BUTTON_POST_REPLY 110 berichten
Dyno 2013 25 mei 2013
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: Dyno 2013 25 mei 2013

    door amnon » za mei 25, 2013 8:06 pm

    Arme Bruno... Hoop dat je in elk geval bent opgeschoten met de 114 en dat het laten schieten van de Dyno niet voor niets was...

    Jammer dat het plotten van een Dyno geen exacte wetenschap is, het blijven appels en peren en fingerspitzengefuhl annex natte vingerwerk...

    Alle smaken Trophy 160 op een rijtje:
    Afbeelding

    En de Dyno's in één Graph, PK's aan de wielen (in Geldermalsen teruggerekend naar aan de motor, met nat vingerwerk, dat wel), totaal onvergelijkbaar dus:
    Afbeelding
    Van boven naar beneden gezien de Trophy's van Camiel, Chris, Amnon en Hubert.

    Leuk iedereen weer tegen te komen of voor het eerst te zien..

    Filmpjes staan hier: http://www.youtube.com/user/amnonhoppe
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Dyno 2013 25 mei 2013

    door Carl » zo mei 26, 2013 12:05 am

    En wat hebben we bijgeleerd over luchtfilters?

    Als we rekenen met een 15% verlies aan de wielen dan heb ik na modificaties ongeveer 5 pk minder met een 52mm TB, een trophy airfilter en een vergroot uitlaatspruitstuk, vergrote downpipe en dikke catbypass tov een standaard luchtfilter, standaard 48mm TB , dunne uitlaatpijp met slecht gelaste naden en dunne catbypass.
    Met een beetje geluk heeft Rick de resultaten van mijn VVC tov die van Stefke ook op lijst...
    Laatst bijgewerkt door 2 op Carl, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: Dyno 2013 25 mei 2013

    door amnon » zo mei 26, 2013 12:23 am

    Kan toch niet waar zijn...?
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Dyno 2013 25 mei 2013

    door Carl » zo mei 26, 2013 12:27 am

    Samen met de stevig bezette werkdagen, de miserie van de ophanging die nog niks verbeterd is en dus ook dit resultaat kan je wel stellen dat het niet echt meezit, ja.
    Oh, ja morgen uiteraard weer lekker veel werk te doen, en overmorgen cursus gaan geven zonder voorbereiding te kunnen maken... pfffff
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    door Andros » zo mei 26, 2013 2:34 am

    Het is nu wel een andere bank he Carl. De uitslag verbaast me wel :/

    Gestuurd vanaf mijn fancy schmancy tablet ^^
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Dyno 2013 25 mei 2013

    door Carl » zo mei 26, 2013 11:10 am

    Ik maak me enigszins zorgen over het bekomen van het motortoerental uit de wielsnelheid. Zit er al zeker 200 tpm naast, want volgens de bankuitdraai gaat de begrenzer in bij 7000 tpm.
    Nu op zich geen probleem, maar strikt genomen wordt het aantal PK's berekend uit een combinatie van toerental en moment en een correctiefactor.
    Als de bank ipv een vermogenmeting een momentmeting doet is er een verschil daardoor.
    Voorts hebben zij geen meting beschikbaar voor het meten van verlies in de overbrenging, die hebben ze in Geldermalsen wél.

    Beetje gemengd gevoel over de procedure dus.

    Hoe zijn de resultaten bij de andere deelnemers?

    Zeker degenen die naar Geldermalsen zijn geweest vorige keer ?
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Re: Dyno 2013 25 mei 2013

    door crazywolf » zo mei 26, 2013 11:31 am

    Eerste keer met mijne op de bank dus heb totaal geen vergelijkpunt.

    Wat ik wel kan zeggen is dat globaal mijn aanpassingen blijkbaar nut hebben :applaus:

    -Zandf ECU
    -Ported en Flowed door Sander
    -K&N filter 57i kit, aangepast met behuizing erond voor lagere lucht temperatuur (temp getest met uitlezing tegen 130 en 190km/h +-8 tot 10c lager op de sensor)
    -Piper 4-2-1
    -De Cat, Zelf gemaakt door een buis in een oude cat te lassen op de correcte buismaat (aka mijn einddemper zijn doormeter)
    -Bastuk Einddemper

    Had dus 151pk op de wielen volgens goes dus 151*15% zou dus +-175pk zijn MAAR de meting leek me wat bizar vermits de andere trophy's met zandf ecu maar op 160-165pk kwamen op de motor??

    Wat ook was is dat de RPM meting totaal mis is op mijn wagen de limiter sloeg al in net over de 7000rpm op hun meting terwijl hij wel degelijk maar de geupgrade stage 2 in werkelijkheid(even getest op de terugweg kan hem ook wel eens uitlezen met een scanner), dus mijn curve light er compleet langs met +-400rpm, dus eigenlijk heb ik niet 151pk op 6900rpm maar 151pk op +-7300rpm.
    De reden voor deze fout is simpel... de RPM wordt manueel gecalibreerd en niet gemeten... de bank vraagt 3000rpm te houden en neemt deze dan als vaste waarde voor 3000rpm zelfs als de persoon 3400rpm houd bvb.... best bizar?

    Nu het was best leuk en gezellig dat wel en ik weet dat mijn trophy best wat power extra heeft tegenover een standaard.. maar hoeveel juist ben ik toch nog niet echt uit.
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Dyno 2013 25 mei 2013

    door Carl » zo mei 26, 2013 11:44 am

    Moraal van het verhaal is dus dat Sander de trofee wint voor de beste aanpassingen aan de cilinderkop. :applaus: :applaus:

    De combo Sander + ZandF is dus echt goed, dat belooft voor Bruno.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    hubertschilder
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 109
    GeregistreerdCOLON vr nov 30, 2012 10:05 am
    WoonplaatsCOLON Monnickendam

    Re: Dyno 2013 25 mei 2013

    door hubertschilder » zo mei 26, 2013 12:27 pm

    Mij is opgevallen ter vergelijking met chris, dat hij 3 pk meer heeft, en dat gecorrigeerd bij 7300 toeren, heb ik 3 pk minder bij gecorrigeerd 6950 toeren. Nu is mijn kop geflowed in engeland, maar ik heb nog een standaard uitlaat.

    Ik had van Sander begrepen, dat hij nog wat verbeter puntjes zag op mijn foto's, dus daar zou het nog wat beter kunnen, maar dit vergeleken met een standaard uitlaat systeem, en een gemodificeerde uitlaat systeem zonder cat, zou dus maar 3 pk opleveren ?
    Wat mij wel opvalt is bij welk toerental mijn top is (6950) ondanks een geflowde kop. Dat zou dus beter moeten kunnen, aangezien mijn toerenatal ook tot 7450 loopt. (toch nog een andere uitlaat?)

    En ik heb wel het hoogste koppel, maar dat zou kunnen omdat ik mijn IAT sensor heb gemodificeerd (serie weerstand 820 ohm).
    MGF Trophy 160, nr 17/55, Trophy Black
    Cold airfeed, Custom IAT sensor, ZandF stage1&2, Flowed head, Race camshaft
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: Dyno 2013 25 mei 2013

    door amnon » zo mei 26, 2013 2:22 pm

    crazywolf schreefColonMAAR de meting leek me wat bizar vermits de andere trophy's met zandf ecu maar op 160-165pk kwamen op de motor??

    Mijn auto had 165 Pk aan de motor bij Geldermalsen en dat was zonder ZandF remap (stage 1 en 2) en met de oude IAT modificatie.
    Afbeelding
    Ik heb werkelijk geen flauw benul wat ik nu zou hebben als ik niet weer eerst naar Geldermalsen ga met de zelfde instellingen aldaar op de dyno.
    En dat is waar ik nou precies bang voor was van te voren en waarom ik naar Geldermalsen wilde.
    Het is jammer dat het Goes is geworden, temeer er maar weinig aanwezig waren die bezwaar hadden tegen Geldermalsen.
    Een beetje teleurstellend, want ik ging voor een vergelijk voor en na ZandF remap en dat heb ik nu nog steeds niet.
    Temeer nog steeds het natte vingerwerk wat me niet aanstaat. We leren elke keer weer meer, zo zou ik nu willen dat ie de 3000 aanhoudt d.m.v. mijn OBDII uitlezing. Die is exact.
    Ik denk niet dat ik nog verqanderingen maken zal kwa performance, dus een andere gang naar deze dyno heeft voor mij geen zin.
    :?
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Dyno 2013 25 mei 2013

    door RemcovanKuilenburg » zo mei 26, 2013 5:45 pm

    Tja ik ga maar niets zeggen over Goes.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Dyno 2013 25 mei 2013

    door Sander » ma mei 27, 2013 9:17 am

    Carl schreefColonMoraal van het verhaal is dus dat Sander de trofee wint voor de beste aanpassingen aan de cilinderkop. :applaus: :applaus:

    De combo Sander + ZandF is dus echt goed, dat belooft voor Bruno.


    :applaus: :applaus: :applaus:

    Overigens wilde Goes bij de ZR Racer ook het toerental via de bank benaderen maar wij zijn daar gewoon niet mee akkoord gegaan. Het is super simpel om bij de K-serie het echte toerental te pakken maar je moet ze even helpen omdat ze geen tijd hebben/nemen omdat bij iedere auto zaken los te draaien.
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Dyno 2013 25 mei 2013

    door Bruno » ma mei 27, 2013 10:23 am

    Bij mijn weten wordt het toerental in Goes inderdaad steeds op een ontstekkingskabel of op de ecu genomen (witte draad) , enfin, zo deden we het toch elk jaar, maar zoals Sander aangaf, moet je ze daar wat bij helpen.
    Voor de rest is het altijd gissen wat nu correct is. Normaal gezien zou je kunnen hopen dat een bank geijkt is en de verschillen onderling in de vermogensbanken minimaal zijn, mits de meting op dezelfde manier gebeurt, bij dezelfde temperatuur. De bank die het meeste vermogen meet, lijkt voor de bezoeker ervan altijd de beste (iedereen heeft graag het maximaal aan pk's), maar is daarom niet per definitie de juiste. Als je wil vergelijken, kan ik Amon echter wel volgen, maar aangezien ik er niet was, was er dan geen tijd om een run te doen met standaard ecu en met Z&F ecu, dan wist je perfect wat je gewonnen had ?
    Verder ben ik ervan overtuigd, dat een kop aangepakt door Sander, altijd beter zal zijn dan welke andere geport en geflowde kop, gewoon omdat de tijd die hiervoor uitgetrokken wordt om het zo perfect mogelijk te doen, ook vele malen langer is dan een bedrijf dat het om den brode doet. Het moet economisch immers nog haalbaar zijn. Dit heb je niet als het werk wordt gedaan in de vrije tijd van een enthousiasteling. Pluim op Sanders hoed dus !!
    Wat ik nog even als opmerking wil maken, is dat het toch weer duidelijk bewezen wordt, waar ik al jaren mee sukkel; het halen van pk's is geen exacte wetenschap, en is steeds een hele challenge. Zolang de bottleneck niet wordt aangepakt, heb je weinig tot geen winst. Het zoeken van die bottleneck is ofwel gokken, ofwel specialistenwerk. In die optiek gokken er sommigen goed, maar de meesten winnen nooit .... Hopelijk hebben we het bij de ZR bv. bij het juiste eind.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Dyno 2013 25 mei 2013

    door Sander » ma mei 27, 2013 10:51 am

    hubertschilder schreefColonMij is opgevallen ter vergelijking met chris, dat hij 3 pk meer heeft, en dat gecorrigeerd bij 7300 toeren, heb ik 3 pk minder bij gecorrigeerd 6950 toeren. Nu is mijn kop geflowed in engeland, maar ik heb nog een standaard uitlaat.

    Ik had van Sander begrepen, dat hij nog wat verbeter puntjes zag op mijn foto's, dus daar zou het nog wat beter kunnen, maar dit vergeleken met een standaard uitlaat systeem, en een gemodificeerde uitlaat systeem zonder cat, zou dus maar 3 pk opleveren ?


    Ik heb eens gemeten dat mijn Piper 4-2-1 haast geen vermogen opbracht. (inderdaad een pk of 3) Bruno het zelfde met een Janspeed. Een 4-2-1 levert relatief meer koppel op. Wil je vermogen moet je voor 4-1 gaan.
    Daanaast is het de vraag wat de Bastuck toevoegt. Veel dempers "flowen" vergelijkbaar met OEM een leveren dus niets op, behalve natuurlijk een mooi geluid en duurzamere materialen.

    Hebben jullie beide een snelle uitlaat nokas ? De K&N krijgt op de dyno geen rijwind, daar ligt ook nog een klein extra voordeeltje voor Hubert.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    hubertschilder
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 109
    GeregistreerdCOLON vr nov 30, 2012 10:05 am
    WoonplaatsCOLON Monnickendam

    Re: Dyno 2013 25 mei 2013

    door hubertschilder » ma mei 27, 2013 11:14 am

    Ik zou een andere nokas moeten hebben. Maar ik was er niet bij :?

    Ik denk ook dat mijn iat mod wat brengt maar ik vind het nog steeds raar, als ik naar mijn pk curve kijk vergeleken met geldermalsen, dat deze zo afvlakt in het hoge toeren bereik. terwijl dat niet zo lijkt te zijn in geldermalsen (zie 98-js-rn in gespot).
    Ik had toen nog geen ZandF mapping, dus het is nu goed zichtbaar wat er gebeurd boven de 7000 toeren.

    Het zou zo kunnen zijn dat er nog wat valt te halen met het flowen, omdat dit door een CNC is gebeurd, en het niet specifiek voor mijn kop is gedaan.
    MGF Trophy 160, nr 17/55, Trophy Black
    Cold airfeed, Custom IAT sensor, ZandF stage1&2, Flowed head, Race camshaft
BUTTON_POST_REPLY 110 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7 en 0 gasten