is. Volgens mij hebben ze die dingen er bij DBM maar gewoon ingedonderd.
    Voor wat betreft de cams.... die moeten dus goed afgesteld worden.
    Voor wat betreft de Emerald.... die is nog nooit boven de 6000rpm afgesteld, dus dat ' ie daar ongelooflijk schraal loopt is mij niet echt vreemd. Onderin loopt 'ie weer veruit te rijk. Kon je wel ruiken ook!
    En trekken doet ' ie pas boven de 3000 rpm..... (Er staat al een Fuel-Air-Ratio meter in bestelling. Kunnen we de verbranding tenmiste ook eens checken op z'n tijd.)
    Met andere woorden....
    Had gehoopt op meer pk, maar dat is denk ik wel een beetje false hoop van me. M'n motor is immers nooit op de bank afgesteld. En dat de cams nog moesten worden getimed... verwachtte ik na verloop van rijden wel.

    Het is dus nog Building In Progress....
    En we gaan gewoon door.... want volgens de specs meegeleverd uit Engeland MOET die 200 pk haalbaar zijn. Dus daar gaan we gewoon voor.
    Tuning ain't easy I guess... :wink:

    Maar hartelijk dank voor de organisatie van dit evenementje... Was me wel weer effe gezellig, en kom volgend jaar weer op de bank! (Tussentijdse meetresultaten scan ik wel in, en post ik tzt wel).

    Greetz...
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » za okt 22, 2005 9:41 pm

    Sander schreefColon@Ghostrider; kop op hè. Als we je ergens mee kunnen helpen zullen we het zeker niet laten. Het mooie is dat als je power omhoog gaat naar wat het moet zijn die Jenvey's nog mooier gaan zingen dan ze nu al doen !!


    :D Zanxx Sander.... We laten het hier niet bij zitten hoor.... Als tuning makkelijk was... was het waarschijnlijk ook niet zo leuk :wink: .

    Maar niet helemaal ontevreden hoor! Van een slecht resultaat kan al het volgende alleen maar mooier worden. Dus ben wel tevreden over vandaag... Ennnuhhh.... die gordelranden en spiegelhendels staan echt mooi!! :D
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » za okt 22, 2005 10:33 pm

    ...128 lousy pkaas, dat zijn er 150 op de wielen.....

    Andersom :wink:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » zo okt 23, 2005 12:39 am

    Ondertussen is onze aloude gallery verrijkt met enkele graphs.... was een leuk werkje....pfffff....

    @Ghostrider: naar mijn mening moet er een ongelooflijk grote fout gebeurd zijn tijdens de installatie. 'k Herinner me inderdaad dat de K-goeroe vertelde dat timing zeeeer belangrijk was ('k begon toen al sterk te twijfelen, aangezien ik een stel MG-Rover guys ging inschakelen), maar dit had DBM (of wie het ook in elkaar zwierde) moeten merken. Je hebt verdorie die mooie pulley's waar je exact mee kan afstellen en dit is niet iets typsich MG/Rover-achtigs. Kom je aandraven met een leuke Cosworth om maar iets te zeggen, dan moet je die quasie perfect (of toch op z'n minst goed) kunnen afstellen zonder dat ie de bank is opgeweest . . . ook een K-series.
    Ik mag aannemen dat zij met je auto toch wel eens blokje hebben omgereden; je mikt op een specifiek vermogen van meer dan 100pk/l, dan moeten zij IMHO toch wel het nodige ondernemen dat het onderste uit de kan wordt gehaald. Het gaat hier niet over een ander mapje laden en wat spielerei met turbo-druk, het gaat hier over fijne mekaniek die goed moet kunnen presteren, cfr. UK. Tijd dat die mannen bij DBM eens worden wakker geschud .....

    Wat m'n eigen resultaat betreft: topvermogen is wel OK, maar ik mis nog een belangrijk stuk in het begin (ook koppel is bedroevend) en een kleiner stukje op het einde. Ik neem maandag contact op met PTP en dan zijn er twee mogelijkheden (in de veronderstelling dat ze me kunnen helpen):
    - er is ergens een component die niet werkt zoals ie zou moeten
    - de map moet bij gestuurd worden (misschien ergens in Nederland te fixen).

    Cheers,
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo okt 23, 2005 12:56 am

    Nice work Erik. Ik breng dinsdag een nieuwe doos stiften mee voor u :wink:

    T'was me dus weeral een zeer leuke dag, ondanks het ontgoochelend resultaat voor de volcano. Misschien ga ik één van de weken wel eens terug na wat afstelwerk, in de hoop de vermiste pk'tjes er uit te krijgen.
    T'waren er dan wel meer dan vorig jaar, maar 3 extra is veel te weinig voor het geinvesteerde bedrag.

    De andere MG's scoorden behoorlijk goed tot zeer goed, op één uitzonderingetje na, maar dat komt wel goed. :cry:

    En de Rovers deden het ook allemaal zeer goed. Enkelen dienen nog "gefine-tuned" te worden, anderen presteerden dan weer meer dan behoorlijk. Striker, had ondanks zijn probleem nog een bevredigend resultaat. De Rover 220 TC, presteerde zeker niet slecht, maar ik had er meer van verwacht en Dennis met zijn VVC blok deed het ook aardig goed. De anderen leverden de verwachte pk's, zelfs onze Mini BRM !
    en de Ople corsa, dat is een verhaal op zich ! Klasse !
    Je leest er meer over op het rover forum : www.mg-r.nl
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo okt 23, 2005 2:58 am

    Wat me nu pas opvalt; tot 4500rpm is mijn wagen het snelste van alle F-jes 8) Ik heb zoveel koppel en zo weinig vermogen dat het bijna een diesel is ;) Ook een prestatie :roll:
    Building >200BHP K-series
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » zo okt 23, 2005 10:35 am

    Dit was echt een geweldige dag, was mijn eerste keer en wist niet goed wat ik moest verwachten.
    Mijn F ging als eerste en had zo veel PK-s dat meteen alle stoppen door sloegen, :D in de daarop volgende run presteerde hij beter dan ik had verwacht:106,6 op de wielen, 123,7 op het blok.

    Geweldige dag, bedankt voor de organisatie.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo okt 23, 2005 3:13 pm

    Sander schreefColonWat me nu pas opvalt; tot 4500rpm is mijn wagen het snelste van alle F-jes 8) Ik heb zoveel koppel en zo weinig vermogen dat het bijna een diesel is ;) Ook een prestatie :roll:


    Koppel ? inderdaad, merkwaardig, maar wel tot 4500 RPM, maar dan nemen de hogere toeren engines het natuurlijk van je over, want daar halen zij hun winst. Waar zou ,de gemiddelde 6 Nm koppel meer , te verklaren zijn vergeleken met de andere MPI's ? Waarschijnlijk in je uitlaat, want dat hebben de anderen niet.

    PK ? inderdaad, al even merkwaardig vergeleken bij de andere MPI's. In vergelijking met VVC-PTP's is het natuurlijk logisch, want zij worden pas wakker bij hogere toeren, en vergeleken met MPI's, serieus wakker, want ze klimmen boven die range +30 pk's de hoogte in vergeleken met de MPI's. Op zo'n curve valt het echt wel op, waar het verschil zit tussen een MPI en VVC. Zeer leerrijk.

    In ieder geval is jouw MPI blijkbaar in topconditie Sander, maar dat zagen we vorig jaar al. Het vlakken van je kop, heeft blijkbaar voor nog een extra 4pk gezorgd, zo zie je maar, een HGF heeft ook voordelen :wink: !!
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo okt 23, 2005 5:42 pm

    Bruno schreefColonIn ieder geval is jouw MPI blijkbaar in topconditie Sander, maar dat zagen we vorig jaar al. Het vlakken van je kop, heeft blijkbaar voor nog een extra 4pk gezorgd, zo zie je maar, een HGF heeft ook voordelen :wink: !!


    Vlakken wil ik het niet noemen, er is een flintertje afgehaald om het vlak goed schoon te maken. Ik geloof niet dat dat 4 pk oplevert want dan haal ik er volgende keer 0,5mm af ;) Ik denk dat de 4 pk ook (deels) van de weggevijlde lasnaden in het uitlaatspruitstuk en de weggesneden bramen in inlaatspruitstuk komt.
    Building >200BHP K-series
BUTTON_POST_REPLY 119 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3 en 0 gasten