BUTTON_POST_REPLY 110 berichten
verbruik
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » za mei 01, 2010 8:37 pm

    De lambdasensor meet je best aangesloten door.
    Een zirkoniumsensor, zoals deze op een F word gebruikt, wekt zelf een kleine spanning op. Weerstand meten heeft totaal geen zin, behalve op de witte draden voor de sonde verwarming. Daar moet je ongeveer 30 ohm meten. Voor de rest vergeet je best de ohm-meter, deze meting is niet accuraat genoeg om ook maar ergens in een motormanagment een licht afwijkende sensor op te sporen.
    Verder denk ik dat je al wel weet hoe je die moet nameten.

    Wat de ECU betreft is het niet zo belangrijk dat je foutcode's wist, maar vooral dat je het addaptief geheugen wist. Dat doe je door de spanning er een half uurtje af te halen.

    Als je dan zonder sensor gaat rijden, blijft alles in de basisstand staan. Vooral dan wat betreft inspuittijd.

    De MAP-sensor zou inderdaad ook kunnen afwijken, maar doe dan ook zeker een vacuummeting om zeker te zijn dat het motorvacuum ok is. En kijk ook het slangetje naar de MAP-sensor na op lekkage.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » zo mei 02, 2010 1:48 am

    Sleuteldagje opgeschort wegens stevige keelontsteking en ferme snee in de hand. (5cm lang en ongeveer 7mm diep - auw)
    Uiteraard geen tijd gehad om te laten naaien, het groeit wel vanzelf dicht.
    Een goeie geluidstechniker fixed alles met gaffa tape.
    Zo te zien is er niks geraakt en blijft de schade oppervlakkig. De wonde geneest voorbeeldig en over een paar dagen is het alweer vergeten.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    door jantje » zo mei 02, 2010 10:04 am

    Toch maar opletten: een diepere wonde kan oppervlakkig genezen, terwijl het onderhuids niet aan elkaar groeit.
    Blijvende pijn en regelmatige letsels zijn dan het geval.
    Veel hant af van de plaats, maar een snee van 7 mm diep zou ik toch eens aan de dokter tonen

    zelf heb ik al diverse malen een veel grotere en diepere snee in mijn hand gehad, maar daar zag je na een paar tellen niets meer van.. je bleef het alleen heel lang rieken... :)
    (grapje, ik weet het ik mag geen grapjes maken met de miserie van een ander, maar het is goed bedoeld)
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » zo mei 02, 2010 1:06 pm

    Bedankt voor de bezorgdheid. Toch even geruststellen: de genezing loopt echt supervlot. Het voelt al aan alsof de verwondig oppervlakkig is, ik heb totaal geen pijn meer en ook de zwelling is bijna helemaal weg. Het ziet er nu uit als een lullig sneetje dat mooi geneest.
    Heb trouwens voorgeschiedenis met vlot genezen en terug aan elkaar groeien.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » ma mei 31, 2010 12:45 pm

    Rare wending in het verbruikverhaal:
    De F gebruikt voor een korte vakantie in Vlieland (Wadden) en rustigaan in één keer van Antwerpen naar Harlingen gereden.
    Onderweg dacht ik dat de wijzer van de benzinetank bleef hangen, want ik deed moeiteloos meer 450 km met een tank. ben toen maar gaan tanken uit voorzorg, maar er ging slechts 33 liter in. uitgerekend betekent dit een verbruik van 7,12 l/100 km.
    Dit cijfer is eigenlijk ongeveer het gemiddelde dat jullie allemaal halen.

    Eigenlijk is dit een bewijs dat er met de auto niets mis is en de toekomst gaat uitwijzen of het aan de verkeerssituatie in en rond Antwerpen ligt en het gebruik van de wagen of dat er iets verandert is door de langere rit.

    wordt vervolgd..
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    sjirafje
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 315
    GeregistreerdCOLON wo feb 25, 2009 4:54 am
    WoonplaatsCOLON Maastricht

    door sjirafje » ma mei 31, 2010 10:07 pm

    In stedelijk gebied rijden is zowiso slecht voor je brandstof verbruik. Het laagste gebruik dat ik met de F heb gehad is toen ik een paar honderd kilometer over de Duitse Autobahn heb gereden met gemiddeld 140 :wink:
    1999 MG F Afbeelding
    MK2 hardtop-witte knipperlichten-4300 K Xenon-LED standslicht-Loweringpins-52mm TTB-57i K&N-windscherm-RVS underfloor buizen

    1984 BMW 318i Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » ma mei 31, 2010 10:09 pm

    Carl schreefColonRare wending in het verbruikverhaal:
    De F gebruikt voor een korte vakantie in Vlieland (Wadden) en rustigaan in één keer van Antwerpen naar Harlingen gereden.
    Onderweg dacht ik dat de wijzer van de benzinetank bleef hangen, want ik deed moeiteloos meer 450 km met een tank. ben toen maar gaan tanken uit voorzorg, maar er ging slechts 33 liter in. uitgerekend betekent dit een verbruik van 7,12 l/100 km.
    Dit cijfer is eigenlijk ongeveer het gemiddelde dat jullie allemaal halen.

    Eigenlijk is dit een bewijs dat er met de auto niets mis is en de toekomst gaat uitwijzen of het aan de verkeerssituatie in en rond Antwerpen ligt en het gebruik van de wagen of dat er iets verandert is door de langere rit.

    wordt vervolgd..


    Je moet er gewoon vaker mee gaan rijden :wink: En wat langere afstanden dan een rondje om de kerk. :lol:
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » di jun 01, 2010 6:33 am

    sjirafje schreefColonIn stedelijk gebied rijden is zowiso slecht voor je brandstof verbruik. Het laagste gebruik dat ik met de F heb gehad is toen ik een paar honderd kilometer over de Duitse Autobahn heb gereden met gemiddeld 140 :wink:


    De weg naar en van de Berg leent zich uitstekend voor een gemiddelde snelheid van zo rond de 140 a 150, en ik verbaas me dan altijd hoe enorm zuinig de F dan nog is. Voor mij in totaal geloof ik 330 km en dat doe ik dan op ongeveer een halve tank.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

    door wimk » di jun 01, 2010 12:26 pm

    Carl schreefColonRare wending in het verbruikverhaal:
    De F gebruikt voor een korte vakantie in Vlieland (Wadden) en rustigaan in één keer van Antwerpen naar Harlingen gereden.
    Onderweg dacht ik dat de wijzer van de benzinetank bleef hangen, want ik deed moeiteloos meer 450 km met een tank. ben toen maar gaan tanken uit voorzorg, maar er ging slechts 33 liter in. uitgerekend betekent dit een verbruik van 7,12 l/100 km.
    Dit cijfer is eigenlijk ongeveer het gemiddelde dat jullie allemaal halen.

    Eigenlijk is dit een bewijs dat er met de auto niets mis is en de toekomst gaat uitwijzen of het aan de verkeerssituatie in en rond Antwerpen ligt en het gebruik van de wagen of dat er iets verandert is door de langere rit.

    wordt vervolgd..


    Het gevoel dat de wijzer blijf steken had ik laatst ook....maar ook bij mij ging er niet zoveel meer bij in de tank....
    geloof het uitkwam op zo'n 1l op 15KM.... toch niet slecht ....
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    door Rob » di jun 01, 2010 1:09 pm

    Ik ben eigenlijk nooit zo bezig met verbruiken maar na de vorige keer besloot ik het verbruik eens te meten over een groter aantal km.
    Mijn vakantie naar engeland leek daarvoor wel geschikt. Ik heb in die week 1348 km gereden eb daarbij 91 liter benzine verstookt. dat is 1 liter op 14,8 km.

    Nu zullen jullie wel zeggen dat hierbij minstens 600 autobaan km zitten en dat klopt ook wel MAAR die heb ik hoofdzakelijk in de file gestaan.
    De 300 km van Sittard naar Calais duurde 4,5 uur en terug 6 uur!! (jullie hebben echt een probleem daar in het Belgische)

    Dus ik heb nog nooit in mijn leven zo'n zuinige auto gehad, eigenlijk wil ik geen wegenbelasting meer betalen en mijn BPM terug :lol:
    Laatst bijgewerkt door 1 op Rob, in totaal 0 keer bewerkt.
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

    door wimk » di jun 01, 2010 1:20 pm

    Murphy schreefColonDe 300 km van Sittard naar Calais duurde 4,5 uur en terug 6 uur!! (jullie hebben echt een probleem daar in het Belgische)


    Maar de bezine is dan ook wel bijna 20 cent goedkoper dan hier !! Ik btaalde afgelopen zaterdag in St.Niklaas 1.32Euro en de week ervoor in Zwiterland zelfs rond de 1.25Euro terwijl we hier in NL rond de 1.50 betalen!!
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    door Rob » di jun 01, 2010 1:55 pm

    wimk schreefColon
    Murphy schreefColonDe 300 km van Sittard naar Calais duurde 4,5 uur en terug 6 uur!! (jullie hebben echt een probleem daar in het Belgische)


    Maar de bezine is dan ook wel bijna 20 cent goedkoper dan hier !! Ik btaalde afgelopen zaterdag in St.Niklaas 1.32Euro en de week ervoor in Zwiterland zelfs rond de 1.25Euro terwijl we hier in NL rond de 1.50 betalen!!



    Ja ik geef het toe, wij hebben ook een probleem. Gelukkig woon ik aan de grens. "the best of two worlds". Trouwens aan die duitsers heb je ook niets meer tegenwoordig. kost bijna net zo veel als bij ons.
  • Avatar gebruiker
    sjirafje
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 315
    GeregistreerdCOLON wo feb 25, 2009 4:54 am
    WoonplaatsCOLON Maastricht

    door sjirafje » di jun 01, 2010 5:09 pm

    Wanneer heb je wel wat aan Duitsers? :wink:
    1999 MG F Afbeelding
    MK2 hardtop-witte knipperlichten-4300 K Xenon-LED standslicht-Loweringpins-52mm TTB-57i K&N-windscherm-RVS underfloor buizen

    1984 BMW 318i Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » di jun 01, 2010 5:24 pm

    Als je zo hard wil rijden als je maar wil?
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » di jun 01, 2010 6:56 pm

    Carl schreefColonRare wending in het verbruikverhaal:
    De F gebruikt voor een korte vakantie in Vlieland (Wadden) en rustigaan in één keer van Antwerpen naar Harlingen gereden.
    Onderweg dacht ik dat de wijzer van de benzinetank bleef hangen, want ik deed moeiteloos meer 450 km met een tank. ben toen maar gaan tanken uit voorzorg, maar er ging slechts 33 liter in. uitgerekend betekent dit een verbruik van 7,12 l/100 km.
    Dit cijfer is eigenlijk ongeveer het gemiddelde dat jullie allemaal halen.

    Eigenlijk is dit een bewijs dat er met de auto niets mis is en de toekomst gaat uitwijzen of het aan de verkeerssituatie in en rond Antwerpen ligt en het gebruik van de wagen of dat er iets verandert is door de langere rit.

    wordt vervolgd..


    Maar uiteindelijk verbruikt uw F toch wel veel in stads verkeer.
    Soms doet die van mij ook veel korte ritten en stijgt het verbruik zienderogen, maar boven de 10L/100km kom ik nooit.
    Anders eens wat vaker injectiecleaner toevoegen om de motor beter in conditie te houden bij de stads ritten.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
BUTTON_POST_REPLY 110 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten