

Sander schreefColoncrazywolf schreefColonZie niet in hoe te hoge druk je verbruik echt hard kan beinvloeden... want zelfs als hij te hoog is, en hij spuit teveel in (zwarte rook bij schakelen bv.). Dan zou de lamda dit normaal detecteren en omiddelijk je injectie lengte verminderen en dit proberen op te vangen.
Een lambda die niet of niet correct werkt kan wel een hoog verbruik bekomen maar meestal is de co dan ook te hoog voor de inspectie (maar niet altijd).
Toch niet altijd. Dit is alleen als de motor closed-loop draaid, open loop is dit niet het geval. De MEMS gaat koud, op hogere toeren en bij grotere gasklep opening in open loop. Als jouw verhaal juist was zou er natuurlijk ook geen markt zijn voor instelbare drukregelaars.

Sander schreefColonschrokke schreefColonBeginnen bij het begin Carl.
En dat is de ECU resetten en dan de lambdasonde afkoppelen. Als deze verkeerde info geeft gaat de ECU verkeerd regelen en dat ook opslaan in het geheugen.
Als je nu eerst reset en dan zonder sonde rijd blijft de ECU in de basisstand staan. Als je dan werkelijk een lager verbruik hebt, weet je meteen dat de lambdasonde de dader is.
Lijkt mij een slecht idee. Zonder lambda gaat de motor in nood-loop en weet je nog niks. Een lambda kan je met een scope gewoon meten. De T4 moet dit ook kunnen. Bruno to the rescue.



Sander schreefColon Ik ben dan wel geen schrokke maar misschien heb je hier wat aan:
1) Uit een lambda sonde komt een sinus, de frequentie van de sinus bepaald of deze nog o.k. samen met de waarde van de spanning. Aan een multimeter heb je niks.
Google is je vriend:

Carl schreefColonpunt 3 : hoe reset ik de ECU zonder T4?

Bruno schreefColonofwel kontakt op en af zetten (ik dacht 20X na mekaar)


Sander schreefColonIn mijn verdediging zeg ik dat een blokgolf ook is opgebouwd uit een verzameling sinussen![]()

Carl schreefColonBlijkt dat de VVC ook nog een MAP sensor heeft ?
Dit in tegenstelling tot de MPI
Nu wordt het aantal sensoren dat verdacht is toch wel groot:
lambda,
map,
temp,
temperatuursensor werkt m.i. goed, ik vermoed dat deze ook de temperatuurmeter aanstuurt? De rest kan in de fout gaan. Welke sensor zou bij falen minder effect hebben op CO meting en toch vermogenwinst geven?


Sander schreefColonDe VVC en De MPi hebben een MAP sensor.
Wat de temperatuur betreft heb je er 5:
- IAT (intake air temperature)
- Water voor de ECU
- Water voor de meter
- Olie voor de meter
- Olie voor de ECU (in de VVC klep)
De eerste 2 beïnvloeden het mengsel. De meters zijn indicatief. De olie temp. wordt gebruikt om te bepalen hoe lang de vvc solenoids bekrachtigd moeten worden. Dit omdat dikke olie trager stroomt dan dunne. Om deze reden mag je ook niet teveel afwijken van de originele spec voor de olie.
Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.