BUTTON_POST_REPLY 80 berichten
Great British 2014 Zandvoort 4 Mei
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

Re: Great British 2014 Zandvoort 4 Mei

door amnon » ma mei 12, 2014 7:31 am

Holy Moly, dat zijn stuk voor stuk ansichtkaarten geworden... Prachtige photo shopping effecten er overheen her en der.
    13 Juli rijden we (Hubert en ik en hopelijk ook Camiel, drie smaken Trophy) op Assen, kom je ook ;-)

Ik heb toch nog een video variant met data channel gemaakt:

Afbeelding
    https://www.youtube.com/watch?v=HzeB5ets35U

Km teller ijlt zo nu en dan wat na...
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

Great British 2014 Zandvoort 4 Mei

door Coen » vr mei 16, 2014 9:16 pm

Deze kreeg ik doorgestuurd van mijn broer die er wel is geweest. Ik was er helaas niet :(

Afbeelding
    Lotus Elise S2 111s
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma mei 19, 2014 4:55 pm

Cool filmpje, Amon, dat zou toch wel leerzaam zijn als ik ook dat zo kon filmen en weergeven achteraf.

Na grondige inspectie van de wagen hebben we gemerkt dat we het geluid dat we op Zandvoort tijdens de bochten hoorden, toe te schrijven was aan de rechtse schokdemper, die heu, totaal niet functioneerde, omdat er een bout ontbrak, en we gewoon op de bumpstop reden rechts vooraan. Ondanks dat, mogen we toch niet klagen van de wegligging en ging het nog behoorlijk snel .... :oops:
    Ook zitten we motorisch nog steeds met een probleem. De uitlaatgassen gaan nog steeds in het koelwater en duwen het koelwater gewoon door de stop weg na een kwartiertje rijden. Ook hebben we een verschil in compressie op de cilinders gaande van 11 to 14 bar. De kop wordt dusdoende van het blok gehaald, en tevens wordt er een scherpe uitlaatnokkenas geplaatst, als we dan toch bezig zijn. Even onderzoeken dus of de uitlaatgassen via kop, koppakking, dan wel via liners in het koelwater komt. Ik hoop zeker niet op het laatste, want dan beginnen we van voor af aan.....
    Als we dat allemaal hebben getakeld, t.t.z. de vering terug "veert", het blok geen water meer spuwt en het vermogen stillaan richting wenselijke 200+ gaat, zullen we een heel ander autootje hebben, een autootje waar we nu al niet mogen van klagen trouwens, want op Zolder kan hij met al zijn mankementen al sub 2.00 min draaien.
    Benieuwd !!!
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

door amnon » di mei 20, 2014 7:34 am

Bruno schreefColonCool filmpje, Amnon, dat zou toch wel leerzaam zijn als ik ook dat zo kon filmen en weergeven achteraf.

Alleen al de informatie uit RaceChrono is super, je kun elk opgenomen channel kiezen en op elke plek van de baan volgen, RPM, OBDII speed, GPS speed, G-krachten versnelling en vertragingen, elevatie, plaats, IAT, Koelwater temperatuur, Throttle position, etc.
    Zo zite dat er ongeveer uit, kun je mooi je topsnelheid zien op dat moment (rode driehoekje, op het rechte stuk, 178 Km/H OBD snelheid)
    Wat je ook ziet is dat mijn vol gas altijd maximaal 94% aangeeft en niet 100%. Weet niet waaraan dat ligt, maar het is niet mijn rechtervoet, dat weet ik wel... ;-)
    Afbeelding
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » di mei 20, 2014 8:18 am

Heel cool !!!!!
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_POST_REPLY 80 berichten