ErikB schreefColonVan harte !!
Een vuurrode F is echt wel in orde als ie mooi onderhouden is.
Safety Fast !!
MGF schreefColonJammer alleen dat felrood zo snel verkleurd, zelfs als je hem vaak poetst! (we hebben ooit een Flame Red Rover 100 gehad, super goed onderhouden, maar toch begon hij te verkleuren..)

ID schreefColonIk heb ooit een rode MR2 gehad. De bumpers etc. verkleurden na verloop van tijd. Werden een beetje dof van kleur. Maar na ff zoeken had ik een mooi poetsmiddel gevonden voor rode auto's en darmee poetste je de doffe kleur zo weer mooi blinkend. Zal nog eens kijken of ik de naam nog kan vinden.
sjolmers schreefColoncommandant heeft een middeltje wat de kleur van de lak weer mooi terug haalt. Ik weet de naam/nummer van het product ff niet, maar ik denk nummer 7.
Bruno schreefColonNadeel van een rode lak is, dat de pigmenten van de lak hun kleur verliezen door uv zonlicht. Een goed poetsmiddel haalt de kleur tijdelijk terug, maar eens het pigment is beschadigd, kan je het niet meer blijvend herstellen. Opnieuw spuiten is dan de oplossing. Nadeel is dat je alles opnieuw moet spuiten, omdat je direkt een kleurverschil krijgt. Rood is dus veruit de mooiste kleur, maar jammer genoeg ook de kleur die het minst bestand is tegen de tand des tijds. Naargelang de ondergrond wordt de afbraak van het roodpigment dan nog versterkt. Op kunststof zie je dit verschijnsel eerst, daarna begint het stilaan op andere plaatsen. De horizontale delen eerst. T'heeft niks te maken met het merk van wagen , laat staan merk van de laksoort. bijna alle rode laksoorten hebben er last van. Aangezien de F stamt uit 95, heb ik echter (buiten de kunsstof delen) nog geen F gezien, waar het verschijnsel al erg was opgetreden. dus, nog geen paniek.....

sjolmers schreefColonZlaapkops (en anderen natuurlijk) ik hbe het WP handboek, en nog twee handboeken van de RAVE cd op mijn ftp staan.
ftp://82.73.184.19/ wees er snel bij want aan het einde van de week haal ik alles weer weg. Ik heb slechts een memoriestick van 256MB tot mijn beschikking en moet dus vaak dingen weer verwijderen.
Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.