Tuning K-series en Turbo onzin ;P
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » zo maart 19, 2006 10:25 pm

    Remieme schreefColon
    Demor schreefColonWat is het motorisch verschil tussen de F en de TF?

    135 pk ipv 120 maar weet niet waar ze die vandaan gepeuterd hebben. :?

    Voor de MPi zit 'em dat in de standaard 52mm Alu TB en een groter luchtfilter. Of dit ook het enige verschil bij de VVC is, weet ik niet.... (verschil is ook daar 15pk, dus het zou best voor de handliggend zijn)

    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo maart 19, 2006 10:45 pm

    Pete schreefColonVoor de MPi zit 'em dat in de standaard 52mm Alu TB en een groter luchtfilter. Of dit ook het enige verschil bij de VVC is, weet ik niet.... (verschil is ook daar 15pk, dus het zou best voor de handliggend zijn)

    Pete


    U gaat niet door voor de wasmachine ;)

    MPi120->135:
    - Luchtfilter helft meer oppervlak
    - 52mm gasaklep
    - VVC-style inlaat spruitstuk
    - nieuwe ontsteking (maar das niet echt voor de pk's)
    - nieuw motormanagement
    - snellere nokkenassen (vergelijkbaar met VVC uitlaat)
    - ander uitlaatsysteem met o.a. 2e lambda (ook niet echt voor de pk's)

    VVC145->160:
    - Luchtfilter helft meer oppervlak
    - 52mm gasaklep
    - nieuwe ontsteking (maar das niet echt voor de pk's)
    - nieuw motormanagement
    - Randen in kop rond de kleppen gefreest
    - ander uitlaatsysteem met o.a. 2e lambda (ook niet echt voor de pk's)

    (ongeveer dan he :wink: )
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » ma maart 20, 2006 12:21 am

    Sander schreefColonU gaat niet door voor de wasmachine ;)


    Als we het aantal gewonnen pk's naar rato verdelen over de aangebrachte verbeteringen op de TF, ga ik opz'n minst door voor de magnetron....:wink: hoewel die nokkenas verbetering me ook geen slechte lijkt. En die andere MMU? is dat een commerciele keuze geweest of zit er nu een race MMU in?

    Grts
    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma maart 20, 2006 12:52 am

    Als je een programmeerbare mmu plaats, kan dan het verbeterde programma ingelezen worden en zou het überhaubt op een F iets opleveren?
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » ma maart 20, 2006 12:13 pm

    Hmm, inlaatspruitstuk en nokkenassen.... dat kan niet zo moeilijk zijn om zelf te monteren niet?
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma maart 20, 2006 2:39 pm

    MGF_TV schreefColonHmm, inlaatspruitstuk en nokkenassen.... dat kan niet zo moeilijk zijn om zelf te monteren niet?


    ligt aan de stand van je handen. Brug zou ook wel handig zijn, denk ik.
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » ma maart 20, 2006 7:42 pm

    Nope, voor deze dingen heb je echt geen brug nodig, alles gaan van onder de kap.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma maart 20, 2006 7:56 pm

    MGF_TV schreefColonNope, voor deze dingen heb je echt geen brug nodig, alles gaan van onder de kap.


    Je moet het maar weten hè :)
    Ga eerst K&N filter proberen, van daaruit wordt het vanzelf gekker denk ik :wink:
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

    door Ivan » ma maart 20, 2006 9:32 pm

    Ik ben ook zo begonnen Remieme en is best leuk.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma maart 20, 2006 9:51 pm

    vrijdag dynojet run om te kijken wat de status standaard is. Kan ik vandaaruit volgende keer meten wat de impact van diverse modificaties zijn.

    Ben benieuwd. 8)
  • Fredje
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 178
    GeregistreerdCOLON za maart 18, 2006 8:15 pm
    WoonplaatsCOLON Heinkenszand

    door Fredje » ma maart 20, 2006 9:53 pm

    Hoe laat Remieme? vrijdag kan ik wel komen kijken, ben benieuwd hoe t gaat
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition

    mods:B&G water level kit, 52 mm TTB,witte knipperlichten,glazen windscherm,lowering pins, seat lowering springs
    To Do: pu bushes
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

    door Ivan » ma maart 20, 2006 9:53 pm

    So am I 8) Laat het ons weten!
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma maart 20, 2006 10:01 pm

    Zie topic Remieme's Dynojet run :wink:
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma maart 20, 2006 11:05 pm

    MGF_TV schreefColonHmm, inlaatspruitstuk en nokkenassen.... dat kan niet zo moeilijk zijn om zelf te monteren niet?


    Het lastige is dat de pin voor het rotor armpje niet aanwezig is bij de TF nokenassen maar die zijn er perfect in te "tappen" blijkbaar want in de UK wordt het reeds gedaan door 2 MGF VVC uitlaat nokkenassen te plaatsen (vergelijkbaar profiel met TF135 nokkenassen en ook Piper BP260H)
    Building >200BHP K-series
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » ma maart 20, 2006 11:21 pm

    2 uitlaat nokkenassen? Vervang je de inlaat ook door een vvc uitlaat?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten