

Bruce schreefColonIk zit net over de 90.000 km..
Had net na de kempenrit al het idee dat ik een HGF had he.. maar dat bleek de radiator te zijn... nu alsnog een HGF.. ja erg balen..
Pete nu de kop er toch af gaat, laat jij hem porten en flowen?

Bruce schreefColon...
Pete nu de kop er toch af gaat, laat jij hem porten en flowen?


MGF schreefColon...
Zoiets?



Coen schreefColonKun je hiervoor niet beter een apart topic openen? Ik heb 'm nog niet gehad en ga het even afkloppen



Veel Succes!Bruce schreefColonIk ga het niet halen om vandaag de F weg te brengen, dan moet ik te veel haasten, dat wordt dus pas woensdag middag.
Geeft me dus de tijd om nog ff te recapituleren..
Sander heeft het gister nog wel aan Pete verteld en ook Bruno heeft het een en ander verteld, maar voor de zekerheid toch nog ff checken,
Natuurlijk een nieuwe koppakking, maar er zijn er meer toch? Ook een voor het inlaat en voor het uitlaat-spruitstuk? Jep die zijn er ook, nu nog niet kapot, maar er is kans dat dat wel gebeurt bij demontage, zijn ook niet zo duur, men praat over HGF omdat juist die kapot is.
Moest het inlaatspruitstuk worden ontbraamt en bij het uitlaat spruitstuk de lasnaad worden teruggevijld? als je een beetje wilt toevoegen aan de dark side, dan kun je dat doen, scheelt niet veel maar alle beetjes helpen.
Uitlaatspruitstuk zo vlak mogelijk om weerstand te verlagen, inlaatmanifold alleen de lassen (voor de weerstand) men zegt dat het wat grove oppervlak van het manifold goed is voor het mengen van de benzine en de lucht, vandaar dat men die grof laat. [hier heb ik geen mening over terwijl het erg veel raakpunten met mijn professionele bezigheden heeft1]l
Nieuwe distributieriem, spanrol en waterpomp.Yep
Kop niet te veel laten vlakken.. waarom eigenlijk niet? Maar bij een Landrover pakking dan juist wel, omdat die wat dikker is? Of toch niet?
Liever niet, de kop kan daar niet altijd goed tegen, moet je beter laten doen bij iemand die ervaring heeft met K-blokken. alleen vlakken als je een echter klapper hebt gehad met warme moter en de kop niet vlak meer is!
De Landroverpakking is dikker, dit gaat ten koste van de compressie, hierdoor krijg je minder vermogen (en dat wil je niet!) vlakken van de kop verhoogt de compressie enigzinds.
Pete had het nog over het afpersen van de kop.. is dat aan te raden? Wordt dat altijd gedaan?
Wat zie ik verder nog over het hoofd?


Kasper schreefColon(...)De Landroverpakking is dikker, dit gaat ten koste van de compressie, hierdoor krijg je minder vermogen (en dat wil je niet!) vlakken van de kop verhoogt de compressie enigzind(...)
Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.