BUTTON_POST_REPLY 63 berichten
MGF.BE-Meguiars detail day 2013
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    GeregistreerdCOLON zo jan 06, 2013 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

Re: MGF.BE-Meguiars detail day 2013

door camiel456 » wo maart 20, 2013 8:36 pm

Is er toevallig ook iets verteld over dit ding?

Zat te denken deze misschien aan te schaffen, leek me wel gemakkelijk.

Afbeelding

http://www.meguiarsstore.nl/dual-action-power-system-g3500int
    - Mini Cooper S R56

(A.K.A. Koos MG Loos....)
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

door Rob » wo maart 20, 2013 9:11 pm

Daar is inderdaad over gesproken en is gedemonstreerd.
    Mits juist gebruikt met de juiste producten een prijsvriendelijk goed alternatief voor de dual action machine van Mequiars.
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

door luigi1515 » do maart 21, 2013 9:04 pm

Ik was nog een klein stukje verschuldigd met betrekking tot het behandelen van leer. Ik wil er ook nog wel een mooie complete How To van maken, indien interesse. Dit is de onbewerkte informatie die ik heb. Allereerst wat Sven mij destijds zelf heeft gemaild:

Voor de beste behandeling van een lederen interieur, gaat u te werk in 2 stappen, 1e stap is met de Meguiar’s Leather cleaner en een badstoffen handdoek (1) deze terug mooi zuiver maken, door krachtig te wrijven, doe dit in kleine segmenten , bv zetel voorstuk, middenstuk, rug, zijkanten, … (2) Extra tip: nevel het product op de handdoek niet op het oppervlak om nevel te vermijden op naastliggende oppervlaktes. Steeds het overtollige materiaal goed afvegen met een droge zijde van de handdoek (3).

Daarna met de Leather conditioner het leder voeden en zijn natuurlijk finish herstellen, zelfde wijze maar er dient niet zo krachtig gewreven te worden, op het laatste de handdoek naar een droge zijde plooien en droogwrijven.(4)

Ik heb een paar nummertjes in de quote erbij gezet. Deze corresponderen met de onderstaande aandachtspunten/tips:

1. Ik heb gebruikt gemaakt van de handdoeken van Meguiar's. Deze pluizen niet. Zal beslist ook met andere badstoffen handdoeken gaan, daar niet van. Let wel op met uitwassen van de Meguiar's handdoeken (mogen maar een bepaalde temperatuur hebben, maar dat blijf ik jullie nog even verschuldigd).
    2. Het beste is om inderdaad kleine stukjes te doen en hard wrijven. Er zit toch best veel vuil op de stoelen, zeker als ze nog nooit zijn gepoetst!
    3. Gebruik een tweede handdoek. De eerste is redelijk snel vuil (althans, als de stoelen niet regelmatig worden gepoetst).
    4. Ik heb de conditioner aangebracht met een afwasborsteltje van de Action (zorg wel dat je eentje hebt met zeer zachte borstelharen!!!). Met dit borsteltje kom je namelijk gemakkelijk in de plooien en kun je het beter verspreiden (IMO). Droogwrijven en een tijdje laten inttreken en klaar!

En uiteraard, het regelmatig onderhouden van je stoelen zorgt dat ze langer leven :D
BUTTON_POST_REPLY 63 berichten