BUTTON_POST_REPLY 120 berichten
The Day (UK)
  • Avatar gebruiker
    colintf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 248
    GeregistreerdCOLON do jan 15, 2009 8:32 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    Re: The Day (UK)

    door colintf » vr aug 05, 2011 7:39 pm

    See you soon 8)
    colintf
    Colin Murrell
    MG TF160, ZT260SE, ZS115+ (also Dad's '47 TC)

    ZT260 vin 00242 - Probably the only 260 to have driven the full Le Mans circuit? See Avatar picture!
    MG Car Club Z Register V8 ZT Rep.
    MG Car Club MGF Register Regional Rep for Devon & Cornwall and Cotswold Regions.
    MGCC MGF Register International Liaison Rep

    http://www.mgfregister.org/

    http://www.two-sixties.com/main.htm
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    Re: The Day (UK)

    door Luc » za aug 06, 2011 5:56 am

    Geeuw geeuw geeuw..... 6 u en klaar om te vertrekken !
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: The Day (UK)

    door ErikB » za aug 06, 2011 9:07 am

    Iedereen op de afspraak in Mannekensvere en nu met 5 F/TF naar Calais. Slechts 1 dappere rijdt open.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

    Re: The Day (UK)

    door mgf_stefke » zo aug 07, 2011 11:06 pm

    Bangelijke en onvergetelijke mooie rit gehad door londen !!
    :thumbsup:

    bij het volgende engels evenement ben ik er terug bij :D
    mvg stefke
    0472770333
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: The Day (UK)

    door Andros » zo aug 07, 2011 11:50 pm

    Back from the UK en het is me enorm goed bevallen. Prachtige sightsee tour door een van de drukste steden van Europa, ik begrijp waarom deze op een zaterdagavond was. Ook flinke kudo's aan mijn copiloot die de route goed heeft kunnen bijhouden. Volgende keer wel graag met wat meer volk van het forum, de delegatie was niet heel erg groot, daar kunnen er nog flink wat meer mensen bij ;)
    De nachtspotter!
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    Re: The Day (UK)

    door Luc » ma aug 08, 2011 10:13 am

    Some pictures of the event posted on the UK Register Forum.

    You can spot Jos (looking for a beer) and the front of Erik and Fran's car.

    http://www.mgfregister.org/forum/viewtopic.php?f=62&p=67750#p67750
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: The Day (UK)

    door ErikB » ma aug 08, 2011 11:32 am

    Thuis gekomen iets voor 22u00 en ontdekt dat er een half litertje koelvloeistof is verdwenen ....

    De plaats van de lek was vrij snel gevonden, namelijk in het vooronder.

    M'n bag met wat werkmateriaal (bijgeloof, ik vertrek niet naar het buitenland zonder) en een fles met ca. 1 liter koelvloeistof zit in het vooronder, en bij het laden is de bus/fles stuk gegaan. Resultaat, de halve fles uitgelopen. :wink: Het low coolant level alarm is echter niet afgegaan :lol:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: The Day (UK)

    door Bruno » ma aug 08, 2011 12:26 pm

    Olieverlies zou in dit geval erger zijn geweest ...


    Anyway, ik maak van de gelegenheid gebruik ook mijn beknopt verslag hier even neer te pennen aangaande dit evenement :

    Zaterdagmorgen, heel vroeg uit de veren, ruim op tijd, op plaats van afspraak, samen de trein op, t.t.z. : Wij (Jos en ik), als verdachte individuen, er weeral uitgepikt aan de doaune, voor een grondig onderzoek. Gelukkig beperkte het onderzoek zich tot de wagen, en bleven de nitril handschoenen achterwege :lol: . Later bleek dat we er waren uitgepikt door een doaunier die de LE85 van Jos gewoon van dichterbij wou bekijken. het scheidde ons jammergenog wel van het groepje andere MG'ers. Jammer !

    De rit naar het hotel verliep verder voorspoedig. Daar aangekomen en ingecheckt, was het wederom tijd om richting "Huize Adrian" te rijden, waar een mooie ontvangst ons deel was. Leuk om alweer wat bekenden terug te zien, met een hapje en drankje. Onze dank gaat dus wederom uit naar Adrian voor zijn gastvrijheid.

    Later vertrokken we richting eerste plaats van afspraak : Het hotel, waar we net vandaan kwamen :-s . Een poging om samen naar het hotel terug af te zakken, mislukte uiteraard na 2 straten reeds, omdat het drukke verkeer "een rijtje" van 2 auto's achter elkaar amper toeliet. De insteek was om samen met een 20-tal wagens richting plaats van vertrek af te zakken, wat uiteraard wederom een zware utopie bleek te zijn; We waren na 100 meter alweer in een lange rij van, heu, 2 wagens aan het rijden. De rest ofwel verloren gereden, ofwel op eigen houtje, richting vertrekpunt. Het ritje dwars door de buitenwijken van Londen, vervolgens door wimbeldon, met zijn 20.000 verkeersdrempels, ter grote van de Himalaya, waar menig onderkanten van F'jes zwaar kennis maakte met de aarde, duurde veel te lang. Uiteindelijk kwamen we dus aan, waar we een leuke restaurant hadden verwacht. Het bleek echter niet meer dan een hamburgertent te zijn; die ten doel had, de onderbuik van Engeland te voeden. De "tent" was te klein, het personeel onvriendelijk en het eten was heu, .... eetbaar, vooral na het veel te lange wachten, want honger is de beste saus. Hier had de organisatie toch een steek laten vallen naar mijn mening, een gemiste kans. Op deze plaats ontmoette ik heel vluchtig Andros en Stefke. Ik heb ze jammer genoeg, later niet meer gezien in de drukte.
    Het feit dat de rit naar deze hamburgertent reeds niet van een leien dakje was gelopen, deed ons het ergste vermoeden voor de rit die zou volgen, dwars door het centrum van Londen. Onze angst bleek later echter deels onterecht. We reden samen met Luc en Kasper in een groepje van 3, waar we, je raadt het al, door het verkeer, Kasper na 200 meter alweer kwijt waren. We zouden dus verder rijden met 2 MG's. Het roadbook was niet gemakkelijk, deels omdat de situaties zich zo snel na elkaar opvolgden. Logisch, je rijdt immers ook in een grootstad. De drukte viel heel goed mee. Als je oppaste voor de taxi's, dewelke worden bestuurd door Hooligans, viel het allemaal zeer goed mee. T'mag gezegd, Londen is een subliem mooie stad, zelfs bij nacht, met de feërieke belichting. De big ben, de tower bridge, westminster Abbey, Eye of Londen, Londen tower, St.Pauls cathedral, trafalgar square, dwars door het financiele centrum, waar je een pasje voor nodig had, de Milenium dome... allemaal dingen die je ooit moet aanschouwd hebben en als dat dan ook nog in een MG is geweest, denk ik dat je iets gedaan hebt, dat weinigen ooit nog zullen kunnen doen. De rit was dus schitterend, maar ook heel vermoeiend voor zowel bestuurder als voor Co-driver, die zich 200% diende te concentreren op het roadbook. Het einde hebben we niet gehaald, maar het scheelde niet veel. We geraakten tot situatie 120 van de 140 en hielden het dan voor bekeken. T'was al lang over twaalven, de dag was lang geweest en dat merkte we. Tijd om terug de rit aan te vatten richting hotel, waar ons GEEN frisse pint meer wachtte. Jos was er van aangedaan, dus kropen we maar in onze tram.
    De volgende dag, beloofde wederom een mooie dag te worden. Na het ontbijt werden we opgehaald door Ted Newman, die we nog kende als organisator van de vroegere Treffens. Deze rit, die ons terug richting trein zou leiden, was werkelijk schitterende te noemen. Bijna continu door holle wegen, omboord door hagen; De typische Engelse wegen, dwars door de tuin van Engeland, genaamd : "Kent" (niet de firma uiteraard). Prachtige vergezichten en pitoreske dorpen, waren ons deel tijdens deze rit. Ja, dit was echt prachtig. Ook het weer liet ons hier niet in de steek trouwens. S'middags stopten we aan een versterkt fort, Upnor Castle ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Tocht_naar_Chatham ), dat de hoofdrol speelde ten tijde van de Hollandse aanval op de Britse Armada op 17 Juni 1667. Ondanks, kasteelbezoeken me na een half uur meestal niet echt meer boeien, vond ik dit echter een super bezoek. Het pitoreske en typische restaurantje, waar we s'middags ons maal konden nuttigen waren de kers op de taart. Vervolgens weer de wagens in, om terug door schitterende landschappen te rijden. Na een korte break en wat mooie landschappen en vergezichten, kwamen we tenslotte terug aan bij de trein. De terugreis was jammer genoeg een feit. We bedanken ook hier Ted Newman, voor deze sublieme ervaring.

    Ik heb jammer genoeg van deze bewogen 2 daagse geen foto's, maar hier zullen anderen zeker het gat in mijn verhaal kunnen vullen.
    Bedankt mede reisgenoten, bedankt organisatie. T'was een unieke ervaring !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: The Day (UK)

    door ErikB » ma aug 08, 2011 1:01 pm

    Schitterend, nu hoef ik geen reisverslag meer neer te pennen.

    Enkel nog dit: ons groepje van 2 MGF's heeft het nog voor situatie 100 opgegeven (we waren ook al dwars door London naar de vertrekplaats gereden). We stelden de GPS in op een parking in de buurt van Westminster en parkeerden er de auto's om verder London by feet te verkennen (omgeving London Eye, Big Ben e.a.). Super relaxed en tijd genoeg om foto's te schieten. Nadien de GPS ingesteld naar het Hotel en de aankomstplaats rechts laten liggen. Too bad, maar wat nachtrust was welkom (het werd 02u30 "onze tijd").

    Ik hoop vanavond wat foto's te kunnen selecteren en online te zetten.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: The Day (UK)

    door Andros » ma aug 08, 2011 2:54 pm

    Vandaar dat er geen kat meer te zien was bij the O2. Stef en ik hebben een hele tijd achter de rode ZR en de Clio (?) gereden en hebben onderweg inderdaad nog een zooi MG's gepasseerd. Canary Wharf hebben we dubbel gedaan en vervolgens achter een UK F gezeten die ergens in de buurt van de Blackwell tunnel ineens verdwenen was. Omdat we de route compleet kwijt waren (ergens bij situatie 132) zijn we op GPS naar the O2 gereden maar daar was ook niemand te zien. Heb ik iets over het hoofd gezien of was iedereen ineens doorgereden naar hotel?

    [edit]@Bruno, jij was Kasper kwijt, wij hadden em bij Canary Wharf gevonden maar verloren em ook binnen twee km. Verstopt die jongen zich of zo ;)[/edit]
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: The Day (UK)

    door ErikB » ma aug 08, 2011 3:41 pm

    Goed uitgekozen. De rode ZR was (IIRC) bij de organisatie betrokken en de potente Clio werd bestuurd door Adrian's zoon en Dawn (Adrian's other half).
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: The Day (UK)

    door Andros » ma aug 08, 2011 4:39 pm

    Had niet veel keus, we waren vrij laat (verwarrende underground en nog een douche gepakt) en na het eten bij de diner was het grootste gedeelte er al vandoor. Eigenlijk volgden we de ZR tot we doorkregen dat de Clio ook bij de club hoorde. Het kwam mij inderdaad over dat zij daar bekend waren, route ging prima ^^
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    Re: The Day (UK)

    door Remieme » ma aug 08, 2011 5:58 pm

    Als ik dit zo lees, denk ik dat ik de juiste beslissing heb genomen door thuis te blijven :mrgreen:

    Had al mijn bedenkingen om door London te touren. Vind het hier al helemaal niks om door de stedelijke bebouwing te rijden, laat staan aan de andere kant van de weg in het donker door een wereldstad op de meest toeristische route :roll:

    Als ik naar Engeland afreis dan zal het zijn voor een ritje zoals de terugrit door Kent. Maar dat was bij dit event niet de opzet. Enkel een toegift. Eigenlijk jammer want juist dat soort wegen hebben we hier niet en maakt het net de moeite waard om de plas over te steken.
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    Re: The Day (UK)

    door Luc » ma aug 08, 2011 6:32 pm

    Aan het korte verslagje van Bruno heb ik niet veel meer toe te voegen.

    Ondanks de minpuntjesop gebied van organisatie ( maar we hadden die vooraf kunnen weten cfr MGFest), en de momenten van gezucht en gezweet tijdens de trip door London was het wat mij betreft een goede beslissing om naar hier te komen. Ik moet Jos gelijk geven.... zoiets unieks maken we niet (snel) meer mee. Maar idd Erwin, met uw F had je in London niets te zoeken, ook die van Bruno had het lastig gekregen denk ik.


    Achteraf bekeken zijn alle zaken die het voor ons minder makkelijk gemaakt hebben, nl links rijden, een nachtrit in een stad die we zelfs nog nooit bij klaarlichte dag nog nooit gezien hadden, niet op het vertrouwde groepje kunnen rijden, extra punten waard. :thumbsup:

    Dat we meerdere bruggen en tunnels dubbel zoveel keer zijn in en uitgereden voor dezelfde prijs, pakken ze ons ook niet meer af.

    De rit op zondag hoorde inderdaad niet bij het event, maar "the day before" hoorde ook niet bij de Kempenrit.
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    Re: The Day (UK)

    door lucas » ma aug 08, 2011 6:52 pm

    Het mag dan voor vele deelnemers een "unieke" ervaring geweest zijn :thumbsup: ... zelf ben ik niet zo "groot-stad gericht". Mijn meug situeert zich eerder in het rijden an sich en liefst in diverse open landschappen .... ben dan ook blij dat ik het voorbije weekend enkele dagen Elzas (Vogezen) heb mogen toeren :wink:
    Maar zo als bij vele events... ieder zijn meug
BUTTON_POST_REPLY 120 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3 en 0 gasten