Met MGF.BE op Zandvoort !
    hubertschilder
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 109
    GeregistreerdCOLON vr nov 30, 2012 10:05 am
    WoonplaatsCOLON Monnickendam

Re: Met MGF.BE op Zandvoort !

door hubertschilder » do mei 16, 2013 9:35 am

Ja dat was even schrikken toen.

Het was toen erg koud, en een beetje vochtig op de baan.

Ik had ook net mijn rij-hoogte verhoogd en mijn banden waren wat te hard.

Mijn wegligging was niet zo als ik had verwacht, en dan in de 2e ronde, te hard op die bocht af, verkeerde lijn, en op een verkeerd moment remmen...... 8)

Gelukkig is alles heel gebleven, en kon ik de sessie voortzetten :D
    MGF Trophy 160, nr 17/55, Trophy Black
    Cold airfeed, Custom IAT sensor, ZandF stage1&2, Flowed head, Race camshaft
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    GeregistreerdCOLON zo jan 06, 2013 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

door camiel456 » do mei 16, 2013 11:10 am

Aankomende zondag als het weer een beetje fatsoenlijk wordt ga ik misschien weer terug naar Zandvoort.
    Zondag 19e is het vrij rijden en een sessie van 20min kost maar 30 euri!

Een kennis van me gat ook met zijn Superseven (en rijdt 2,06 min.), en ik sta eigenlijk te popelen om weer de track op te gaan.
    Ik weet nog niet zeker of ik ga, maar ben het zwaar aan het overwegen :P :dancing))

http://www.vrijrijden.nl/wat-is-vrij-rijden
    - Mini Cooper S R56

(A.K.A. Koos MG Loos....)
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

door amnon » do mei 16, 2013 2:19 pm

Ik had het jou al ge sms-ed Camiel, maar voor anderen, Vrij rijden is een leuk en vrijblijvend concept (je hoeft niet te reserveren), maar er rijden wel regelmatig focked op typetjes rond, in half gare bakken waar alles uit gesloopt is, met geen enkel paneel nog zonder schade en geheel verschoond van respect voor andermans puntgave auto. Herken dat soort pusherige types en laat ze snel voorbij, zodat ze niet de kans krijgen je dag te verpesten... Kijk ook goed in je drie spiegels.
    Voor kennismaking met vrij rijden kan je mijns inziens beter op Assen starten, dat is goedkoper dan Zandvoort per sessie, en de layout van het circuit is veel vergeving gezinder dan Zandvoort dat is, wanneer je onverhoeds een foutje maakt. De vangrail is wat minder dichtbij zeg maar en er is vaak asfalt naast de baan voordat de grintbak begint 8-))
    Veel plezier, dat staat voorop en ga NIET rijden met regen op Zandvoort....
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

door camiel456 » vr mei 17, 2013 10:30 am

Ik heb eindelijk nog een paar filmpjes van mn bijrijder ontvangen!

Hubert en Maxime.
    http://youtu.be/TWu_bfAaBKs

Een stukje Onboard cam.
    http://youtu.be/k3HVc7NC-cc

Hier komt Bruno en Amnon ons voorbij.
    http://youtu.be/TGiCCX7IHfA

:dancing)) :applaus:
    - Mini Cooper S R56

• luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

door luigi1515 » vr mei 17, 2013 3:55 pm

Ik zit onderhand met een natte broek te kijken naar de prachtige foto's en filmpjes, eraan denkende deze ervaring zelf ook ooit te ondergaan, tegelijkertijd wetende dat ik dat met mijn eigen wagen niet zou durven. Zoveel mensen op de baan, ik zou echt angst hebben mijn eigen wagen, dan wel die van een ander, te beschadigen. Ik hou het maar bij karten :D
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

door Mr. Dj M. » vr mei 17, 2013 5:01 pm

Even door het topic gebladerd.
    Mooie dag geweest zo te zien met hier en daar wel wat mindere puntjes, maar dat heb je altijd.

Eric zoals altijd weer mooie plaatjes en ja die Sagaris is echt heel erg :love:
    Afbeelding
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

door camiel456 » zo mei 19, 2013 8:36 am

Toch maar geen zandvoort vandaag, Ik had mijn buurman al een beetje belooft mee te rijden met hem en zijn mg b v8.
    Een rit van de mgcc nl regio veluwezoom. En een bezoekje aan het ford museum.
    Als de route tof is bewaar ik hem en ga ik het organiseren voor ons hier op de veluwe.
    - Mini Cooper S R56

amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » zo mei 19, 2013 7:36 pm

Bruno, ik ben er achter waarom mijn OBDII tool en telefoon geen OBDII snelheid heeft geregistreerd op Zandvoort. Dat gaat blijkbaar middels de omloopsnelheid van de voorwielen en de ABS sensor, heel nauwkeurig dus, maar die had ik helaas uit gezet voor sessie 3 en 4. Doe ik ook niet meer, alhoewel het er leuk uitziet op de video achteruit gezien...
    Mijn achter rem blokjes waren helemaal op. Er was minder dan 2 mm over en er was al een stuk afgebrokkeld.... Daarom maakte het zo'n hels kabaal bij achteruitrijden... :oops:
    Loopt nu weer perfect en circuit waardig. EBC red stuff weer.
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » zo mei 19, 2013 11:57 pm

Ik zie niet in waarom het uitzetten van de ABS verandering in slijtagepatroon van de blokken zou veroorzaken, laat staan meer of minder remblok gebruiken.
    De blokken waren bijna zeker al wel redelijk heen.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma mei 20, 2013 12:00 am

Uiteraard heeft al dan niet ABS niks te maken met de remverhouding (voor-achter). Ik volg Carl dus een beetje en vrees dat ze dus al wel bijna op zullen geweest zijn. Daarenboven ben ik geen fan van ABS op track. De remafstand wordt er alleen maar langer van. Het is een van de eerste dingen die ik van de ZR heb verwijderd toen ik er een racer van maakte. Hoe je je remmen gebruikt op track is dan weer een ander verhaal. Normale remmen houden het normaal niet te lang vol op track, zeker niet bij verkeerd gebruik (lees lang en zacht remmen). Op track dien je pas te remmen op het laatste moment en dan ook in een keer redelijk hard. zacht en lang remmen (lees te vroeg) resulteert in oververhitte en falende remmen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » ma mei 20, 2013 8:33 am

Het waren twee losse constateringen. De achter blokjes van Hubert waren net voor Zandvoort al op en vervangen en de mijne waren toen nog net goed genoeg.

Verder weet ik nu waarom ik 0 snelheid had op OBDII.
    Dat was alles :-)
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

door Mr. Dj M. » ma mei 20, 2013 8:34 am

@Carl: volgens mij werd het uitzetten van de abs alleen genoemd m.b.t. de registratie van de snelheid en de rook op het filmpje :wink:
    Afbeelding
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

door Rick » ma mei 20, 2013 9:19 pm

Hier ook mijn foto's (klik op een van de foto's om naar de gallery te gaan):
    Maxime is er klaar voor.
    Afbeelding
    Camiel ook.
    Afbeelding
    Onze plek
    Afbeelding
    Bruno aan het poetsen :shock:
    Afbeelding
    Wat een oliebak is dat toch een Bentley. :wink:
    Afbeelding
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma mei 20, 2013 9:44 pm

oh, knappe foto's thumbsup
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » ma mei 20, 2013 9:55 pm

Wat fijn, nog meer track foto`s en nog knappe ook. Bedankt. Ik kan bijna een foto albumpje gaan sa,men stellen. :applaus: