BUTTON_POST_REPLY 91 berichten
Bruno's pk's
  • Hoeveel PK's heeft Bruno ?

    160pk
    0
    Geen stemmen
    165pk
    0
    Geen stemmen
    170pk
    6
    24%
    175pk
    7
    28%
    180pk
    5
    20%
    185pk
    6
    24%
    190pk
    1
    4%
     
    Totaal aantal stemmenCOLON 25
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » di okt 10, 2006 7:15 pm

    Bruce schreefColon....

    Wat verwachten jullie?

    Ik denk dat je 20pk minder hebt... door die grote wielen van je.... :-/°
    MGTF 135 - Pearl black
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di okt 10, 2006 7:35 pm

    Pete schreefColonIk denk dat je 20pk minder hebt... door die grote wielen van je.... :-/°


    Je hebt wel degelijk een punt. Alle energie die in het rondslaan van de wielen wordt gestoken kan niet in het rondzwieren van de dynobank gestoken worden. Hier zou je aan moeten kunnen rekenen. DAVID !!! ;)
    Building >200BHP K-series
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » di okt 10, 2006 8:19 pm

    Ik denk zelf dat ik 133 pk ga halen... dat lever ik dus netjes 1 pk per velg in.. :wink:

    Zeg Sander vergeet jij niet dat het jouw beurt is voor de prijsvraag na het eten... jij hebt per slot van rekening de vorige gewonnen..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di okt 10, 2006 11:07 pm

    Ik heb al een zeer goed idee voor op de dynodag :twisted:
    Building >200BHP K-series
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » di okt 10, 2006 11:43 pm

    Sander schreefColon
    Pete schreefColonIk denk dat je 20pk minder hebt... door die grote wielen van je.... :-/°


    Je hebt wel degelijk een punt. Alle energie die in het rondslaan van de wielen wordt gestoken kan niet in het rondzwieren van de dynobank gestoken worden. Hier zou je aan moeten kunnen rekenen. DAVID !!! ;)

    Is het wiel zwaarder dan het extra rubber dan?
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo okt 11, 2006 12:32 pm

    Jep, het was totaal iets van 4kg per wiel verschil dacht ik. De Cups zijn ongeveer even zwaar als de ULWS
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786
    GeregistreerdCOLON do jan 27, 2005 1:57 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

    door Powerman » wo okt 11, 2006 4:08 pm

    Ik denk 0,0 PK :lol:

    Heeft zn motor opgeblazen , had te veel power 8) .

    Is nu zn MGF naar de garage aan het duwen. :cry:

    :?: :?: :wink:
    I am the God of Hell Fire, and I bring you .... FIRE . . . . . . .Afbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo okt 15, 2006 2:29 pm

    Vandaag heeft Sander zijn licht opgestoken bij Dave Andrews, en die vertelde Sander, na het bekijken van mijn curve, dat er of een timings probleem is, op het niveau van de nokkenaswielen, of het VVC-mechanisme slecht gesyncroniseerd is. Dit zullen we spoedig onderzoeken, en in orde brengen, waardoor hopelijk de gewenste pk's toch verkregen worden.
    T'is in ieder geval vrij logisch achteraf bekeken, daar de vermogenscurve zich als het ware gekanteld heeft t.o.v. vroeger. dit wijst inderdaad op een timingsprobleem of slecht gesyncroniseerd VVC-mecahnisme (lees distributieriem VVC mechanisme)
    Ook een DA- offset dowel zal geplaatst worden opdat het uitlaat nokkenaswiel nog enkele graden gunstiger kan worden verdraaid.
    zie : http://www.hometown.aol.com/dvandrews/kdowel.htm

    Thanks Sander !


    Alhier de 170pk graph :cry:
    De rode lijn symboliseert de vorige run, de blauwe lijn is de nieuwe run

    Afbeelding
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo okt 15, 2006 4:00 pm

    Ik weet niet of die in de uitlaat nokas gaan ik denk eerder de inlaat en uitlaat nokwiel aan de kant van de distributie.

    Synchronisatie van de VVC mechanismes gebeurt door de control-shaft juist te timen. Voordat we hier aan beginnen moeten we eerst checken of de timing van de 2 distibutie riemen echt wel spot-on is. Ik zou het overigens raar vinden als dit niet zo was, ik verdenk de controlshaft van het VVC mechanisme.
    Building >200BHP K-series
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » zo okt 15, 2006 4:29 pm

    Resultaat was toch al niet echt wat je ervan mocht verwachten, maar als ik de grafiek zo zie is het eigenlijk helemaal een tegenvaller: tot 6000 toeren zijn de prestaties nu minder dan voorheen.

    Hopelijk is 't idd een timingprobleem en is er dus nog wat meer uit te persen.
    Afbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo okt 15, 2006 6:18 pm

    Sander schreefColonIk weet niet of die in de uitlaat nokas gaan ik denk eerder de inlaat en uitlaat nokwiel aan de kant van de distributie.

    Best mogelijk, Ik zal Dave's pagina hierontrent eens doorspitten. eens we die dowels hebben, zullen we wel weten waar ze te plaatsen zeker ;-)
    Sander schreefColonSynchronisatie van de VVC mechanismes gebeurt door de control-shaft juist te timen. Voordat we hier aan beginnen moeten we eerst checken of de timing van de 2 distibutie riemen echt wel spot-on is. Ik zou het overigens raar vinden als dit niet zo was, ik verdenk de controlshaft van het VVC mechanisme.

    Ik eigenlijk ook, want naar ik me herinner hebben we die riemen inderdaad perfect gelegd.
    Striker schreefColonResultaat was toch al niet echt wat je ervan mocht verwachten, maar als ik de grafiek zo zie is het eigenlijk helemaal een tegenvaller: tot 6000 toeren zijn de prestaties nu minder dan voorheen.

    Hopelijk is 't idd een timingprobleem en is er dus nog wat meer uit te persen.


    Moet wel. Als je de grafiek bekijkt kan het niet anders, want als het porten en flowen slecht is gedaan, krijg je geen winst, maar ook geen verlies. Het feit dat de grafiek gekanteld staat tenopzichte van de vorige grafiek, bewijst dat er wel degelijk iets mis is met de timing, of VVC sync.
    Op zijn minst 175 pk moet volgens ons echt wel haalbaar zijn, als alles optimaal staat.

    Daarenboven moet het wel, want ik voel de hete adem van Sander al in mijn nek, en Erik zal ook wel niet achter gaan blijven nu. :wink:
    @ Striker, tijd om ook terug aan het modificeren te slagen, want ik ga je sevens voorbijsteken zullu (nog 1pk te gaan) :lol: :wink:
    Dit maakt het allemaal net zo leuk eigenlijk, niet ?
    Laatst bijgewerkt door 1 op Bruno, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » zo okt 15, 2006 7:27 pm

    Bruno schreefColon@ Striker, tijd om ook terug aan het modificeren te slagen, want ik ga je sevens voorbijsteken zullu (nog 1pk te gaan) :lol: :wink:


    Nog 3 pk :wink: (zie grafiek) en zo'n 10 Nm :P.

    Ik denk dat ik (motorisch) wel uitgemod ben inmiddels. Het is me geen honderden/duizenden euro's meer waard om er nog een enkele pk meer uit te persen.
    En m'n titel "meest krachtige MG-Rover" was ik vorige keer toch al kwijt geraakt aan Frenk :lol:.
    Afbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo okt 15, 2006 7:41 pm

    Maar die rijdt dan ook met een turbo, wat je niet mag vergelijken met een een atmosferische motor. Daarenboven scheelde het slechts 10 pk , wat bedroevend is, als je weet dat er een turbo extra opzit. Ondertussen zit er trouwens een nieuw blok in, waar Frenk niet echt zeer enthousiast over is.
    We zullen dus zien...maar appelen met appelen vergelijken hé.

    Wat mijn F betreft :

    Die 3 pk en 10 NM is echt wel een minimum dat volgens mij moet gehaald worden met een goede timing.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo okt 15, 2006 10:09 pm

    Ik vind dat we op een testbank onderscheid moeten maken tussen:
    - K-series MPi
    - K-series VVC
    - de rest

    Striker is dus nog altijd king-VVC. Erik king-MPi 8)
    Maar wees niet bang dat Bruno je voorbij steekt Striker, na deze winter rolt er als het goed is een BRG Fje uit mijn garage met vééél ;) meer pk's :twisted: Als het niet lukt noem ik mijn F Ghostrider II en verkoop ik hem direct ;)
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo okt 15, 2006 10:20 pm

    ik wens je veel succes ( alhoewel, ik dus wel degelijk kom helpen aan je modificatie ), anyway, je zal wellicht dus al wel door hebben dat pk's echt niet te scheppen vallen, en hoe meer pk's je hebt, hoe moeilijker en duurder het wordt om er nog meer te verkrijgen.
    Mijn laatste 7 pk's hebben me bv. +/- 2500 euro armer gemaakt. Van dure pk's gesproken. Hopelijk vinden we er nog enkele extra, die ik in dat bedrag mee mag calculeren.
    :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_POST_REPLY 91 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten