BUTTON_POST_REPLY 105 berichten
14-08-2011 - Great British - TT Circuit Assen (nl)
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    Re: 14-08-2011 - Great British - TT Circuit Assen (nl)

    door Kevin » di aug 23, 2011 11:15 pm

    dat is die Candy Orange van MGTF160
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: 14-08-2011 - Great British - TT Circuit Assen (nl)

    door Bruno » di aug 23, 2011 11:22 pm

    raar, ik dacht dat die nog lang niet af was, aangezien we geen vervolg van zijn project meer zagen. Maar ik had het moeten weten, daar hij dit topic startte.
    Van wie is de blauwe dan weer :oops:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    Re: 14-08-2011 - Great British - TT Circuit Assen (nl)

    door Kevin » di aug 23, 2011 11:27 pm

    Van diegene die als laatste heeft gereageerd voordat de foto gepost werd :P (Blue Trophy)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: 14-08-2011 - Great British - TT Circuit Assen (nl)

    door Bruno » di aug 23, 2011 11:41 pm

    Ja logisch :oops: , alleen herkende ik de velgen niet, vandaar ...
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: 14-08-2011 - Great British - TT Circuit Assen (nl)

    door Ultimate » wo aug 24, 2011 6:16 am

    En van wie is dan die hele mooie groene? :lol:
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: 14-08-2011 - Great British - TT Circuit Assen (nl)

    door ErikB » wo aug 24, 2011 10:50 am

    Er mogen gerust meer foto's worden gepost ....
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: 14-08-2011 - Great British - TT Circuit Assen (nl)

    door Ultimate » wo aug 24, 2011 1:38 pm

    Ik heb niet echt meer foto's, het was wel leuk, maar de auto's waren niet zo speciaal om er echt foto's van te maken
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    Blue Trophy
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 101
    GeregistreerdCOLON do jun 03, 2010 9:45 pm
    WoonplaatsCOLON Oud-Bergentheim

    Re: 14-08-2011 - Great British - TT Circuit Assen (nl)

    door Blue Trophy » wo aug 24, 2011 2:50 pm

    Een van de velgen moeten we laten richten, en dan willen we de velgen helemaal laten opknappen, want deze zien er niet zo mooi meer uit.
    MGF Trophy 160 BLUE
    MG ZS Yellow
    MG TD 1952 Clipper Blue
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: 14-08-2011 - Great British - TT Circuit Assen (nl)

    door etienne » wo aug 24, 2011 6:47 pm

    geen orginele trophy velgen op een mgf trophy !!! zonde ... :wink:
  • Avatar gebruiker
    Blue Trophy
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 101
    GeregistreerdCOLON do jun 03, 2010 9:45 pm
    WoonplaatsCOLON Oud-Bergentheim

    Re: 14-08-2011 - Great British - TT Circuit Assen (nl)

    door Blue Trophy » wo aug 24, 2011 8:55 pm

    Nee, wat er nu onder zit zijn inderdaad geen orginele trophy velgen, de orginele velgen, 1 daarvan moeten we laten richten, en de 4 orginele velgen zijn niet zo mooi meer, die willen wij laten opknappen!
    MGF Trophy 160 BLUE
    MG ZS Yellow
    MG TD 1952 Clipper Blue
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: 14-08-2011 - Great British - TT Circuit Assen (nl)

    door etienne » wo aug 24, 2011 9:17 pm

    ooooh vandaar :D
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: 14-08-2011 - Great British - TT Circuit Assen (nl)

    door amnon » wo dec 19, 2012 5:58 pm

    HansZ schreefColonRespect ook voor diegene die met dat slechte weer toch de baan op gingen om hun auto om het circuit te testen. Een mooie gele MGTF Thorpy die spinde en een Mini die hem op volle snelheid net niet raakte blijft toch spannend. Ik heb het niet gedaan omdat ik toch wel zuinig ben op de F

    Hm... dat kon ik wel eens geweest zijn :oops: , maar niet in een gele TF maar gewoon een F Trophy 160:
    Afbeelding
    Op 2:00 min.
    https://www.youtube.com/watch?v=ZVTMspPC6so
    Glibberen en glijen, was niet de enige spin...
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: 14-08-2011 - Great British - TT Circuit Assen (nl)

    door Bruno » wo dec 19, 2012 9:11 pm

    Alleen maar respect voor mensen die met hun F rijden waar hij voor gemaakt is, bv. op track. thumbsup
    Een paar aandachtspuntjes volgens mij (maar ik ben uiteraard ook Senna niet) :
    - Bandendruk aflaten is ok, maar niet als het zo nat is, want dan worden je banden niet warm genoeg om de druk af te laten.
    - Ten tweede neem je bij sommige bochten de corde net iets verkeerd (je blijft soms te ruim, alsof je het natte stuk van het circuit opzoekt), andere bochten doe je dan weer perfect, probeer de apexen van de bochten, en de rempunten te ontdekken en rij steeds op dezelfde manier. Probeer je bochten zo recht mogelijk te maken. Eigenlijk moet de wagen er bijna vanzelf doorwillen. Voelt het aan dat je te veel moet sturen, zit je niet goed en ben je de hoekig aan het rijden (rally-style).
    - Ook het remmen en ontkoppelen dien je iets anders te doen, probeer gewoon later te remmen en harder en korter, vooral op droog, en zeker niet ontkoppelen of nog wat bijremmen als je reeds begint in te sturen. Dat creeert namelijk de onballans waar je soms mee worstelt, met alle gevolgen van dien.
    - Monteer een sper, dat helpt ook al heel veel tegen het in overstuur gaan :wink:
    Top dat je in ieder geval steeds harder en harder wil gaan, maar een dagje skylimit zal je zeker goed doen, en je op een ander niveau brengen, als je de tips die je daar krijgt stelselmatig toepast.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: 14-08-2011 - Great British - TT Circuit Assen (nl)

    door amnon » wo dec 19, 2012 9:29 pm

    Ja, daar is geen spelt tussen te krijgen hoor. Ik moet zeggen dat je er op een gegeven moment wel lol in begint te krijgen al dat geglij, ik zou dat op Zandvoort veel enger vinden. Ook schakelde ik niet ver genoeg voor de bocht en was te voorzichtig met de koppeling op laten komen, waardoor ik er in de bocht nog mee bezig was. Fout. Maar dat was nog een ervenisje van wat Hubert in Spa overkomen was, een gesneuvelde koppeling door wat agressiever koppelen, maar bovenal een preventief vervangen koppeling die van meet af aan niet goed is gebleken. Hij heeft er nu een race koppeling van een Elise in. Maar goed, dat speelde mee met mijn koppelen toen. Dat heb ik 2 December jongstleden kunnen oefenen, weer in Assen, weer met regen. Ging wel beter, maar we hadden zoals je zei, weer lucht uitgelaten. Maar eens proberen op normale druk, zeker als het toch nat blijft. Waren weer genoeg spins op te vangen, dat blijft tricky rijden zonder LSD. Geef mij maar een droog track, want ik hou toch wel van de snelheid.

    Zouden er nog mensen naar Spa komen op 19 Maart....?
    We zien jullie in Houten, leuk!
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • Avatar gebruiker
    hubertschilder
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 109
    GeregistreerdCOLON vr nov 30, 2012 10:05 am
    WoonplaatsCOLON Monnickendam

    Re: 14-08-2011 - Great British - TT Circuit Assen (nl)

    door hubertschilder » do dec 20, 2012 5:36 pm

    Bruno schreefColonAlleen maar respect voor mensen die met hun F rijden waar hij voor gemaakt is, bv. op track. thumbsup
    Een paar aandachtspuntjes volgens mij (maar ik ben uiteraard ook Senna niet) :
    - Bandendruk aflaten is ok, maar niet als het zo nat is, want dan worden je banden niet warm genoeg om de druk af te laten.
    - Ten tweede neem je bij sommige bochten de corde net iets verkeerd (je blijft soms te ruim, alsof je het natte stuk van het circuit opzoekt), andere bochten doe je dan weer perfect, probeer de apexen van de bochten, en de rempunten te ontdekken en rij steeds op dezelfde manier. Probeer je bochten zo recht mogelijk te maken. Eigenlijk moet de wagen er bijna vanzelf doorwillen. Voelt het aan dat je te veel moet sturen, zit je niet goed en ben je de hoekig aan het rijden (rally-style).
    - Ook het remmen en ontkoppelen dien je iets anders te doen, probeer gewoon later te remmen en harder en korter, vooral op droog, en zeker niet ontkoppelen of nog wat bijremmen als je reeds begint in te sturen. Dat creeert namelijk de onballans waar je soms mee worstelt, met alle gevolgen van dien.
    - Monteer een sper, dat helpt ook al heel veel tegen het in overstuur gaan :wink:
    Top dat je in ieder geval steeds harder en harder wil gaan, maar een dagje skylimit zal je zeker goed doen, en je op een ander niveau brengen, als je de tips die je daar krijgt stelselmatig toepast.


    Zou je mijn rit ook eens zo mooi willen analyseren ? :D

    http://www.youtube.com/watch?v=X3T2CKBLkbM

    Maar waarschijnlijk kan je wat minder met deze opname, omdat er geen beelden zijn van het sturen/schakelen, alleen het geluid misschien... Zal ook eens een andere camera positie proberen.
    MGF Trophy 160, nr 17/55, Trophy Black
    Cold airfeed, Custom IAT sensor, ZandF stage1&2, Flowed head, Race camshaft
BUTTON_POST_REPLY 105 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 8 en 0 gasten