BUTTON_POST_REPLY 109 berichten
bandentest
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: bandentest

    door BlackFox » do dec 08, 2011 8:13 pm

    Als je enkel maar eens rechtdoor af en toe hard rijdt dan is elke band goed genoeg natuurlijk :lol:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    bartje01
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 78
    GeregistreerdCOLON vr jul 11, 2008 6:57 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo (O) NL

    Re: bandentest

    door bartje01 » do dec 08, 2011 8:44 pm

    Is dit niet een beetje een flauwe reactie, er wordt om ervaringen gevraagd. Heb jij al eens met deze banden gereden? Zo ja, dan is dit jouw oordeel. Zo nee, hoe kun je dan zo reageren. En ik blijf een tevreden gebruiker en rijder.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: bandentest

    door BlackFox » do dec 08, 2011 9:02 pm

    Ik zeg niets over de banden zelf hoor, gezien het merk zullen die wel meer dan voldoen en ik vind het ook goed dat je je ervaringen deelt ;)
    Maar ik vind het gevaarlijk om voor onze MG's banden te beoordelen op het feit dat ze hard rechtdoor kunnen gaan en je er goed mee kunt optrekken.

    Ik had vroeger GT-radial op de F liggen en die waren rechtdoor minstens even goed als de Toyo's die ik nu heb, zelfs in de regen.
    Zodra er echter een bocht kwam met een sportieve rijstijl (of zeker als het nat ligt), dan pas kwam het verschil met de Toyo's naar boven.

    De vorige eigenaar was wellicht tevreden met die banden omdat ze perfect voldeden aan haar rijstijl. Waren het daarom goede banden? Nee, niet echt ;)

    Maar nogmaals, ik zeg niet dat dit ook opgaat voor jouw banden ;)
    Mijn vader snapt ook nog steeds niet waarom ik zo goed als nieuwe banden heb vervangen voor banden die sneller slijten :mrgreen:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: bandentest

    door Bruno » do dec 08, 2011 9:05 pm

    De reactie van blackfox lijkt dan wel wat bot, maar is zeker niet neerbuigend bedoeld IMO, ik begrijp eigenlijk wat er tussen de regels wordt gezegd door blackfox en eigenlijk heeft hij ook gelijk. Indien je eerder een rustige rijder bent kan je iets zeggen over he comfort van een band, maar weinig over baanligging, daar het verschil hierin tussen banden vooral in extremere condities wordt waargenomen. Dit wil zeggen onder omstandigheden van het sportievere stuurwerk, liefst onder zowel droge als natte omstandigheden en dat liefst op bergpassen, op circuit, of gewoon bochtige wegen. Het verschil onder dagdagelijkse omstandigheden, bij rustig cruisen, word je meestal dan ook niet gewaar, als het op sportieve eigenschappen aankomt. Wat niet wil zeggen dat de Falkens' hier niet zouden voldoen. Wat wel wordt gezegd dat ze blijkbaar, als we uw ervaringen lezen, het nog niet echt is getest. De meeste MG rijders vinden dat laatste echter net heel belangrijk.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: bandentest

    door ErikB » do dec 08, 2011 9:52 pm

    Waarheid, maar volgens mij sluit een gewone rijstijl niet uit dat je ervaringen en verSchillen tussen banden kan merken! Regenweer, een occasionele noodstop, vertrekken aan het verkeerslicht en een glad zebrapad of scherpe bocht er net na, ... Ook dan maakt het uit met welke band je rijdt.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: bandentest

    door Kasper » do dec 08, 2011 10:01 pm

    Natuurlijk, ook met een rijstijl van een zondagsrijder wordt je wellicht ooit met een noodstop of met een extreme uitwijkmanoeuvre geconfronteerd. Dan is het juist wel van belang dat je goede banden hebt.

    Slechts weinigen realiseren zich dat je met 1.200 kg auto op pad bent en slechts met de oppervlakte weinig groter dan de doorsnede van 4 balpennen snelheden van boven de 200 kmh doet....

    En dan nog mag het niets kosten en vinden sommigen het vreemd dat je kritisch afweegt wat je monteert.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: bandentest

    door philipvanv » do dec 08, 2011 10:12 pm

    De banden die ik best vond bij droog weer zijn nog altijd de toyo proxes R1R, nadeel is wel dat ze redelijk rap versleten waren (<13 000km, hoewel dit waarschijnlijk ook door versleten lagers was), maar ik kan je verzekeren dat zelfs bij de scherpste bochten je iedereen er af rijdt. Bij nat weer moet je sowieso voorzichtig zijn met achterwielaandrijving in bochten...
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: bandentest

    door Andros » vr dec 09, 2011 12:00 am

    Wat spoken jullie eigenlijk allemaal uit met die Toyo's dat ze binnen de 15000 gaar zijn? Mijne liggen er nu bijna 25000km op en de voorbanden zijn prima in orde. Achterband ga ik in het oog houden maar is nog niet versleten. Of rijden jullie dagelijks over schuurpapier of zo?
    De nachtspotter!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: bandentest

    door Sander » vr dec 09, 2011 9:18 am

    R1R is een semi-slick hè...
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: bandentest

    door Tukker » vr dec 09, 2011 5:37 pm

    bartje01 schreefColonIs dit niet een beetje een flauwe reactie,



    Ik ben het wel met Bartje01 eens, een knipoog bij de reactie was op zijn plaats geweest.
    ( maarja dit is wel de humor die het forum leuk maakt. :lol: )
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    bartje01
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 78
    GeregistreerdCOLON vr jul 11, 2008 6:57 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo (O) NL

    Re: bandentest

    door bartje01 » vr dec 09, 2011 7:44 pm

    Het is inderdaad leuk deze reacties op mijn ervaring met de Falken banden allemaal te lezen. En om dan ook nog de kreet zondagsrijder tegen te komen. Het grappige van het verhaal is dat ik de MG TF puur en alleen heb om zomers lekker mee te toeren. Dakje er af en lekker genieten van het mooie weer en de goede rijeigenschappen van de MG. Voor het dagelijkse vervoer heb ik een fraaie Subaru Impreza WRX van het jaar 2010 staan waar ik gemiddeld 40.000 km per jaar mee rijd. Dus echt een zondagsrijder ben ik volgens mij niet. Dus leuk al die reacties maar wees voorzichtig met de conclusies die een ieder trekt.
    Laten we wat mij betreft mijn ervaringen afsluiten en de tijd aan nuttige zaken besteden.

    Overigens een goed forum waar ik bijna dagelijks plezier aan beleef.
    Laatst bijgewerkt door 2 op bartje01, in totaal 0 keer bewerkt.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: bandentest

    door Kasper » za dec 10, 2011 7:05 pm

    die Term "Zondagsrijder" stond zeker niet als persoonlijk gericht, en was ook zeker niet zo bedoeld. Als dat zo is overgekomen, excuses. Wel blijf ik van mening dat ook voor minder intensief gebruik je op het vlak van banden niet zomaar concessies moet doen. Je weet bij vertrek niet in wat voor situatie je 5 minuten later belandt.

    En geloof me, ik ervaar een TF als een heel stuk vergevingsgezinder, maar een oude F kan je flink verrassen. Zeker dan wil je zoveel mogelijk factoren optimaal hebben.

    Overigens heb ik nog nooit Toyo's onder m'n F gehad, gewoon omdat ik denk dat je altijd moet zoeken naar iets wat je zelf past.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: bandentest

    door Tukker » do aug 28, 2014 11:25 pm

    Even dit topic weer opgezocht omdat ik voor nieuwe banden nodig ben.

    De Falken banden waar ik nu mee rij zijn niet meer leverbaar in mijn maatvoering. (FK452 215/40/16)
    Deze band met V profiel had een prima wegligging bij droog en nat weer.

    Een vervanger zou de Falken ZIEX ZE914 (geen V profiel) kunnen zijn. Iemand ervaring met deze band?
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Re: bandentest

    door Coen » za aug 30, 2014 11:24 am

    Waarom niet gewoon de Toyo's?
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: bandentest

    door Tukker » za aug 30, 2014 3:30 pm

    Over Toyo hoor ik ook verschillende verhalen.

    Dit is anders dan de rest en Falken doet het goed in de race sport. Dus daar kan het niet aan liggen. :)
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
BUTTON_POST_REPLY 109 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten