

tvdveen schreefColonHeb ik voor de kabels deze http://www.elise-shop.nl/bougiekabel-oe-set-alle-modellen-met-rover-motor-p-493.html nodig?
tvdveen schreefColonEn voor de bougies deze http://www.elise-shop.nl/platinum-bougies-elise-met-kseries-motor-p-320.html?

mailman schreefColonschrokke schreefColonAnderzijds is de motor al meerdere keren open geweest. Is dat blok nog wel iets waard?
Mischien moet er ook wel eens een oliedrukmeting uitgevoerd worden, de werking van het VVC mechanisme hangt daar sterk van af
Ik heb het hele topic nog eens doorgelezen en hoewel het regelmatig werd vermeld zie ik nergens staan dat de bobine's zijn vervangen geweest. Terwijl dat toch wel een ernstige verdachte is.
BCC Baarn heeft inderdaad het blok open gehad na een drukmeting, waarbij bleek dat ik een beginnende HGF had. Een aansluiting was met een of ander kit goedje vastgezet en dat liet los. Daarnaast zegt BCC Baarn dat deze auto geen bobine's heeft en dat ze die daarom niet kunnen vervangen. Wat daar van waar is, weet ik niet. Waar kan ik die bobine vinden? Aan het begin/einde van de bougiekabels? Hoe ziet deze er bij een F eruit? Gewoon een cilindertje?
Ik krijg sterk de neiging om zelf eens dat blok bloot te leggen en te gaan sleutelen, maar met mijn beperkte kennis ervan is dat misschien niet echt een heel goed plan.



Carl schreefColonZijn de injectoren al eens verdacht geweest?



Carl schreefColonMisschien fout, maar kan volgende denkpiste helpen:
Brandstof zonder ontsteking in de cilinder zorgt voor extra warmte in de katalysator en misschien wel knalletjes enzo.
Ontsteking zonder brandstof zou imho een andere geur (normaler) moeten geven .
Alleszins moet er iets in de lambda waardes te vinden zijn.
Does this make any sense?


Bruno schreefColonGooi er eens een sterke spoeling in (nee ik benoem geen merk), en kijk of het weer even uitblijft. Welke brandstof tank je ? Tank ook eens elders.
Ook een denkpiste dus ...


Bruno schreefColonWel merkwaardig dat de naam gecopieerd lijkt te zijn, van een merk, waar ik het hier meer over heb...


Bruno schreefColonIk weet niet of het merk waar jij het over hebt, niet goed is, maar ik weet wel dat Petrol one shot van "Kent" zeer goede resultaten geeft. Ik heb ze ook altijd in huis alvast, maar ook in Nederland moet het bij sommige garagehouders te vinden zijn. Zij die Kent in huis hebben kunnen het alvast voor je bestellen.
Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.