BUTTON_POST_REPLY 72 berichten
Extra info, waar op te letten bij aankoop '96 / '97
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » di sep 26, 2006 2:10 pm

Van harte !!

Een vuurrode F is echt wel in orde als ie mooi onderhouden is.

Safety Fast !!
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » di sep 26, 2006 2:36 pm

Jammer alleen dat felrood zo snel verkleurd, zelfs als je hem vaak poetst! (we hebben ooit een Flame Red Rover 100 gehad, super goed onderhouden, maar toch begon hij te verkleuren..)
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • zlaapkopz
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    GeregistreerdCOLON vr sep 08, 2006 10:40 am
    WoonplaatsCOLON Emmen (NL)
    CONTACTCOLON

door zlaapkopz » di sep 26, 2006 3:37 pm

ErikB schreefColonVan harte !!

Een vuurrode F is echt wel in orde als ie mooi onderhouden is.

Safety Fast !!

Het enige dat verkleurd is: De handgrepen...
    deze worden opnieuw gespoten wanneer de steenslagputjes worden weggehaald...

:)

MGF schreefColonJammer alleen dat felrood zo snel verkleurd, zelfs als je hem vaak poetst! (we hebben ooit een Flame Red Rover 100 gehad, super goed onderhouden, maar toch begon hij te verkleuren..)

Owh??
    Tis een uit '97 en zit nog zeer strak in de lak...
    op de handgrepen na...

Dus mag niet klagen ;)
    ** mijn oude Flame Red MGF **

23-10-2006: the 1ste Pete move
    Rood is sneller....

Mods: Stuby Alu Antenna, White Blinkers, ... to be contiued
  • ID
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58
    GeregistreerdCOLON wo jun 14, 2006 7:56 pm
    WoonplaatsCOLON (NL) Limburg; Kerkrade

door ID » di sep 26, 2006 4:03 pm

Ik heb ooit een rode MR2 gehad. De bumpers etc. verkleurden na verloop van tijd. Werden een beetje dof van kleur. Maar na ff zoeken had ik een mooi poetsmiddel gevonden voor rode auto's en darmee poetste je de doffe kleur zo weer mooi blinkend. Zal nog eens kijken of ik de naam nog kan vinden.
    MGF 1.8 MPi, Platinum Silver
    Mods: --K&N 57i kit --Heat Shield (Removed) --Rode remklauwen --MOMO pook --?
    sjolmers
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 167
    GeregistreerdCOLON zo sep 10, 2006 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Groningen, Nederland
    CONTACTCOLON

door sjolmers » di sep 26, 2006 7:37 pm

commandant heeft een middeltje wat de kleur van de lak weer mooi terug haalt. Ik weet de naam/nummer van het product ff niet, maar ik denk nummer 7.
    MGF met heldere knipperlichten, homebrew koplamp blakers, Koperen remleidingen, Trophy inserts....
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » di sep 26, 2006 8:02 pm

Nadeel van een rode lak is, dat de pigmenten van de lak hun kleur verliezen door uv zonlicht. Een goed poetsmiddel haalt de kleur tijdelijk terug, maar eens het pigment is beschadigd, kan je het niet meer blijvend herstellen. Opnieuw spuiten is dan de oplossing. Nadeel is dat je alles opnieuw moet spuiten, omdat je direkt een kleurverschil krijgt. Rood is dus veruit de mooiste kleur, maar jammer genoeg ook de kleur die het minst bestand is tegen de tand des tijds. Naargelang de ondergrond wordt de afbraak van het roodpigment dan nog versterkt. Op kunststof zie je dit verschijnsel eerst, daarna begint het stilaan op andere plaatsen. De horizontale delen eerst. T'heeft niks te maken met het merk van wagen , laat staan merk van de laksoort. bijna alle rode laksoorten hebben er last van. Aangezien de F stamt uit 95, heb ik echter (buiten de kunsstof delen) nog geen F gezien, waar het verschijnsel al erg was opgetreden. dus, nog geen paniek.....
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » di sep 26, 2006 9:43 pm

Ik verbaas me er ook altijd over hoe goed de rode F'jes in de lak zitten in tegenstelling tot vele andere auto's. Zijn hier bepaalde manieren voor om een rode auto goed in de lak te houden en de pigmentbeschadiging tegen te gaan?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo sep 27, 2006 1:25 am

Een goede vernis opzetten (blanke lak dus) :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • zlaapkopz
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    CONTACTCOLON

door zlaapkopz » wo sep 27, 2006 8:22 am

ID schreefColonIk heb ooit een rode MR2 gehad. De bumpers etc. verkleurden na verloop van tijd. Werden een beetje dof van kleur. Maar na ff zoeken had ik een mooi poetsmiddel gevonden voor rode auto's en darmee poetste je de doffe kleur zo weer mooi blinkend. Zal nog eens kijken of ik de naam nog kan vinden.

Super thnx ;)

sjolmers schreefColoncommandant heeft een middeltje wat de kleur van de lak weer mooi terug haalt. Ik weet de naam/nummer van het product ff niet, maar ik denk nummer 7.

:D

Bruno schreefColonNadeel van een rode lak is, dat de pigmenten van de lak hun kleur verliezen door uv zonlicht. Een goed poetsmiddel haalt de kleur tijdelijk terug, maar eens het pigment is beschadigd, kan je het niet meer blijvend herstellen. Opnieuw spuiten is dan de oplossing. Nadeel is dat je alles opnieuw moet spuiten, omdat je direkt een kleurverschil krijgt. Rood is dus veruit de mooiste kleur, maar jammer genoeg ook de kleur die het minst bestand is tegen de tand des tijds. Naargelang de ondergrond wordt de afbraak van het roodpigment dan nog versterkt. Op kunststof zie je dit verschijnsel eerst, daarna begint het stilaan op andere plaatsen. De horizontale delen eerst. T'heeft niks te maken met het merk van wagen , laat staan merk van de laksoort. bijna alle rode laksoorten hebben er last van. Aangezien de F stamt uit 95, heb ik echter (buiten de kunsstof delen) nog geen F gezien, waar het verschijnsel al erg was opgetreden. dus, nog geen paniek.....

Klopt ;)

Maar mooi om te horen dat je nog geen ergen gezien hebt 8)

Rood is sneller....

sjolmers
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 167
    CONTACTCOLON

door sjolmers » wo sep 27, 2006 10:26 am

Zlaapkops (en anderen natuurlijk) ik hbe het WP handboek, en nog twee handboeken van de RAVE cd op mijn ftp staan.
    ftp://82.73.184.19/ wees er snel bij want aan het einde van de week haal ik alles weer weg. Ik heb slechts een memoriestick van 256MB tot mijn beschikking en moet dus vaak dingen weer verwijderen.
    MGF met heldere knipperlichten, homebrew koplamp blakers, Koperen remleidingen, Trophy inserts....
  • zlaapkopz
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    CONTACTCOLON

door zlaapkopz » wo sep 27, 2006 10:42 am

sjolmers schreefColonZlaapkops (en anderen natuurlijk) ik hbe het WP handboek, en nog twee handboeken van de RAVE cd op mijn ftp staan.
    ftp://82.73.184.19/ wees er snel bij want aan het einde van de week haal ik alles weer weg. Ik heb slechts een memoriestick van 256MB tot mijn beschikking en moet dus vaak dingen weer verwijderen.

Super ;)

thnx !!!
    ga direct ff downen 8)

Rood is sneller....

sjolmers
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 167
    CONTACTCOLON

door sjolmers » wo sep 27, 2006 11:34 am

Staan misschien ook nog wel wat andere dingen op die interresant zijn, maar dat moeten jullie maar ff bekijken ;)
BUTTON_POST_REPLY 72 berichten