BUTTON_POST_REPLY 66 berichten
Vol expansievaatje
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo dec 12, 2007 11:34 pm

    Mans schreefColonAls ik voor een second opiniun naar een andere garage ga loop ik natuurlijk het risico dat mocht er iets defect raken ik de garantie op bv een lekke koppakking kan vergeten.


    Waarom zou er iets defect geraken, als je gewoon een diagnose vraagt, met bv. een T4 bij een andere dealer ? Persoonlijk acht ik het niet onmogelijk, maar heb ik toch een beetje mijn twijfels en voor 650 euro wil je toch zekerheid.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Mans
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 677
    GeregistreerdCOLON wo okt 26, 2005 8:38 pm
    WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Nederland

    door Mans » do dec 13, 2007 12:09 am

    Bruno schreefColon
    Waarom zou er iets defect geraken, als je gewoon een diagnose vraagt, met bv. een T4 bij een andere dealer ? Persoonlijk acht ik het niet onmogelijk, maar heb ik toch een beetje mijn twijfels en voor 650 euro wil je toch zekerheid.



    Wil ik een diagnose vragen bij een andere dealer dan moet ik gokken op een negatief antwoord wat de ecu betreft. Tot ik het antwoord heb moet ik toch een aantal km's maken en maak me daarom bezorgd over eventueel een garantie die dan niet wordt vergoed.
    Het zit me nog steeds niet lekker voor wat betreft het volle vaatje.
    ClioIIIPhaseIIRS FiatBarchetta
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » do dec 13, 2007 12:17 am

    Mans schreefColonHet zit me nog steeds niet lekker voor wat betreft het volle vaatje.


    Te weinig koeling, een hogere temperatuur en de vloeistof neemt meer volume in. Dat zeg ik toch goed?
    Maar ja, de wagen ophalen en naar een andere dealer gaan is ook nogal wat. De deskundigen zitten niet op elke straathoek. Ik had dit wel gedaan maar dan moest er wel 98% twijfel zijn bij het vaststellen van de diagnose.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do dec 13, 2007 12:22 am

    IMHO lijkt dit op een duidelijk gevalletje monteur die al het elektrische maar lastig vind. Je deed beter op ebay een 2ehands ECU scoren. Sterker nog, volgens mij heeft Striker van het MG-R forum er nog een liggen van een Trophy notabene. 2ehands mag zo'n ding €100,- kosten. Ik kocht er reeds 2 op ebay.co.uk maar die zijn helaas voor de 145pk VVC anders mocht je die zo lenen.

    Brooklands schreefColonTe weinig koeling, een hogere temperatuur en de vloeistof neemt meer volume in. Dat zeg ik toch goed?


    U gaat niet door voor de wasmachine ;) Vloeistof zet niet zoveel uit dat het het verschil gaat maken tussen een vol en een halfvol vaatje. De enige verklaring is in dit geval lucht ergens in het systeem. Dat kan door bellen van het koken ontstaan zijn of evt. uitlaatgassen die in het systeem komen.
    Building >200BHP K-series
  • Mans
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 677
    GeregistreerdCOLON wo okt 26, 2005 8:38 pm
    WoonplaatsCOLON Anna Paulowna, Nederland

    door Mans » za dec 15, 2007 6:03 pm

    Ben weer in het bezit van het geel snorrend geval. :)

    Sorry Ad, ben iets vergeten :oops:
    ClioIIIPhaseIIRS FiatBarchetta
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » za dec 15, 2007 6:10 pm

    Mans schreefColonSorry Ad, ben iets vergeten :oops:


    Dat zit er niks anders om dan dit: http://www.mgfcar.de/k_engine/index.htm
    Ik hoor het wel over een kwartiertje. :lol: :lol:
BUTTON_POST_REPLY 66 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten