Wat een K*T prestatie! 128 lousy pkaas, dat zijn er 150 op de wielen, das 5 pk meer dan standaard

.
Geen nood jongens. Heb een enorm gevoel voor humor
.
Ben immers de mallen al aan het maken voor een custom made airbox, met piping naar de zijkant. (Was meer dan een goede tip van de goeroe.) Ook al een tweetal dikke ventilatoren gescoord om de hitte af te voeren. Die worden geplaatst alla Mr. Hiorns.
Meteen op DVA dot com gekeken en ook Dave verteld dat goed timen van de cams erg belangrijk en secuur werk is. Volgens mij hebben ze die dingen er bij DBM maar gewoon ingedonderd.
Voor wat betreft de cams.... die moeten dus goed afgesteld worden.
Voor wat betreft de Emerald.... die is nog nooit boven de 6000rpm afgesteld, dus dat ' ie daar ongelooflijk schraal loopt is mij niet echt vreemd. Onderin loopt 'ie weer veruit te rijk. Kon je wel ruiken ook!
En trekken doet ' ie pas boven de 3000 rpm..... (Er staat al een Fuel-Air-Ratio meter in bestelling. Kunnen we de verbranding tenmiste ook eens checken op z'n tijd.)
Met andere woorden....
Had gehoopt op meer pk, maar dat is denk ik wel een beetje false hoop van me. M'n motor is immers nooit op de bank afgesteld. En dat de cams nog moesten worden getimed... verwachtte ik na verloop van rijden wel.
Het is dus nog Building In Progress....
En we gaan gewoon door.... want volgens de specs meegeleverd uit Engeland MOET die 200 pk haalbaar zijn. Dus daar gaan we gewoon voor.
Tuning ain't easy I guess...
Maar hartelijk dank voor de organisatie van dit evenementje... Was me wel weer effe gezellig, en kom volgend jaar weer op de bank! (Tussentijdse meetresultaten scan ik wel in, en post ik tzt wel).
Greetz...