door Carl » wo aug 29, 2012 11:57 am
Het communicatieprobleem en de lambdasonde defect zijn 2 verschillende problemen, probleem 2 is opgelost, probleem 1 nog niet.
Het ziet er echter wel erg ok uit : met het restant wat nog in de tank zat na de wissel van de sonde heb ik nu voor de eerste keer in 5 jaar meer dan 500 km gereden tussen twee tankbeurten in! Voorts is de acceleratie van vroeger terug, het logge gevoel dat ik had zat ofwel in de adaptatieve regeling van de ecu bij de eerste km's ofwel tussen de oren.
ter info : communicatieprobleem ECU :Working on it

samen met de mensen van blackbox solutions, maar gaat erg lang duren want de (email)communicatie daar gaat ook erg moeilijk.
Voorlopig ga ik moeten testen of het verplaatsen van de bougiekabels of het vervangen door de dikke magnecors het communicatieprobleem oplost. Het enige "electronica"verschil tussen Bruno's F en de andere F's die getest zijn namelijk deze kabels.
Voortgaand op de vorige info over storingen die geproduceerd worden bij draaiende motor kan het een mogelijkheid zijn.
Stof om te onderzoeken voor menig vrij moment, helaas zijn deze erg beperkt.
MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
todo: genoeg voor de volgende jaren .
Save nature ! Drive a GREEN car!