wordt de remweg van een F korter door het plaatsen van grote
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di jul 01, 2008 1:31 pm

    De gevlochten remleidingen helpen in theorie wel degelijk (cfr. uitzetting), maar in praktijk maakt het op een F weinig tot niks uit. (dat was in ieder geval mijn ervaring na plaatsing ervan)
    Wat de remblokken betreft, denk ik dat de Mintexen beter zijn dan de EBC's. Zelf heb ik rondom OEM blokken, en zelfs daar ben ik al ongeloofelijk tevreden van vergeleken bij andere MG's die ik reed, of zelfs vergeleken met andere auto's.
    Vergeet ook de remservo bracket niet, dat maakt ook heel wat uit, qua gevoel, daar de pedaalslag direkter wordt (De eerste cm's pedaalslag gaan immers verloren in het bewegen van de remservo)...en deze mod kost 2X niks.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » di jul 01, 2008 1:38 pm

    Tukker schreefColon
    videomike schreefColonEn dus is de remweg korter!
    Je kan dus met de nieuwe remmen later kunnen remmen ( bij de zelfde snelheid) om op het zelfde punt stil te komen staan..


    Ik ben het hier mee eens, ja kan namelijk sneller je abs aanspreken omdat er minder kracht nodig is. Maar alles valt en staat met de grip van je banden en het wegdek want als het regent zal het niet veel uitmaken.


    pfff het antwoord stond dus in de eerste 3 quote's. :lol:

    Ik hoef eigenlijk al die mod's niet want ik rem gewoon iets eerder. :wink:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » di jul 01, 2008 5:53 pm

    Edgecrusher schreefColon
    Potential Impacts of Big Front Brakes
    Fortunately (from a safety standpoint anyway), when most big-brake suppliers adapt a mondo rotor and caliper package to a vehicle, they end up actually increasing the FRONT bias. How? By increasing the effective caliper piston area and the rotor effective radius, these two factors work together to increase the 'mechanical gain' of the front brakes, building more torque for the same pressure, everything else being equal. So, from a bias perspective we are not pushing the vehicle toward instability, but rather just the opposite - we are underbraking the rear axle! The obvious impact would be an increase in stopping distance - probably the one thing the new owner was actually hoping to reduce. Ironic. So, say you chose to install these big brakes on the front axle but want to maintain the OEM bias. What's the answer? Well, one way would be to invest in big rear brakes too which increase the rear mechanical gain to the point that the system is balanced once again.


    Als er dan toch getest gaat worden is dit engelse stukje van edgecrusher interessant. Daarin staat dat de remweg wel eens langer kan worden omdat de druk op de achterste remklauw minder wordt. Dat zou nog eens een leuke uitkomst zijn... dan heeft namelijk niemand gelijk! :D :wink:

    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Edgecrusher
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON ma okt 01, 2007 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Hengelo NL

    door Edgecrusher » di jul 01, 2008 6:22 pm

    Pete schreefColonAls er dan toch getest gaat worden is dit engelse stukje van edgecrusher interessant. Daarin staat dat de remweg wel eens langer kan worden omdat de druk op de achterste remklauw minder wordt. Dat zou nog eens een leuke uitkomst zijn... dan heeft namelijk niemand gelijk! :D :wink:

    Pete


    Alleen bij een te grote verstoring bij de rembalans zal dit het geval zijn.
    Nothing sounds like a cobra in a tunnel.

    MGF MPI, Blueflame exhaust + decat, Green Storm, Superchips Icon Race, alum. radiator, Trophy splitter, xenon 6000k.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di jul 01, 2008 6:45 pm

    Ik weet wel zeker dat dat bij mij zeker niet het geval is, trouwens deze opzet zit ook standaard op de TF160, trophy etc.. dus zal het zeker wel ok zijn.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di jul 01, 2008 8:43 pm

    Pete schreefColon
    Edgecrusher schreefColon
    Potential Impacts of Big Front Brakes
    Fortunately (from a safety standpoint anyway), when most big-brake suppliers adapt a mondo rotor and caliper package to a vehicle, they end up actually increasing the FRONT bias. How? By increasing the effective caliper piston area and the rotor effective radius, these two factors work together to increase the 'mechanical gain' of the front brakes, building more torque for the same pressure, everything else being equal. So, from a bias perspective we are not pushing the vehicle toward instability, but rather just the opposite - we are underbraking the rear axle! The obvious impact would be an increase in stopping distance - probably the one thing the new owner was actually hoping to reduce. Ironic. So, say you chose to install these big brakes on the front axle but want to maintain the OEM bias. What's the answer? Well, one way would be to invest in big rear brakes too which increase the rear mechanical gain to the point that the system is balanced once again.


    Als er dan toch getest gaat worden is dit engelse stukje van edgecrusher interessant. Daarin staat dat de remweg wel eens langer kan worden omdat de druk op de achterste remklauw minder wordt. Dat zou nog eens een leuke uitkomst zijn... dan heeft namelijk niemand gelijk! :D :wink:

    Pete


    Zie mijn eerste posting op pagina 2 van deze thread

    Het probleem zit hem volgens mij eerder in de rembalans die een vitale rol speelt. Het gewicht op de voorwielen wordt vergroot door het vertragen/remmen. Als de remmen vooraan meer zouden remmen, wordt de verschuiving nog groter, waardoor de remefficiëntie van de remmen achteraan verdwijnt en de remmen vooraan te hard moeten werken.
    In de praktijk: goed versleten remblokjes achteraan zorgen ervoor dat je remmen vooraan gloeiend komen te staan en dat je nog altijd een belabberde remafstand hebt.

    Mijn conclusie die ik vind door de theorie en de praktijk te verweven: met AP's kan je bij hogere snelheden krachtiger remmen, maar zorg dat je achteraan mee remt of "you'll cook the fronts"
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di jul 01, 2008 8:47 pm

    O ja,

    Schokdempers!

    Slechte schokbrekers verslechten de remafstand bij een 1:1 vergelijk zou je dat dus ook moeten meenemen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di jul 01, 2008 10:26 pm

    Geometrie icm. de bandenslijtage speelt een heel grote rol.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » di jul 01, 2008 11:28 pm

    ErikB schreefColon
    Pete schreefColon
    Edgecrusher schreefColon
    Potential Impacts of Big Front Brakes
    Fortunately (from a safety standpoint anyway), when most big-brake suppliers adapt a mondo rotor and caliper package to a vehicle, they end up actually increasing the FRONT bias. How? By increasing the effective caliper piston area and the rotor effective radius, these two factors work together to increase the 'mechanical gain' of the front brakes, building more torque for the same pressure, everything else being equal. So, from a bias perspective we are not pushing the vehicle toward instability, but rather just the opposite - we are underbraking the rear axle! The obvious impact would be an increase in stopping distance - probably the one thing the new owner was actually hoping to reduce. Ironic. So, say you chose to install these big brakes on the front axle but want to maintain the OEM bias. What's the answer? Well, one way would be to invest in big rear brakes too which increase the rear mechanical gain to the point that the system is balanced once again.


    Als er dan toch getest gaat worden is dit engelse stukje van edgecrusher interessant. Daarin staat dat de remweg wel eens langer kan worden omdat de druk op de achterste remklauw minder wordt. Dat zou nog eens een leuke uitkomst zijn... dan heeft namelijk niemand gelijk! :D :wink:

    Pete


    Zie mijn eerste posting op pagina 2 van deze thread

    Het probleem zit hem volgens mij eerder in de rembalans die een vitale rol speelt. Het gewicht op de voorwielen wordt vergroot door het vertragen/remmen. Als de remmen vooraan meer zouden remmen, wordt de verschuiving nog groter, waardoor de remefficiëntie van de remmen achteraan verdwijnt en de remmen vooraan te hard moeten werken.
    In de praktijk: goed versleten remblokjes achteraan zorgen ervoor dat je remmen vooraan gloeiend komen te staan en dat je nog altijd een belabberde remafstand hebt.

    Mijn conclusie die ik vind door de theorie en de praktijk te verweven: met AP's kan je bij hogere snelheden krachtiger remmen, maar zorg dat je achteraan mee remt of "you'll cook the fronts"

    Je hebt helemaal gelijk, Erik. Het was pas in het engelse verhaal dat ik begreep waarom je achter minder remkracht hebt als je voor naar grotere schijven en klemmen gaat. Vandaar... Ik ben gewoon wat langzaam van begrip. :wink:

    Bij welke ballet groep zitten jullie?

    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » wo jul 02, 2008 6:16 am

    Pete schreefColon
    Bij welke ballet groep zitten jullie?

    Pete


    Ik zit bij de Zwaantjes in Rotterdam, erg leuk een een hele aardige meester.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo jul 02, 2008 7:40 am

    Bruce schreefColon
    Pete schreefColon
    Bij welke ballet groep zitten jullie?

    Pete


    Ik zit bij de Zwaantjes in Rotterdam, erg leuk een een hele aardige meester.


    Zijn dat dezelfde zwaantjes als in Vlaanderen :?:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » do jul 03, 2008 10:56 am

    niet meer bij de Drijfsaucijsjes Bruce?

    Ik bij de Lichtvoetige Nijlpaarden
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

    door videomike » do jul 03, 2008 11:42 am

    Ik op helaas door een kapotte gordel spanner geen remproef kunnen doen.
    Jullie snappen dat ik zonder gordel die werkt vol in de ankers gaat..

    Ondertussen zitten mijn nieuwe remmen er al onder.. En dat ziet er ERG gaaf uit.. Die rode klauw steekt goed af van het zwarte en ziet er erg stoer uit..

    De remkracht viel mij in het begin tegen.. Komt mede doordat ik nog nog heel rustig rem en de rem niet goed in heb getrapt nog.. Aan het einde van de dag. en een paar stukkies door de stad te hebben moeten rijden merk je dat de remkracht al aanzienlijk toeneemt.. Ik weet niet hoeveel km het duurt voordat alles goed op elkaar in geslepen is en de remblokken volledig de schijf aanraken maar ik ben nu al te vreden..

    De een zegt 100 km
    De ander zegt 1000 km..
    De gene die 1000 km zegt, is ook deze topic begonnen.. Heb neem ik dus sowieso niet serieus.. :roll: :twisted:

    Wat is het wel?
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » do jul 03, 2008 11:57 am

    Waar blijven de foto's? :wink:
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

    door videomike » do jul 03, 2008 11:58 am

    Vanavond hoop ik!
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten