BUTTON_POST_REPLY 216 berichten
Stationair toerental niet constant hetzelfde
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    door mailman » zo okt 10, 2010 2:20 pm

    Ik had dit doorgegeven per mail aan BCC Baarn, maar nog geen reactie gehad. Wat me wel opviel: vandaag controleerde ik het koelvloeistofniveau, maar het reservoir was zo goed als leeg (nog een halve centimeter zat erin). Ik heb hem dus even bijgevuld tot een centimeter boven de helft van het reservoir. Na 20 km. rijden is hij weer iets onder de helft weggezakt. Zou dit een aankomende HGF kunnen zijn? Het schudden van de auto bij accelereren lijkt nu wel minder na het bijvullen, maar is nog steeds aanwezig. Is er een verband?

    Ik controleer altijd voor iedere rit het niveau en ik had hem bij BCC Baarn afgeleverd met het niveau op de helft. Toen ik daar ben weggereden, heb ik het niveau niet gecontroleerd, omdat ik er vanuit was gegaan dat BCC Baarn dat al gedaan zou hebben. In de tussentijd heb ik vrijwel geen afstanden ermee afgelegd.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo okt 10, 2010 10:40 pm

    Geen waterlek te bespeuren ergens ?
    Niet de kalssieke HGF symptomen ?
    Waarschijnlijk geen aankomende, maar aanwezige HGF, vrees ik .... :?
    Tenzij : Een lek op de darmen ergens, of pakking inlaatcollector (veel voorkomend en symptomen die jij hebt, zijn hier deels mee te vereenzelvigen), of koppelstuk, of waterpomp lekt, of radiator lek, of koelbuizen doorroest, of expantiedop faalt, of ontluchtingsschroef radiator, of........
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    door mailman » ma okt 11, 2010 7:25 am

    Bruno schreefColonNiet de kalssieke HGF symptomen ?


    Ik ken ze gelukkig nog niet uit mijn hoofd, maar de koelvloeistof is nog niet troebellig en dat was een van de symptomen volgens mij. Verder rookt de auto niet, dus hoop dat het iets anders is. De vorige eigenaar had al een HGF gehad en heeft dat laten herstellen door een specialist en RVS koelpijpen laten monteren (rekening aanwezig).

    Het koelvloeistof niveau is gisteren uiteindelijk wel op hetzelfde niveau gebleven. Blijkbaar zakt het altijd iets na het rijden met warme motor en stijgt die ene centimeter weer terug na afkoelen.

    Zijn er eigenlijk nog andere MG specialisten in de buurt van Utrecht, behalve BCC Baarn?
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » ma okt 11, 2010 9:45 am

    Hoeveel km geleden is de HGF gedaan?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma okt 11, 2010 9:09 pm

    Ik gok toch op de pakking inlaatspruitstuk, zonder de wagen verder te zien.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    door mailman » do okt 14, 2010 12:05 pm

    Naar aanleiding van jullie technische inzichten had ik BCC Baarn gemaild. Ze denken aan een beginnende HGF en hebben 1x eerder dergelijke symptomen gezien bij een HGF (schokken en onregelmatig toerental). Zaterdag gaat ie er geen voor een weekje. Dan persen ze de motor af en kijken of er ergens een lekje zit. Ondanks dat ik natuurlijk hoop dat ik geen HGF heb, hoop ik wel dat het probleem nu eens wordt gevonden.

    Het is de auto van mijn vrouw eigenlijk, maar die wil er niet meer in rijden en heeft dit ook al 5 maanden niet meer gedaan. Dat is toch jammer.

    De onderhoudshistorie is als volgt:

    81995 KM: HGF reparatie

    149476 KM: New cylinder head gasket incl. new cambelt

    152000 KM: Onderzoek naar verlies van koelvloeistof. 30 mm koelvloeistof verloren op 60 mijl rit. Oorzaak niet gevonden, maar vrijwel alles nagelopen. Uiteindelijk "stop leaks" gebruikt en daarna geen verlies meer.

    172840 KM: Nieuwe koelpijpen (RVS), radiator en water pomp

    179354 KM: Vandaag de dag problemen zoals omschreven in dit topic

    Dus de echte HGF is zo'n 100.000 Km geleden.
  • Avatar gebruiker
    Tandi
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 144
    GeregistreerdCOLON za aug 28, 2010 10:50 am
    WoonplaatsCOLON Capelle a/d IJssel

    door Tandi » za okt 16, 2010 4:05 pm

    Volgens mij bij 149476, dus pak em beet 30000 geleden :cry:
    Lijkt mij erg snel, maar wie ben ik ? Ik zou in ieder geval de kop laten vlakken, de "landrover "pakking monteren en nieuwe kopbouten.
    Dit alles als echt blijkt dat het een HGF is.
    In ieder geval veel sterkte ermee.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » za okt 16, 2010 5:00 pm

    Tandi schreefColon./.. de "landrover "pakking monteren ....


    Pas op: dit is niet altijd de juiste oplossing, vooraleer is dit een reclame uiting van Ford (destijds de eigenaar van LR die een snelle oplossing hebben verzonnen. Zeker ondervang je hiermee het punt van de de zachte delen van de afdichting, een LR pakking is echt niet voorzien op de opbouw van een K-blok met natte cilinderbussen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Tandi
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 144
    GeregistreerdCOLON za aug 28, 2010 10:50 am
    WoonplaatsCOLON Capelle a/d IJssel

    door Tandi » zo okt 17, 2010 11:10 am

    Oke ! Weer wat geleerd. :oops:
    Maar welke pakking is dan de beste ? Bv de ( ook nog goedkopere ) :o motorsportpakking van de Elise shop ?
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo okt 17, 2010 5:36 pm

    Tandi schreefColonOke ! Weer wat geleerd. :oops:
    Maar welke pakking is dan de beste ? Bv de ( ook nog goedkopere ) :o motorsportpakking van de Elise shop ?


    Dat is het lastige hiervan:

    Weet de 100% zeker dat de bussen mooi uitgelijnd staan, dan is de LR keuze helemaal niet slecht, je weet immers dat de "zachte delen" van de OEM pakking op den duur het gaan begeven. MAAR, is er ook maar een beetje afwijking tussen de hoogte van de bussen, dan is de LR pakking een garantie voor een hernieuwde uitvoering van dezelfde reparatie en wederom een aanslag op je modificatie budget.

    Natuurlijk is er nog wel wat meer keuze, o.a. een "sport" pakking. Gelukkig is mijn teller nog niet zo hoog opgelopen (knock on wood) dat ik hiermee ervaring heb.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    door mailman » ma okt 18, 2010 5:01 pm

    Vandaag bericht terug gehaf van BCC. Ze hebben de motor eerst een keer op druk gebracht, maar zonder problemen. Toen nog en keer en jawel hoor, een lekkage. Ergens is een aansluiting gaan lekken, die met kit (?) dicht was gemaakt. Ze zullen dus alle pakkingen moeten vervangen en alles wat hierbij komt kijken. Ik mag rekenen op 1200 Euro reparatiekosten. Die MGF is nu al een van de duurste auto's die ik gehad heb :(.

    Er komt een nieuwe (verbeterde) pakking tussen (weet niet welke) en volgens mij gaan ze nog iets met de bussen doen om er zeker van te zijn dat dit voorlopig niet meer gaat gebeuren.

    Vrijdag is hij klaar en mag ik hem ophalen. Zal dan ook vragen naar de details van de lekkage.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr okt 22, 2010 10:55 am

    wat een rare uitleg allemaal... :?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    door mailman » za okt 23, 2010 5:03 pm

    Ik heb de MGF inmiddels terug. Aangezien ik hem na sluitingstijd heb opgehaald, heb ik nog geen complete uitleg gehad. Hij rijdt echter een stuk beter nu. Het stotteren is weg (voel heel af en toe nog een heel klein hikje) en de koelvloeistof blijft op niveau. Wat nog veel mooier is, is dat de auto veel meer vermogen heeft, dan ik ooit eerder heb gevoeld. Het is nu voor het eerst mogelijk om met piepende banden op te trekken.

    Het toerental blijft nog wel onregelmatig bij stationair en hiervoor had BCC nog geen oplossing. Het belangrijkste is in ieder geval verholpen.

    Wordt vervolgd...
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    door mailman » zo nov 07, 2010 9:58 am

    Inmiddels wat meer kilometers gemaakt en gemerkt dat de auto nog steeds een beetje schokt. Hij lijkt af en toe tijdens het versnellen even geen vermogen te hebben. Dit is onafhankelijk van het toerental. Bij constant rijden is er niets aan de hand, maar als je het gaspedaal intrapt krijg je hier wel last van.
    Stationair nog steeds wisselend toerental. Volgens mij weet BCC het ook niet meer. Ze zijn wel zo vriendelijk geweest om nog steeds geen rekening te sturen voor alle werkzaamheden, maar aan de andere kant is ook nog niet alles opgelost.

    Ik weet echt even niet meer wat ik met dit wagentje moet....
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    door Andros » zo nov 07, 2010 11:06 am

    Andere garage wellicht? Wie weet zien ze bij BCC iets over het hoofd wat een andere monteur wel kan vinden. Kan nooit kwaad iig :)
    De nachtspotter!
BUTTON_POST_REPLY 216 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten