BUTTON_POST_REPLY 99 berichten
Alarm inschakelen
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Alarm inschakelen

    door Kachel » wo feb 29, 2012 5:31 pm

    Is hetzelfde bij MK1, de geknapte zw/r draad gaat naar de stekker achter het slot die weer verder gaat naar de microswitch.
    Ik heb nu twee opties in het koffergedeelte volgens mij:
    De bedrading vanaf de kabelboom opnieuw aanleggen
    De microswitch vervangen als dit mogelijk is. (is dit mogelijk)??
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Alarm inschakelen

    door Tukker » wo feb 29, 2012 7:06 pm

    Als ik de stekker los maak die naar de switch gaat kan ik het alarm gewoon inschakelen.

    brand de binnen verlichting in de koffer?
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Alarm inschakelen

    door Kachel » wo feb 29, 2012 8:20 pm

    Dus als je de stekker van de switch los hebt knipperd het dashboard lampje direct snel en ook de knipperlichten van de auto hij bij het inschakelen van het alarm? Dan zou je dus kunnen concluderen dat de werking van de microswitch van de kofferklep niet bepalend is voor het inschakelen van het alarm?

    De kofferbakverlichting brand als ik hem open heb.
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Alarm inschakelen

    door Tukker » wo feb 29, 2012 8:41 pm

    yep, net even iets getest.

    als ik de koffer open heb en ik sluit het slot met een schroevendraaier. ((foto1) De koffer verlichting is nu uit.) Dan kan ik gewoon het alarm inschakelen zonder de klep dicht te doen.
    De micro switch heeft dus niet bewogen. (deze is volgens mij voor het openen zonder dat het alarm afgaat)
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Alarm inschakelen

    door Kachel » wo feb 29, 2012 8:49 pm

    ok, dan is de microswitch van de klep bij deze dus uitgesloten als veroorzaker van het probleem.
    Wat geeft dan het alarm een seintje dat de klep open of dicht is? Als ik dezelfde test doe met een schroevendraaier het sluitmechanisme indrukken gaat het licht ook uit. Dan zou je toch denken dat het alarm ook een seintje krijgt dat de klep dicht is?
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Alarm inschakelen

    door Tukker » wo feb 29, 2012 8:55 pm

    Yep. de werking van die switch gaf Remco overigens al op de eerste pagina. :)

    Ik neem aan dat het contact in het slot een dubbele functie heeft. ik kijk wel even in het schema.
    verandert er trouwens iets als je het lampje er even uit haalt? (Je weet nooit met elektronica)

    :idea: Misschien toch eerst met de rechter deur of de bonnet klep beginnen.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Alarm inschakelen

    door Kachel » wo feb 29, 2012 9:19 pm

    De lampjes heb ik er ook al eens uitgehaald, dat bracht ook geen verandering, ben wel benieuwd of de schakelaar van de achterklep een dubbele werking voor zowel het licht als alarm heeft. De schakelaar van de klep werkt ook prima, als ik de schakelaar indruk dan gaat het lampje van de bonnet uit, die schakelaar zal waarschijnlijk ook voor het alarm zijn.
    Dan blijft inderdaad de rechterdeur en het vervangen van de kabels van de kofferklep een optie in geval van een niet zichtbare breuk
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Alarm inschakelen

    door Kachel » zo maart 11, 2012 5:13 pm

    vandaag rechter deurslot vervangen door een 2ehands. Dit vervangende slot komt volgens mij van een RHD omdat er nog een extra 2 polige stekker aanzit die niet op mijn oude slot zit. Aan de het linker slot zit wel die extra 2 polige stekker. Waar is die voor?
    Maar helaas geen verbetering in het alarm na het installeren. Kan je die microswitch in het slot ook doormeten? Zo ja welke waarden moet het hebben? Misschien dat het 2 hands slot ook niet goed funtioneerd?
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Alarm inschakelen

    door Tukker » zo maart 11, 2012 8:21 pm

    Een microswitch kan je gewoon door piepen. wel of geen verbinding. (of met een multimeter)

    Het 2e contact is volgens mij om het alarm uit te schakelen als je de auto opent met de sleutel.


    Edit:
    Wat gebeurd er als je het alarm inschakelt terwijl de linker deur open staat?
    schema
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
BUTTON_POST_REPLY 99 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten