BUTTON_POST_REPLY 707 berichten
[Project : 8 On Track] MG/ZR vgk 200+ Racer
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    door Rob » za aug 14, 2010 5:07 am

    Besluit : het komt dik in orde!!!



    Daar twijfelen wij niet aan maar ik moet wel zeggen dat Bruno er afgepeigerd uitziet. :lol:

    Goed werk mannen, dikke duim :thumbsup:
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    door BlackFox » za aug 14, 2010 9:57 am

    Ik vind die kruisjes met ducktape op de koplampen massa's vet :mrgreen:

    Zijn nochtans geen glazen koplampen, ofwel?
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » za aug 14, 2010 10:40 am

    Murphy schreefColon
    Besluit : het komt dik in orde!!!



    Daar twijfelen wij niet aan maar ik moet wel zeggen dat Bruno er afgepeigerd uitziet. :lol:

    Goed werk mannen, dikke duim :thumbsup:


    ja hij wordt al wat ouder he :lol:

    wel goed bezig mannen, en bruno sorry maar was gisteren mijn gsm thuis vergeten heb je niet kunnen terug bellen.

    mrcarribean
    8) 8) 8)
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za aug 14, 2010 2:43 pm

    Tja, ik had wel meer volk verwacht gisteren. Ik had voorzien voor een 6-tal mensen, maar om de één of de andere reden, waren we maar met 2 :cry: . en heu, bewijs dat het weeral laat was, zie je inderdaad aan mijn ogen, die op half zeven staan. :?
    Rolkooi is maandag binnen, en t'is wachten tot we het frame van een stoel hebben, die Paul had liggen. Binnen kunnen we dus even niet verder, maar werk is er alvast genoeg.
    Bedankt Ronald, alweer voor de hulp en het verslagje.
    Met een beetje geluk, qua tijdsbestek, kunnen we zondag alweer verder, alhoewel een nieuw werk zich opdringt : De ZT-T zijn koppeling zou moeten vervangen worden.... en dat is geen klein werkje (uitlaat eronderuit, subframe er onderuit en dus stuurhuis los, versnellingsbak er onderuit, koppelingsplaat, drukgroep, druklager vervangen en alles er weer onder......):evil: Voor de Kempenrit gaat hij terug bollen, dat is mijn streefdoel.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    door Ronald MG TF » zo aug 15, 2010 10:58 pm

    Vandaag een extra sleuteldagje ingelast.
    Het binnenplafond verwijderd, de originele veiligheidsgordel verwijderd, de lichtgewichtpedaaltjes gemonteerd, de batterij op een zeer originele maar doeltreffende manier verankerd ( Bruno's idee )...ondertussen bezoek gekregen van Jos en Nathalie, wat altijd leuk is....het moment om even verder te overleggen wat er nog allemaal te doen staat....
    Verder heeft de ZR dan nog een onderhoudje gekregen....olie, bougies enz.
    Eén van de volgende punten is zeker de kuipstoel met harnas bevestigen en de remschijven en blokken vervangen...
    Als dit achter de rug is zou er in principe kunnen getest worden... :P

    Afbeelding
    Afbeelding
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    door Rob » ma aug 16, 2010 12:36 am

    Ronald, je updates incl. foto's worden erg op prijs gesteld. dankjewel.

    Goed nezig mannen.
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » ma aug 16, 2010 9:56 am

    Bruno schreefColonTja, ik had wel meer volk verwacht gisteren. Ik had voorzien voor een 6-tal mensen, maar om de één of de andere reden, waren we maar met 2 :cry: . en heu, bewijs dat het weeral laat was, zie je inderdaad aan mijn ogen, die op half zeven staan. :?
    Rolkooi is maandag binnen, en t'is wachten tot we het frame van een stoel hebben, die Paul had liggen. Binnen kunnen we dus even niet verder, maar werk is er alvast genoeg.
    Bedankt Ronald, alweer voor de hulp en het verslagje.
    Met een beetje geluk, qua tijdsbestek, kunnen we zondag alweer verder, alhoewel een nieuw werk zich opdringt : De ZT-T zijn koppeling zou moeten vervangen worden.... en dat is geen klein werkje (uitlaat eronderuit, subframe er onderuit en dus stuurhuis los, versnellingsbak er onderuit, koppelingsplaat, drukgroep, druklager vervangen en alles er weer onder......):evil: Voor de Kempenrit gaat hij terug bollen, dat is mijn streefdoel.


    hey

    morgen dinsdag dus moet ik terug gaan werken :( , enfin dan heb ik dat stoelframe en zal ik dat binnensmijten bruno ik bel je daar nog over.

    oei koppeling mg zt jawadde schoon jobke alleen, ga je dat bij jou thuis doen da ga ni makkelijk zijn want op een hefbrug helemaal omhoog is dat wel simpeler.
    mischien is binnenbrengen bij garage ruys wij kunnen dat op een half dagje :?

    mrcarribean
    8) 8) 8)
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » do aug 19, 2010 7:43 pm

    Ga je buiten de veren ook de dempers vervangen trouwens? Ik ken wel een Rover 200 die het oude setje veren en dempers wel kan gebruiken namelijk. ;)
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

    Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    door Ronald MG TF » za aug 21, 2010 2:06 am

    MGF schreefColonGa je buiten de veren ook de dempers vervangen trouwens? Ik ken wel een Rover 200 die het oude setje veren en dempers wel kan gebruiken namelijk. ;)


    Op termijn hoogstwaarschijnlijk wel, maar nog niet morgen.... :wink:

    Btw, deze vrijdag ( sleuteldag ) enkel wat geleuterd...ook belangrijk... :lol: :wink:
    Hebben onze MG's gepoetst voor de kempenrit....
    Maar volgende vrijdag vliegen we er terug in....op het schema staan ofwel remschijven en blokken vervangen, ofwel kuipstoel en harnas bevestigen.
    We houden jullie op de hoogte, uiteraard met foto's... :wink:
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    door Ronald MG TF » za aug 28, 2010 1:59 am

    Vrijdag, dus sleuteldag...

    Erik was reeds ter plaatse en al begonnen met de demontage van de voorste remschijven, wat niet zo evident bleek...
    Alles zat nogal muurvast.
    Uiteindelijk konden we de nieuwe schijven monteren....
    Jammer genoeg bleken de schijven iets te klein en steken de remblokken dus enkele millimeters uit.
    De kans bestaat dat we voor de eerste test de oude schijven terug monteren, kwestie dat de blokken optimaal kunnen gebruikt worden.
    Tenslotte was er met de oude schijven buiten wat lichte roestvorming die er zo afgaat, niets mis.
    Volgende week steken we de achterste blokjes en hopen we uiteindelijk de kuipstoel en harnas te kunnen bevestigen.
    Als alles naar wens gaat kunnen we op 8 september testen......

    Had een foto van de schijf met gemonteerde remblokken, maar jammer genoeg redelijk onscherp.... :oops:

    Afbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za aug 28, 2010 1:22 pm

    Aangezien ik zelf eigenlijk gisteren niet aanwezig was, of slechts maar op het einde, wegens andere werk gerelateerde verplichtingen, Erik, Roland : Goed gedaan ! :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » za sep 04, 2010 10:14 am

    Bruno schreefColon Erik, Roland : Goed gedaan ! :wink:


    't Is Ronald :wink:


    Mijn beurt nu om verslag uit te brengen. Gisteren hadden we een vergadering gepland om het opstarten van een vzw te bespreken. Zelf rondhossen met een ZR op het circuit is 1 ding, dit met een groepje mensen aanpakken is een ander ding.
    De wettelijke structuur van een vzw heeft zo z'n voordelen en lijkt een ideale keuze om veilig en verstandig een auto op circuit te zetten.

    Uiteraard waren we ook volledig klaar om het seatframe, door Paul ons al meermaals beloofd, te plaatsen. Broodnodig want zolang de OMP kuip niet kan vastgezet worden, kan er niet getest worden. Van Paul en z'n seatframe geen spoor, ondanks alle PB's en GSM oproepen.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za sep 04, 2010 10:34 am

    ErikB schreefColon 't Is Ronald :wink:


    Nee, t'is Rodilon !

    ErikB schreefColonUiteraard waren we ook volledig klaar om het seatframe, door Paul ons al meermaals beloofd, te plaatsen. Broodnodig want zolang de OMP kuip niet kan vastgezet worden, kan er niet getest worden. Van Paul en z'n seatframe geen spoor, ondanks alle PB's en GSM oproepen.


    Tja, "een Polleke doen" zeker, zoals ze zeggen :roll: :lol:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    door Ronald MG TF » za sep 04, 2010 12:16 pm

    Bruno schreefColon
    ErikB schreefColon 't Is Ronald :wink:


    Nee, t'is Rodilon !

    ErikB schreefColonUiteraard waren we ook volledig klaar om het seatframe, door Paul ons al meermaals beloofd, te plaatsen. Broodnodig want zolang de OMP kuip niet kan vastgezet worden, kan er niet getest worden. Van Paul en z'n seatframe geen spoor, ondanks alle PB's en GSM oproepen.


    Tja, "een Polleke doen" zeker, zoals ze zeggen :roll: :lol:


    Rodilon, Raoul, Donald.... ik luister naar praktisch alles... :lol: :lol:
    Inderdaad, een Polleke doen wordt stilaan een vast begrip...maar prettig is anders...
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    door Ronald MG TF » zo sep 05, 2010 10:22 pm

    @Mrcarribean, vanaf nu is't Paul... :wink:

    Ok, gisteren vanalles aangeschaft, dus vandaag lekker sleutelen. :P
    We hebben even de rolbeugel in elkaar gezet om 't geheel te kunnen bewonderen...de dorpsidioot poseerde graag voor de foto.... :wink:
    Verder, beschermplaatjes voor de vloer geplaatst, een K&N filter, een veerpootbrug, een systeempje om de bumper snel te verwijderen ivm transport, de originele remschijven opgepoetst en geplaatst, en nog wat overtollige rommel verwijderd.
    Morgenavond wordt de kuipstoel en het harnas gemonteerd.
    Dan is het juist maar een kwestie van het transport te regelen en dan.... :P

    Wordt vervolgd....
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY 707 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3 en 0 gasten