Al jaren ervaring met Falken en ook op de grens.
Echter een ander type band kan al een geheel andere ervaring opleveren, vandaar mijn vraag of iemand ervaring had met dit type.
iedereen bedankt voor de tips.

Tommie schreefColonHier toyo proxes gastjes. Tevreden van
Alleen 1 keer de wagen gedraaid op nat wegdek. Een verhoogd verkeersplateau met gladde klinkers. Had het zelf helemaal niet verwacht want vertrok nochtans heel rustig om linksaf te slaan. Echt rustig.

Tukker schreefColonEen vervanger zou de Falken ZIEX ZE914 (geen V profiel) kunnen zijn.
Het gaan de Falken worden echter alleen voorop, Achter heeft nog behoorlijk veel profiel.
Mocht het niet bevallen dan zal ik achter ook vervangen.
TzT schrijf ik wel even over het resultaat.

Roger schreefColonop de website autokeuring:
WELKE BANDEN ZIJN WETTELIJK TOEGELATEN OP MIJN VOERTUIG?
Volgens het Koninklijk Besluit van 15 maart houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's moeten voldoen, dient een voertuig uitgerust te zijn met de banden waarmee het voertuig werd goedgekeurd.
De toegelaten banden kan u terugvinden op het COC (Europees gelijkvormigheidsattest) van het voertuig, in het Proces Verbaal van Goedkeuring (PVG) - ter beschikking in de keuringsstations - en in het officiële onderhoudsboekje. Bovendien dienen de banden geplaatst op eenzelfde as identieke kenmerken te vertonen wat betreft afmetingen, snelheidsindex en load-index, merk en type.
Indien de gemonteerde banden niet overeenstemmen met één van de banden vermeld in het PVG, COC, instructieboekje van de constructeur of originele sticker van de constructeur dient de buitendiameter van elke band overeen te stemmen met de buitendiameter van één van de banden vermeld in het PVG, COC, instructieboekje of originele sticker van de constructeur met een tolerantie van -2% en +1,5%. Indien de buitendiameter van de gemonteerde band zich tussen de uiterste toleranties bevindt van verschillende bandafmetingen opgenomen in het PVG, COC, instructieboekje of originele sticker van de constructeur, zal deze afmeting aanvaard worden.
Indien de gemonteerde velgen niet overeenstemmen met de velgen vermeld in het PVG, COC, instructieboekje van de constructeur of originele sticker van de constructeur worden deze aanvaard voor zover het spoor voor personenauto’s binnen de tolerantie van 2 % verhoging ten opzichte van het origineel spoor valt.
Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.