Zaterdag de ZR proberen in te regelen met de T4. Stepper kregen we perfect ingeregeld, maar het toerental bleef halstarig boven de 1000 Rpm. Sander dacht aan de cranckshaft position sensor, daar de ZR is uitegrust met een licht vliegwiel met maar 1 rij uitsparingen, ipv. een dubbele rij waar de sensor tussen meet. Een oscilloscoop van Carl kon uitsluitsel brengen. Meten deed de sensor alvast wel, anders zou de wagen überhaut niet starten, maar werd er een duidelijk signaal gemeten, of was de curve eerder bedenkelijk ?
De curve hieronder laat zien, dat er alvast volgens mij niks mis is met de sensor. De 4 uitsparingen worden duidelijk weeregeven in het signaal (80°, 110°, 260°, 300°), er is ook op dat moment een duidelijk 5 volt te zien immers. op foto 2 is de schaal 1volt per dif en 5 milisec. per dif. Ik ben dus heel wat geruster als ik op 10 maart ga inrijden. Ik ga op aanraden van Sander naast de meter van de breedband lambda wel ook even een olietemp. meter plaatsen. Better safe then sorry.
Eén schokdemper moet vooraf nog een revisie krijgen bij proflex, en dan kunnen we gaan karren.
Carl, Sander, Bruce, Remco,... bedankt voor de hulp.

