BUTTON_POST_REPLY 91 berichten
Starten op 3 cilinders + ruw draaien + waterlek
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien + waterlek

    door Ian » vr jul 29, 2011 10:27 pm

    :lol:


    Denk ook wel dat je nu tot actie moet overgaan bennyboy. Hoe meer dat je wacht en rijdt soms, hoe meer kans dat je gaat hebben dat je wagen naast de ferrari 458 op foto ga staan.(458 die in de fik vloog)
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien + waterlek

    door etienne » vr jul 29, 2011 10:58 pm

    heb je het koelsysteem al eens onder druk laten zetten mischien kun je dan wel ontdekken waar hij lekt :!:
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien + waterlek

    door BlackFox » za jul 30, 2011 10:23 am

    RemcovanKuilenburg schreefColonTrek gewoon een keer de kap er af en ga eens goed kijken. Dat gezever over wel of niet lekken, wel of niet rouw lopen. Mijn god een beetje actie en peper in je reet! ;-)

    Vandaag is dat eindelijk de bedoeling :lol:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien + waterlek

    door BlackFox » za jul 30, 2011 1:15 pm

    En nog niks wijzer uit geworden...

    Sporen van koelvloeistof zijn overal terug te vinden, zelfs aan het uitlaatspruitstuk :?

    Vooral rond de versnellingsbak en de bobine zijn de sporen het duidelijkst, maar ik zie echt niet waar het vandaan komt :?

    Langs onder ziet het er bij mij ook zo uit:

    Afbeelding

    *edit: nevermind, 90% zeker dat het toch de pakking van de inlaat is, mooi nat er onder.


    Denk niet dat het DIY is, daar ga ik geen geduld voor hebben :lol:


    Nu is wel de vraag of ik beter niet ineens de hele manifold vervang door een alu versie (vvc of TF)....
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien + waterlek

    door Ian » za jul 30, 2011 2:42 pm

    Heb eerst samen met mijn vader heel de motor ontvet, en dan afgestoomd. Hij was hierna proper omdat ik last had van olie en waterlekken..

    Erna heb ik alles afgedroogd en ben ik tijdje met mijn padre gaan rijden. Erna hebben we gekeken en hij was nog altijd proper, vier uur later ook gechecked en nog altijd proper.

    Dus mijn olie zever was van ervoor nog en bleef wss nog hier en daar nog zitten en met regen enz, drupte het soms waardoor het olielek leek te zijn. Nu van dat water, ik heb die inlaatpakking ook vervangen(kost 20 euro) maar alles moet eruit gehaald worden, en het grapje koste 240 ofzo. Nu ik pm je sebiet wat ik nog gedaan heb erna.

    Je kunt dit beter laten doen en over die vvc en mpi stuff. Laat het huidige gewoon man, al die adds en zever.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Starten op 3 cilinders + ruw draaien + waterlek

    door RemcovanKuilenburg » za jul 30, 2011 5:48 pm

    Gewoon gemakkelijk zelf te doen. Losdraaien oude pakking er tussen uit en dan de nieuwe er tussen. Zo gedaan!
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien + waterlek

    door BlackFox » za jul 30, 2011 7:02 pm

    uhuh :lol:

    Ik heb eens gekeken hoe de schroeven overal zaten... ik ga het aan Bruno over laten :mrgreen:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien + waterlek

    door RemcovanKuilenburg » zo jul 31, 2011 12:55 pm

    Je pretendeert handig te zijn dus dan is dit eenvoudig te doen.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien + waterlek

    door BlackFox » zo jul 31, 2011 2:22 pm

    Breng me niet op ideeën :no:

    Hoewel ik achter een week verlof heb...


    Eerst zien hoe snel Bruno een opening vindt :mrgreen:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien + waterlek

    door schrokke » di aug 02, 2011 8:47 am

    BlackFox schreefColonNu is wel de vraag of ik beter niet ineens de hele manifold vervang door een alu versie (vvc of TF)....


    Hangt van de staat van uw huidige manifold af. Als het nog mooi vlak is kan je het hergebruiken.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien + waterlek

    door Sander » di aug 02, 2011 11:24 am

    Ik heb nog nooit een krom plastic spruitstuk gezien op een F hoor. Bovendien wil je niet een spruitstuk met een grotere diameter dan de inlaat in de kop want dat levert ongewenste turbulentie van de luchtstroom op..
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien + waterlek

    door BlackFox » di aug 02, 2011 11:30 am

    Is het overigens typisch voor die pakking dat het pas begint te lekken wanneer de motor warm is/begint af te koelen?
    Verklaart ook het moeilijk starten gezien er wrs ergens water de motor insijpelt...
    En ook het feit dat hij soms in toeren blijft hangen of heel lichtjes schokt bij stationair met warme motor?
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien + waterlek

    door Sander » di aug 02, 2011 12:03 pm

    Warm worden van de motor kan een lek erger maken of verminderen. De overige klachten lijken meer met b.v. throttlebody calibratie en ontsteking te maken te hebben. Maar je begint bij het begin, en dat is water verlies.

    Overigens moet je als het spruitstuk er af ligt ook nog even in de kanalen kijken want vaak zitten daar nog wat bramen in die je gemakkelijk eruit kan halen met b.v. een scherp mes.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien + waterlek

    door BlackFox » di aug 02, 2011 12:21 pm

    TTB is al afgesteld geweest en de ontsteking is nog steeds nieuw :)

    De rest gaan zorgen voor Bruno zijn :mrgreen:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Starten op 3 cilinders + ruw draaien + waterlek

    door BlackFox » do aug 18, 2011 10:22 am

    Een week na reparatie denk ik wel dat ik veilig kan stellen dat het probleem opgelost is :)

    Inlaatpakking is dus vervangen en sindsdien geen lekkages meer en altijd alle 4 de cilinders ter beschikking!
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
BUTTON_POST_REPLY 91 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten