K&N 57i + 52mm TB
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » vr jun 12, 2009 11:59 am

    RacingGreen schreefColon
    Nem58 schreefColonAfbeelding

    Hier mijn F met black lexus. Dit is nog wel een foto zonder derde remlicht en zonder Daytona. Deze twee items maken de achterkant nog stoerder. Zal even een nieuwe foto maken...

    Hier de link voor grote foto: http://94.100.118.67/234150001-23420000 ... _Mh07.jpeg


    Zeer mooi!
    Ik geloof wel dat de exemplaren die ik besteld heb niet het zilveren randje rond de aparte lichten hebben. Maakt mij niet uit, zolang het er maar donker en stoer uitziet :twisted:
    Een Daytona is misschien nog iets voor in de toekomst. Heb ze nog nooit in het echt gehoord, enkel op youtube enz...


    Je hebt dezelfde achterlichten als mij. De zilveren randjes zie je enkel wanneer de zon erop schijnt (zoals op de foto). Einde van de maand ben ik in Waalwijk te vinden.. ben je van harte welkom om te luisteren.

    De Daytona is een beschaafde uitlaat waarmee je dagelijks kan rijden. Heeft wel een mooie diepe grom en begint te brullen hoog in de toeren. Ideaal voor mij dus.

    De filmpjes op youtube van de daytona laten het geluid niet goed uitkomen. Beste is om in waalwijk de verschillende uitlaten te bekijken.. volgens mij zijn er heel wat aanwezig (daytona, phoenix, milltek, tt?)
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » vr jun 12, 2009 12:48 pm

    Nem58 schreefColon
    RacingGreen schreefColon
    Nem58 schreefColonAfbeelding

    Hier mijn F met black lexus. Dit is nog wel een foto zonder derde remlicht en zonder Daytona. Deze twee items maken de achterkant nog stoerder. Zal even een nieuwe foto maken...

    Hier de link voor grote foto: http://94.100.118.67/234150001-23420000 ... _Mh07.jpeg


    Zeer mooi!
    Ik geloof wel dat de exemplaren die ik besteld heb niet het zilveren randje rond de aparte lichten hebben. Maakt mij niet uit, zolang het er maar donker en stoer uitziet :twisted:
    Een Daytona is misschien nog iets voor in de toekomst. Heb ze nog nooit in het echt gehoord, enkel op youtube enz...


    Je hebt dezelfde achterlichten als mij. De zilveren randjes zie je enkel wanneer de zon erop schijnt (zoals op de foto). Einde van de maand ben ik in Waalwijk te vinden.. ben je van harte welkom om te luisteren.

    De Daytona is een beschaafde uitlaat waarmee je dagelijks kan rijden. Heeft wel een mooie diepe grom en begint te brullen hoog in de toeren. Ideaal voor mij dus.

    De filmpjes op youtube van de daytona laten het geluid niet goed uitkomen. Beste is om in waalwijk de verschillende uitlaten te bekijken.. volgens mij zijn er heel wat aanwezig (daytona, phoenix, milltek, tt?)


    Ik ga aanstaande zondag naar de midzomertour. Plaats van samenkomst ligt op ongeveer 5km van mijn thuis dus zou stom zijn om er niet langs te gaan! Denk dat ik daar ook wel meerdere uitlaten te horen ga krijgen :)
    Zal mijn oren goed 'uitkuisen' tegen zondag hehe
    MGF '99 1.8mpi Racing Green ***VERKOCHT 02/08/2013***
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

    Mijn F in beeld: viewtopic.php?f=16&t=10277
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » vr jun 12, 2009 6:58 pm

    Zondag a.s. zijn er genoeg verschillende uitlaten te horen. :)
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » vr jun 19, 2009 12:39 pm

    Mijn achterlichten zijn gisteren netjes aangekomen. 1 van de stekkertjes is echter wat geplooid, hoop dat dit geen invloed gaat hebben op het 'ficheke' dat ik erop moet zetten...
    Dit weekend ga ik ze plaatsen en zal nog foto's posten. (in het topic lexus achterlichten dat ik onlangs heb geopend).
    MGF '99 1.8mpi Racing Green ***VERKOCHT 02/08/2013***
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

    Mijn F in beeld: viewtopic.php?f=16&t=10277
  • Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON do apr 09, 2009 8:50 am
    WoonplaatsCOLON omg 's Hertogenbosch

    door Wiellem » vr jun 19, 2009 1:01 pm

    Ik wil deze 2 mods eigenlijk ook wel eens gaan zetten op de F, iemand ene prijsindicatie en is het zelf te doen met ene handleiding?
    MGF 1.8 MY2000 BRG
    Trophy koplampen - MGTF achterlichten - Janspeed uitlaat - 52mm TTB - K&N 57i filter - 16 inch 11-spoke MGTF160 velgen - MG red AP's - Pioneer TS-WX11A Subwoofer - Rolbeugel
  • Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON do apr 09, 2009 8:50 am
    WoonplaatsCOLON omg 's Hertogenbosch

    door Wiellem » zo jun 21, 2009 11:23 am

    Weet iemand het?
    MGF 1.8 MY2000 BRG
    Trophy koplampen - MGTF achterlichten - Janspeed uitlaat - 52mm TTB - K&N 57i filter - 16 inch 11-spoke MGTF160 velgen - MG red AP's - Pioneer TS-WX11A Subwoofer - Rolbeugel
  • RacingGreen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 468
    GeregistreerdCOLON wo apr 15, 2009 5:27 pm
    WoonplaatsCOLON 3582 Koersel

    door RacingGreen » zo jun 21, 2009 11:47 am

    Wiellem schreefColonWeet iemand het?


    De gasklep heb ik besteld op elise-shop.com voor EUR135 geloof ik (prijzen op site zijn ex. BTW)
    Voor de K&N moet je ongeveer EUR160 rekenen.
    De plaatsing is te doen als je wat ervaring hebt met sleutelen in het motorcompartiment en wat ook belangrijk is is dat je de juiste tools hebt liggen. Ik heb geen van beiden dus heb Bruno dit mooi laten doen. Op minder dan een uur zat alles er in. Heb er al veel plezier van gehad tot nu toe dus het is zeker een aanrader!
    Op internet staan meerdere stap-voor-stap handleidingen om beiden te plaatsen. Je moet voor jezelf beslissen of je dit kan of niet.
    Succes!
    MGF '99 1.8mpi Racing Green ***VERKOCHT 02/08/2013***
    52mm TB, K&N 57i, lowering pins, getinte hardtop, Sony Xplod soundsystem, smoked black lexus achterlichten, zwarte TF 11-spoke velgen, matzwarte air intakes, MAGNECOR KV85 ignition leads, 'bee sting' short aerial, witte pinkers, trophy front spoiler, trophy inserts

    Mijn F in beeld: viewtopic.php?f=16&t=10277
  • Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON do apr 09, 2009 8:50 am
    WoonplaatsCOLON omg 's Hertogenbosch

    door Wiellem » zo jun 21, 2009 11:52 am

    Bedankt voor de informatie :)

    Moet allen nog ff bedenken hoe en wanneer ik eraan wil gaan beginnen of het laten doen.
    MGF 1.8 MY2000 BRG
    Trophy koplampen - MGTF achterlichten - Janspeed uitlaat - 52mm TTB - K&N 57i filter - 16 inch 11-spoke MGTF160 velgen - MG red AP's - Pioneer TS-WX11A Subwoofer - Rolbeugel
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » zo jun 21, 2009 12:22 pm

    Yep, 131,60 incl. verzenden voor de TTB bij Elise-shop.com

    K&N kan Bruno wel voor je regelen ;)
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » zo jun 21, 2009 12:22 pm

    Wiellem schreefColonBedankt voor de informatie :)

    Moet allen nog ff bedenken hoe en wanneer ik eraan wil gaan beginnen of het laten doen.


    Het is heel eenvoudig om zelf te doen. Zelfs als je twee linkerhanden hebt :D
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Avatar gebruiker
    sjirafje
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 315
    GeregistreerdCOLON wo feb 25, 2009 4:54 am
    WoonplaatsCOLON Maastricht

    door sjirafje » zo apr 04, 2010 8:14 pm

    Wat ben ik toch blij met dit forum. :lol:

    Ik ben zelf op dit moment bezig een ttb en een K&N 57i kit te plaatsen. Ik was hier lekker mee bezig en bedacht me dat die luchthapper wel erg dicht in de buurt zat. En vroeg me af of ik niet beter zo'n cold-air buis daar heen kon leiden.
    Maar nu lees ik dit dit topic dat dat helemaal geen zin heeft en dat onder de auto de beste plaats is. Dus dat ga ik dan maar zo doen. :)


    Edit:
    Het spul zit er op. Net even een test ritje gemaakt. En ik heb echt een grijns van oor tot oor :twisted:
    Laatst bijgewerkt door 1 op sjirafje, in totaal 0 keer bewerkt.
    1999 MG F Afbeelding
    MK2 hardtop-witte knipperlichten-4300 K Xenon-LED standslicht-Loweringpins-52mm TTB-57i K&N-windscherm-RVS underfloor buizen

    1984 BMW 318i Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    door D.B.C. » ma apr 05, 2010 10:22 pm

    Heeft er iemand een beschrijving of foto's plus uitleg van het plaatsen van de 52mm gasklep?
    ik ga er als het goed is morgen eentje halen, maar die komt uit een MG.
    en kan ik dit plaatsen zonder open lucht filter of is het aan te raden deze meteen samen te installeren? Nu zie ik op ebay van die K&N setjes voor 80 a 90 pond, maar moet ik die ook hebben?

    edit: zoals dit http://cgi.ebay.co.uk/K-N-57i-INDUCTION-KIT-ROVER-MGF-1-8-95-02-57-0238_W0QQitemZ300412614866QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item45f1fcb8d2

    of moet ik hier nog wat bij hebben om hem compleet te maken?

    Mvg, D.Blokker
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    door crazywolf » ma apr 05, 2010 11:10 pm

    wel even goed nameten of het idd een 52mm is.. want je zet dat hij uit "een" mg komt ... en vermits de 52mm enkel op de F VVC (en Tf veronderstel ik) staat... er zijn ook 48mm alu kleppen dus meet het na voor je hem koopt :)
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Avatar gebruiker
    sjirafje
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 315
    GeregistreerdCOLON wo feb 25, 2009 4:54 am
    WoonplaatsCOLON Maastricht

    door sjirafje » ma apr 05, 2010 11:11 pm

    D.B.C. schreefColonHeeft er iemand een beschrijving of foto's plus uitleg van het plaatsen van de 52mm gasklep?
    ik ga er als het goed is morgen eentje halen, maar die komt uit een MG.
    en kan ik dit plaatsen zonder open lucht filter of is het aan te raden deze meteen samen te installeren? Nu zie ik op ebay van die K&N setjes voor 80 a 90 pond, maar moet ik die ook hebben?

    edit: zoals dit http://cgi.ebay.co.uk/K-N-57i-INDUCTION-KIT-ROVER-MGF-1-8-95-02-57-0238_W0QQitemZ300412614866QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item45f1fcb8d2

    of moet ik hier nog wat bij hebben om hem compleet te maken?

    Mvg, D.Blokker



    Dat is volgens mij dezelfde filter als degene die ik geplaatst heb.

    Je kunt de gasklep prima plaatsen zonder de filter te vervangen. Wel is het zo dat als je toch beide wilt plaatsen je het beste beide tegelijk kunt plaatsen omdat dat redelijk wat dubbel werk spaart.

    Maak eerst de 5(?) klemmetjes van je soft top aan de achterzijde los. Vervolgens kun je het dak naar voren toe open klappen. Ik heb deze met 2 post elastieken vast gezet om te voorkomen dat hij weer naar beneden zou vallen. Vervolgens haal je de isolatie er uit. (De hoedenplank zeg maar) Daaronder vind je een grote en een kleine afdekplaat. De grote haal je los (ik gevool een stuk of 14 M10 boutjes. Doe nu de kofferbak open en haal het volledige rooster weg (eerst de klemmetjes aan de voorzijde los maken dan kun je hem er zo uitpakken.

    Haal de slang tussen luchtfilter en gasklephuis los (met een schroevendraaier de slangklem open draaien). Om wat meer ruimte te om te sleutelen kun je hem het beste tijdelijk helemaal weg halen. maak nu de stekker op het gasklephuis los (metalen "draadje" even induwen en je kunt hem er uit trekken. Trek nu de twee slangetjes op het gasklephuis los. De dunste van de twee had er bij mij een klemmetje op zitten. Deze kun je gewoon open buigen. (let er op dat je deze niet kunt hergebruiken dus daar moet je even een nieuwe slangklem voor halen bij de bouwmarkt. (diameter 2 cm schat ik)

    Je kunt nu de 4 boutjes (ook M10 dacht ik) los draaien. Ik zou een van de bovenste twee handvast laten zitten totdat je de onderste 2 er uitgedraait hebt (om te voorkomen dat hij naar beneden valt). De onderste 2 boutjes zijn even zoeken maar als je goed naar het nieuwe gasklephuis kijkt dan weet je waar ze ongeveer zitten. De bovenste aan de voorzijde kun je niet met een ratel los maken maar dat kan prima met een steeksleuteltje.

    Je hebt nu het gasklephuis los Je kunt nu het plastikje waar de gaskabel door loopt (met het afstel schroefje) er uit klikken en de kabel los halen. Nu kun je in omgekeerde volgorde het nieuwe gasklephuis plaatsen.
    Let er op dat er bij de onderste bout aan de voorkant een plaatje (met kabeltje er aan) tussen gasklephuis en blok zat. Deze moet er weer terug tussen.

    Heb je het nieuwe gasklephuis geplaatst dan moet je de auto op contact zetten (niet starten) en 5 keer achter elkaar het gaspedaal intrappen. dan de auto weer van contact. (ik heb deze procedure voor de zekerheid 2 keer gedaan) En dan kun je de auto starten. Laat hem even stationair draaien en dan zou hij het weer moeten doen.

    Als je dit alles gedaan hebt moet je eigenlijk naar de garage of naar bruno om je F aan de computer te laten hangen. Dan kunnen zij je nieuwe gasklephuis precies afstellen.

    Als je een originele K&N luchtfilter kit koopt dan zit daar een duidelijke beschrijving bij (een Engelstalige beschrijving, een Nederlandstalige staat volgens mij op de website)

    crazywolf schreefColonwel even goed nameten of het idd een 52mm is.. want je zet dat hij uit "een" mg komt ... en vermits de 52mm enkel op de F VVC (en Tf veronderstel ik) staat... er zijn ook 48mm alu kleppen dus meet het na voor je hem koopt :)


    Op mijn dellorto gasklephuis staat ook gewoon op dat hij 52 mm is.

    Afbeelding

    Youtube filmpje met de hele handel geplaatst. (helaas geeft mijn cameratje vrij slecht geluid.)

    Een paar fototjes van tijden het monteren:
    Dak open en isolatie er uit (let niet op de rommel ;) )
    Afbeelding

    Slang luchtfilter er oude gasklephuis er uit
    Afbeelding

    Nieuwe gasklephuis (hier zie je ook het zwarte 4-kante plaatje wat je bij de oude en bij de nieuwe er weer in moet schuiven.
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    De K&N luchtfilter
    Afbeelding

    Het hele zaakje geplaatst
    Afbeelding
    Afbeelding
    Hier zie je de 2 slangen en de stekker die los en weer vast moeten
    Afbeelding
    1999 MG F Afbeelding
    MK2 hardtop-witte knipperlichten-4300 K Xenon-LED standslicht-Loweringpins-52mm TTB-57i K&N-windscherm-RVS underfloor buizen

    1984 BMW 318i Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    door D.B.C. » ma apr 05, 2010 11:52 pm

    sjirafje schreefColonDat is volgens mij dezelfde filter als degene die ik geplaatst heb


    Ok nu is het een stuk duidelijker voor me, maar die filter heb je in de moterruimte gelaatst? Zuig je dan niet na een tijdje als je moter goed op temp is warme lucht aan omdat die hele ruimte warm word en wat zijn die 2 buizen de richting de filter lopen, is dat van de originele filter? en komen die van de zij lucht inlaten?

    Mvg, D.Blokker
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten