Resultaten Powerbox (nog niet !)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo aug 04, 2004 12:41 am

    Nee, omgerekend naar het blok :)
    Building >200BHP K-series
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » wo aug 04, 2004 1:07 pm

    Tsss.....151 Pk's....... :wink:
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » wo aug 04, 2004 1:11 pm

    Ik ben er overigens wel uit: Geen powerbox voor mij.

    Ik doe echt HELEMAAL niets meer aan de F, onder het motto; "never change a winning team".
    WAARSCHIJNLIJK alleen een andere luchtfliter....dat durf ik nog wel aan.....
    En dat is eigenlijk alleen maar praktisch, omdat ie nu nog wel eens "schokt" bij direct gas los, staat ie ietsje te arm afgesteld naar het schijnt, en met een ander luchtfliter stuurt het motormanagement meer benzine erdoor, toch???
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo aug 04, 2004 1:42 pm

    Met een ander filter loopt hij even arm; omdat hij compenseerd naar de zelfde waarde en dus relatief meer inspuit; absoluut het zelfde. Voor meer inspuiting moet je de powerbox of een Fuel pressure regulator hebben :) En zelfs dan zal bij gas los (spuit moderne injectie niks meer in) het resultaat het zelfde zijn.

    De schokken die ik voel zitten voornamelijk in de overbrenging. Compliance washers (€20,- d8 ik bij o.a. MS en MGFNL) tussen je achterste draagarmen verminderen dit met een % of 20 (voor het gevoel)
    Building >200BHP K-series
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » wo aug 04, 2004 1:53 pm

    Ow, okee.....dat zeiden ze bij Ruud Fredricks in Goes.....

    Dus onzin?

    Geen luchtfliter dan voor mij! :wink:
    300 euro verdiend.... :D
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Alexander M
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 72
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:39 pm
    WoonplaatsCOLON bij Gent, België
    CONTACTCOLON

    door Alexander M » wo aug 04, 2004 2:04 pm

    Bruno,

    Idd aan't vliegwiel, gemeten 124 aan de wielen. (standaard: +- 62 aan de wielen he :lol: ) Ik ken er een met meer dan 150 aan de wielen, maar die heeft onder de 4500 rpm weinig tot niks he. Gebruikt 'm vooral voor sprints/track days.
    Momenteel echter 0 aan de wielen, starter gaat dit weekend terug naar UK, is al naar de haaien... No prob though, pushstarten he...

    Btw, dat schok-prob wordt opgelost he: grotere acceleratie-jets besteld... BRING IT ON! :lol:

    Sander,

    Ik dacht dat in auto's met injectie ook een aantal hulp-injectoren zaten die ralenti, remmen op motor e.d. regelden?! Schokken is dus idd vooral afhankelijk van de afstelling, misschien toch es naar laten kijken Johan!

    Bon, wanneer toeren we dan nog es kerels??? Want mijn oproep op 't event-forum heeft bitter weinig reacties gehad he...

    A
    '65 MGB with a twist
    '74 MGB GT V8 factory original, no modifications YET
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo aug 04, 2004 3:03 pm

    Johan V schreefColonOw, okee.....dat zeiden ze bij Ruud Fredricks in Goes.....


    Bij Fredricks kijken ze naar een combinatie van je koppel en uitstoot (suppersnelle mengsel meter in uilaat) Je kreeg (denk ik) te horen dat je auto wat meer brandstof onderin zou kunnen gebruiken maar volgens mij bedoelde ze onder acceleratie.
    Het filter verbeterd (behoorlijk) je koppel (op lage rpm) en je vermogen (op hoge rpm). Standaard (bij mij) zaten daar een antal deukjes in de koppel-kromme. Het filter loste dus (deels?) het "schokken" (mag eigelijk geen naam hebben) onderin op onder acelleratie.

    Ik denk dat je dat door elkaar haald :roll: Een filter + prog. injectie systeem zou dus optimaal zijn ;)

    Er zitten geen hulp injectoren of wat dan ook in een F (bij mijn weten; je hebt nml maar 1 fuel-rail) volgens mij spuiten de normale injectoren een minimale hoeveelheid brandstof in tijdens afremmen op de motor. Maar dan nog worden IMO de meeste schokken veroorzaakt door de speling op de overbrenging (bak, torsie steekassen, rubber van banden, bushes, ....)
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo aug 04, 2004 10:32 pm

    Sander schreefColonHet filter verbeterd (behoorlijk) je koppel (op lage rpm) en je vermogen (op hoge rpm). Standaard (bij mij) zaten daar een antal deukjes in de koppel-kromme. Het filter loste dus (deels?) het "schokken" (mag eigelijk geen naam hebben) onderin op onder acelleratie.



    Die deukjes zijn de zogenaamde "dip" waar we het al dikwijls over hadden. De lengte van de darm tussen TB en filter heeft hier een invloed op. De lengte van de darm bij de K&N57i is speciaal ontwikkeld voor de VVC . Het gebruik van zulk een filter zou de "dip" dus weghalen op die VVC. Voor een MPI, moet de lengte normaliter worden aangepast, maar niemand deed dat tot nu toe, waarschijnlijk omdat het effect te verwaarlozen valt, na zo'n ingreep.
    Dus ik volg Sander hierin, een K&N (of Green) + bv. een FGA, en je zult verstelt staan van het verschil.
    Daarenboven ben je geen winning team meer, als iedereen voor deze of andere upgrades gaat hé ? :wink: :lol: :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » wo aug 04, 2004 10:47 pm

    Even een misverstand (denk ik) rechtzetten:

    Re Tsss 151 PK:

    Dat is dus wel op een MGB hé niet op de VVC van Bruno met powerbox.

    groetjes
    J.
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » vr aug 06, 2004 12:47 pm

    Ow...een MGB.....das idd 8)

    Enne, met een winning team, bedoel ik eigelijk een MGF die het tot nu doet. *klop* *klop*
    ipv garage na garage te bezoeken.....ik wordt er een beetje angstig van.....al die verhalen.....
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » wo aug 11, 2004 6:19 pm

    en..en al iets bekend resultaten??

    :P kan niet wachten.. ben nieuwsgierig
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do aug 12, 2004 12:37 am

    hahaha, ik zal je de sleutels van mijn F'je geven , dan mag jij er mee naar de testbank, want t'is er dus inderdaad nog steeds niet van gekomen.
    Misschien dat je in dat geval nog niet eens tot aan de testbank rijdt, maar na een kort ritje al overtuigd bent !! Ik was, en ben het in ieder geval nog steeds (en velen met mij die al eens meereden... MGZR160 bv.) :wink:
    Nogmaals, als de test is gedaan, zal het in koeien van Letters op dit forum staan. :wink: :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do aug 12, 2004 12:40 am

    Bruno schreefColonvelen met mij die al eens meereden...


    Ik moet nog eens naast je plaatsnemen; heb nog nooit de brute VVC-power gevoeld :cry:


    :wink:
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do aug 12, 2004 12:46 am

    volgende gelegenheid rij je zelf maar eens, maar zo veel bruter is het nu ook allemaal weer niet he Sander ! :?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do aug 12, 2004 12:52 am

    hehe 8) We zullen zien :)
    Building >200BHP K-series

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten