BUTTON_POST_REPLY 93 berichten
"Nieuwe" F
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

Re: "Nieuwe" F

door Demor » vr aug 07, 2015 11:54 am

Goed......... wie heeft er ooit kunnen verzinnen om de windstop met twee plastic flapjes aan de bevestigingspunten vast te maken....... ze zijn heel maar dit breek je toch zo af? Dus m'n oude windstop wordt ook overgezet naar de nieuwe F.....

De nieuwe kap is mooi maar ik heb het gevoel dat hij niet helemaal ver genoeg open gaat. Hij veert een beetje als hij open ligt en de tonneau gaat er ook maar net op onder redelijke spanning.

Is het normaal dat er in dit interieur een licht crème handremhoes met een zwarte schakelhoes combi in zit?

En is het normaal dat er rondom dezelfde banden zitten, smaller vooraan is geen must?

Verder heb ik vandaag even de "lompe" uitlaatoverschuifsierstukjes gemonteerd daar de rechter wel wat aangeslagen was...... ik twijfel nog...... ze zijn misschien best een beetje "to much".

En goed functionerende stuurbekrachtiging, man daar schrok ik van..... vergeleken met de oude lijkt het wel een verschil van een jaar of 30. Ook staat de auto nog in 4x4 modus maar oh wat is hij een stuk comfortabeler dan de oude. Ik denk dat ik een keer een setje knuckles moet laten monteren op de berg. Wat kost dat tegenwoordig?

En een laatste vraag, passen de '98 stoelverlagingsveren ook onder deze stoelen?

Tot zover, we gaan weer even "spelen".
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Tommie
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 595
    GeregistreerdCOLON zo apr 06, 2014 4:51 pm
    WoonplaatsCOLON Melsele

"Nieuwe" F

door Tommie » vr aug 07, 2015 1:22 pm

Ik kan alleen maar op de banden antwoorden. Ik heb op mijn F 215 40 16 rondom. Zo staat het ook op het gelijkvormigheidsattest dus ja. Het kan.
    1999 MGF Anthracite
    2003 MG TF Trophy Blue
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » vr aug 07, 2015 1:28 pm

Het kan alle 2...

Wat de flapjes of blokjes betreft; ik weet niet goed wat je exact bedoelt, maar weet dat er een metalen variant bestaat op de plastic blokjes die op de T-bar worden geschroefd. Je vindt ze op E-bay !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » vr aug 07, 2015 1:48 pm

Nee, de blokjes mogen wel van kunststof zijn, het gaat me om de stripjes aan de windstop zelf...... deze zijn van plastic....beetje vreemd zo heb ik ze nog nooit gezien.

En de rest van m'n vragen, kan iemand daar nog iets zinnigs over te vertellen?
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » vr aug 07, 2015 2:04 pm

Ah die flapjes ? Op de originele windstop zijn ze idd.van kunststof, maar ze zijn felxibel en ik heb nog nooit last gehad dat ze te zwak zouden zijn.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » vr aug 07, 2015 2:05 pm

Demor schreefColonDe nieuwe kap is mooi maar ik heb het gevoel dat hij niet helemaal ver genoeg open gaat. Hij veert een beetje als hij open ligt en de tonneau gaat er ook maar net op onder redelijke spanning.

Gaat het om een originele kap of 3rd party ?

Demor schreefColonIs het normaal dat er in dit interieur een licht crème handremhoes met een zwarte schakelhoes combi in zit?

Neen, in elke uitvoering zijn beiden gelijk van kleur.
    A.d.h.v. het VIN kunnen we makkelijk achterhalen wat de oorspronkelijke aankleding was.

Demor schreefColonEn is het normaal dat er rondom dezelfde banden zitten, smaller vooraan is geen must?

Een MGF op 16" sloffen, met uitzondering van een Trophy, kreeg 4x dezelfde maat van banden. De maat die Tommy aangeeft: 215/40 16

Demor schreefColonVerder heb ik vandaag even de "lompe" uitlaatoverschuifsierstukjes gemonteerd daar de rechter wel wat aangeslagen was...... ik twijfel nog...... ze zijn misschien best een beetje "to much".

Dat mag geen reden zijn om ze te plaatsen, vind ik persoonlijk. Maar ik vind ze niet too much en heb ze ook op mijn OEM+ MGF

Demor schreefColonEn een laatste vraag, passen de '98 stoelverlagingsveren ook onder deze stoelen?

Nog niet tegengekomen dat ze niet passen, maar echt uitsluitsel kan ik je niet geven.
    Wel is het bij Newton Commercial één en dezelfde set voor MGF mk1, mk2 en TF ...
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » vr aug 07, 2015 3:11 pm

Ah, bedankt....

Het is een aftermarket kap denk ik, hij heeft een glazen achterruit....

VIN is SARRDWBGMYD518748
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » vr aug 07, 2015 4:02 pm

Glazen achterruit is de reden dat de kap niet helemaal open valt. Voor mij de enige reden om er niet voor te gaan op de TF.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

• Tommie
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 595
    WoonplaatsCOLON Melsele

"Nieuwe" F

door Tommie » vr aug 07, 2015 4:03 pm

Bruno schreefColonGlazen achterruit is de reden dat de kap niet helemaal open valt. Voor mij de enige reden om er niet voor te gaan op de TF.

Aha. Is dat zo ? Dan ga ik ook passen voor een glazen achterruit denk ik.
    1999 MGF Anthracite
    2003 MG TF Trophy Blue
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

door Mr. Dj M. » vr aug 07, 2015 5:57 pm

Je hebt volgens mij wel twee soorten, de originele en die van een derde partij.
    Kom even niet meer op de naam, maar o.a. Rick rijdt er mee dacht ik. Die ruit zit vast in de kap en is wat kleiner. Wellicht dat je dan geen problemen met neerklappen ervaart.
    Afbeelding
  • Tommie
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 595
    WoonplaatsCOLON Melsele

"Nieuwe" F

door Tommie » vr aug 07, 2015 6:28 pm

Mmm. Studiewerk dus.
    1999 MGF Anthracite
    2003 MG TF Trophy Blue
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » vr aug 07, 2015 6:35 pm

Ik heb vanmiddag even zitten kijken en denk dat ik het met een kleine aanpassing wel "sluitend" krijg.....wordt vervolgd....
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » vr aug 07, 2015 8:21 pm

Ik heb nergens last van, originele 2005 glazen achterruit valt keurig weg en past goed onder de tonneau-cover, laat ik dat ding nu afgelopen weekend voor het eerst in 15 jaar gebruikt hebben. De auto moest er bij MGF 20 immers netjes bijstaan.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

"Nieuwe" F

door Thomas » za aug 08, 2015 8:21 pm

ErikB schreefColon
    Demor schreefColonIs het normaal dat er in dit interieur een licht crème handremhoes met een zwarte schakelhoes combi in zit?

Neen, in elke uitvoering zijn beiden gelijk van kleur.
    A.d.h.v. het VIN kunnen we makkelijk achterhalen wat de oorspronkelijke aankleding was.

Er zijn wel modellen geweest met verschillen kleuren van schakel en handremhoes.
    Bij mijn auto was dit ook het geval.
    Ik heb nog even een folder opgezocht.
    Afbeelding

Thomas
    Snel....Sneller.....Snelst
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

Re:

door ErikB » zo aug 09, 2015 11:18 pm

Thomas schreefColonEr zijn wel modellen geweest met verschillen kleuren van schakel en handremhoes.
    Bij mijn auto was dit ook het geval.
    Ik heb nog even een folder opgezocht.
    Thomas

Damn, je hebt helemaal gelijk Thomas.
    Een beetje wreemd, maar het is wel zo.
    Ga ik in de toekomst toch meer opletten.

Meer nog je foto en de omschrijving erbij vind je ook bij Demor's VIN

vin RDWBGMYD518748
    vin_sequence 518748
    off_assembly_date Thursday, 6th April 2000 @ 10:50:39
    model MGF
    variant 1.8 i
    num_doors 2
    paint_code HFF
    brochure_model_desc MGF TL5 K1.8i 120ps Man
    sales_model_derivative_desc MGF 1.8i
    n04_feature N04B
    edition 1.8 i
    sequence_number 60414
    spec_code M18A
    home_export EXPORT
    cicode M2640
    country NETHERLANDS
    exterior_paint British Racing Green Pearlescent
    interior_trim Luxury parchment
    engine K Series 1800 120bhp
    trimlevel MY2000 TL 5
    bodytype MGF
    gearbox PG1
    manual_auto MANUAL
    hand_of_drive LHD
    sold_date Unknown

Dus de combo in jouw auto zal OEM zijn.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
BUTTON_POST_REPLY 93 berichten