Dat is volgens mij dezelfde filter als degene die ik geplaatst heb.
Je kunt de gasklep prima plaatsen zonder de filter te vervangen. Wel is het zo dat als je toch beide wilt plaatsen je het beste beide tegelijk kunt plaatsen omdat dat redelijk wat dubbel werk spaart.
Maak eerst de 5(?) klemmetjes van je soft top aan de achterzijde los. Vervolgens kun je het dak naar voren toe open klappen. Ik heb deze met 2 post elastieken vast gezet om te voorkomen dat hij weer naar beneden zou vallen. Vervolgens haal je de isolatie er uit. (De hoedenplank zeg maar) Daaronder vind je een grote en een kleine afdekplaat. De grote haal je los (ik gevool een stuk of 14 M10 boutjes. Doe nu de kofferbak open en haal het volledige rooster weg (eerst de klemmetjes aan de voorzijde los maken dan kun je hem er zo uitpakken.
Haal de slang tussen luchtfilter en gasklephuis los (met een schroevendraaier de slangklem open draaien). Om wat meer ruimte te om te sleutelen kun je hem het beste tijdelijk helemaal weg halen. maak nu de stekker op het gasklephuis los (metalen "draadje" even induwen en je kunt hem er uit trekken. Trek nu de twee slangetjes op het gasklephuis los. De dunste van de twee had er bij mij een klemmetje op zitten. Deze kun je gewoon open buigen. (let er op dat je deze niet kunt hergebruiken dus daar moet je even een nieuwe slangklem voor halen bij de bouwmarkt. (diameter 2 cm schat ik)
Je kunt nu de 4 boutjes (ook M10 dacht ik) los draaien. Ik zou een van de bovenste twee handvast laten zitten totdat je de onderste 2 er uitgedraait hebt (om te voorkomen dat hij naar beneden valt). De onderste 2 boutjes zijn even zoeken maar als je goed naar het nieuwe gasklephuis kijkt dan weet je waar ze ongeveer zitten. De bovenste aan de voorzijde kun je niet met een ratel los maken maar dat kan prima met een steeksleuteltje.
Je hebt nu het gasklephuis los Je kunt nu het plastikje waar de gaskabel door loopt (met het afstel schroefje) er uit klikken en de kabel los halen. Nu kun je in omgekeerde volgorde het nieuwe gasklephuis plaatsen.
Let er op dat er bij de onderste bout aan de voorkant een plaatje (met kabeltje er aan) tussen gasklephuis en blok zat. Deze moet er weer terug tussen.
Heb je het nieuwe gasklephuis geplaatst dan moet je de auto op contact zetten (niet starten) en 5 keer achter elkaar het gaspedaal intrappen. dan de auto weer van contact. (ik heb deze procedure voor de zekerheid 2 keer gedaan) En dan kun je de auto starten. Laat hem even stationair draaien en dan zou hij het weer moeten doen.
Als je dit alles gedaan hebt moet je eigenlijk naar de garage of naar bruno om je F aan de computer te laten hangen. Dan kunnen zij je nieuwe gasklephuis precies afstellen.
Als je een originele K&N luchtfilter kit koopt dan zit daar een duidelijke beschrijving bij (een Engelstalige beschrijving, een Nederlandstalige staat volgens mij op de website)
crazywolf schreefColonwel even goed nameten of het idd een 52mm is.. want je zet dat hij uit "een" mg komt ... en vermits de 52mm enkel op de F VVC (en Tf veronderstel ik) staat... er zijn ook 48mm alu kleppen dus meet het na voor je hem koopt

Op mijn dellorto gasklephuis staat ook gewoon op dat hij 52 mm is.
Youtube filmpje met de hele handel geplaatst. (helaas geeft mijn cameratje vrij slecht geluid.)
Een paar fototjes van tijden het monteren:
Dak open en isolatie er uit (let niet op de rommel

)
Slang luchtfilter er oude gasklephuis er uit
Nieuwe gasklephuis (hier zie je ook het zwarte 4-kante plaatje wat je bij de oude en bij de nieuwe er weer in moet schuiven.
De K&N luchtfilter
Het hele zaakje geplaatst
Hier zie je de 2 slangen en de stekker die los en weer vast moeten
