BUTTON_POST_REPLY 121 berichten
Verbruik
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

door RemcovanKuilenburg » wo mei 27, 2009 9:33 am

Even off topic.

Ja ik was daar vorig jaar 2 weken. Italie ben ik alleen in een plaats geweest net over de grens. Maar Oostenrijk en Zwitserland ben ik wel wat langer geweest. En nog in de sneeuw gestaan met de F. Voor de rest was het die twee weken 28 graden en prima F weer :lol:

Verbruik lag trouwens toen 650 op een tank op de heenreis. In de bergen was het verbruik iets hoger.
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » wo mei 27, 2009 10:28 am

Sander schreefColonNiet het wiel opnieuw uitvinden en gewoon ff aanmelden op www.spritmonitor.de kun je meteen je beurten agenderen en hij houd mooi je verbruik bij als je de moeite neemt bonnetjes in te vullen.

Kan je ook vergelijken met 40 andere F-en en 20 TF-en!

Goed gevonden sander. Opvallend is dat het gemiddelde verbruik zeer laag is. Ofwel is er gemiddeld minder file, minder verkeersdrempel en minder vekeerslicht dan bij ons in Antwerpen, ofwel is er inderdaad met mijn F iets fout.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

door schrokke » do mei 28, 2009 9:15 am

ErikB schreefColonAch, eens aan de T4 hangen en naar de in en outs van de ECU kijken. Een mogelijke verdachte kan de koelvloeistoftemperatuursensor zijn.... als ie een te koude temperatuur registreert gaat ie rijker draaien. Als de temperatuur dan toch OK is, is het al snel veeeel te rijk. Eigenaardig want dit zou dan wel op de technische keuring moeten duidelijk worden.

Niet enkel de mengsel verhouding maar belangrijker nog het ontstekingstijdstip word aangepast onder impuls van de temperatuursensor. Deze word dan naar laat geregeld, daardoor verliest de motor veel van zijn rendement met een hoger verbruik tot gevolg. En dat zie je niet aan de uitlaatgastest maar inderdaad wel aan de outs van het MEMS. En dan vooral aan de inspuitduur,(als je niet over een T4 kunt beschikken), wijkt die te ver af van de standaard dan heb je een probleem.

Maar bij Carl blijf ik van mening dat hij eerst zijn onderstel moet in orde brengen, je zal versteld staan van het verschil.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

door Tukker » wo jun 17, 2009 1:55 pm

Afgelopen week het verbruik bij gehouden, over 3230 Km heb ik 1:11ltr. gereden waarvan 70% in de sportstand. :twisted:

1.8 steptronic.
    goodgoan Tom

[b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    CONTACTCOLON

door Carl » wo jun 17, 2009 5:39 pm

1 liter op 11 km, dat is 9.0 liter /100 km

Ik heb als laatste verbruik 11 liter /100km , dat is 1:9,1
    Daar is wel een deel van de midzomertour bij, en die heb ik gedeeltelijk sportief meegereden.
    Op een of andere manier heeft de manier van rijden blijkbaar geen invloed. zowel sportief als extreem zuinig levert dezelfde cijfers op.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.

• LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

door LEBLAR » do jun 18, 2009 10:01 pm

Zojuist weer getankt. Verbruik 8.5 L/100km.
    Uitlijning pas sinds vorige week weer in orde. Was echt nodig want het rubberstof zat dik op mijn achterbumper.
    Wel rijdt ik meest op 80 Kmh wegen. Dan wel weer op de sportieve manier.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432
    GeregistreerdCOLON wo feb 06, 2008 7:33 pm
    WoonplaatsCOLON Lier - Belgie

door RSV » za jun 20, 2009 11:57 am

Net nog eens een meting gedaan.Is eigenlijk wel een hele tijd geleden ,de eerste meting met 52TB en K&N die ik toch al aantal maanden heb eigenlijk.
    45liter voor 540km geeft 8,3l/100km.
    Waarvan wel aardig gassen bij was :)

Dus de K&N+52mmTB geeft wel een meer verbruik tov van orgineel,maar veel meer rijplezier :lol:
    MGF 1999 -antraciet -K&N- 52mm TTB-Trophy inserts,lowering pins
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    CONTACTCOLON

door Carl » wo jul 01, 2009 1:27 pm

Zeer bizar.... Dit zijn mijn verbruikscijfers, het lijkt steeds in dalende lijn te gaan. Er is niks aan de wagen veranderd, behalve dat hij regelmatig op de baan is nu. Kan het ding zichzelf afstellen? De meest waarschijnlijke oplossing is toch dat er iets in het brandstofcircuit verstopt of vervuild was. Hopelijk blijft het lagere verbruik aanhouden en schiet het niet plots terug omhoog.

12,75
    10,93
    10,38
    10,51
    9,11
    9,37
    9,32
    8,52

De 12,75 was nadat de wagen lang had stilgestaan. Hierin zit ook aardig wat verbruik doordat de motor om de drie maand af en toe stationair heeft warmgedraaid.
    De 9,11 was het verbruik tijdens de midzomertoer. Het lijkt alsof er toen een kantelpunt kwam.

• Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON do apr 09, 2009 8:50 am
    WoonplaatsCOLON omg 's Hertogenbosch

door Wiellem » wo jul 01, 2009 2:49 pm

Laatst op een volle tank ongeveer 600 km gereden en dan was dit inclusief de midzomertour, vond het toch wel erg meevallen eigenlijk :)
    MGF 1.8 MY2000 BRG
    Trophy koplampen - MGTF achterlichten - Janspeed uitlaat - 52mm TTB - K&N 57i filter - 16 inch 11-spoke MGTF160 velgen - MG red AP's - Pioneer TS-WX11A Subwoofer - Rolbeugel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo jul 01, 2009 2:58 pm

Carl schreefColonDe 9,11 was het verbruik tijdens de midzomertoer. Het lijkt alsof er toen een kantelpunt kwam.

Niet verwonderlijk, want die cijfers zijn ook in de geschiedenis een kantelpunt geweest....

Daarenboven een knappe wagen zo'n 9,11 :wink: wedden dat die qua verbruik hoger zit ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

door Mr. Dj M. » wo jul 01, 2009 3:15 pm

LOL :lol: en Bruno ik weet het wel zeker :P

En Carl, het zou best kunnen dat van al dat stil staan en alleen stationair lopen de boel toch wat meer is gaan verstoppen en er meer roetafzet was. Dit lijkt nu weggebrand en wellicht dat de nieuwe addativen in euro 95 daaraan ook hebben bijgedragen :wink:
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

door schrokke » wo jul 01, 2009 3:30 pm

Carl schreefColonKan het ding zichzelf afstellen?

Dat kan, management systemen zijn zelf lerend en passen zich aan naargelang de toestand van de motor.

Maar het is wel een grote verbetering waardoor uw hypothese van de reinigende werking van de brandstof eerder van toepassing is.

Je zult het wel ondervinden als er ooit een reset komt waarbij het geheugen gewist wordt, als het verbruik dan stijgt weet je dat het terug zal dalen na wat rijden.

En ja, de auto stationair laten draaien brengt het gemiddeld verbruik naar omhoog. Maar als je bedenkt dat je dan ongeveer 0,8L/U verbruikt kan de stijging nooit zo groot zijn.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » wo jul 01, 2009 7:28 pm

Ruikt je auto bij lang stil staan naar benzine?

Ergens een klein lekje en veel tijd, doet veel benzine verdampen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    CONTACTCOLON

door Carl » wo jul 01, 2009 9:38 pm

Kasper schreefColonRuikt je auto bij lang stil staan naar benzine?

Ergens een klein lekje en veel tijd, doet veel benzine verdampen.

binnen wel ja, naar't schijn t elke F heeft dat. De RHD heeft het zelfs heel erg

• Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » wo jul 01, 2009 10:09 pm

Dat klopt, vele F's hebben altijd een "petrolhead smell" zodra je erin stapt. Maar wellicht op een andere plaats, de benzine verdampt dus een plasje zul je niet zien staan.

Uit je metingen kun je alleen opmaken dat er OF een wonder met de auto is gebeurt waardoor hij minder is gaan verbruiken OF dat de brandstof nu terecht komt waar die thuis hoort.
    Het buitensporige verbruik is met vele kilometers in korte tijd rijden afgenomen tot een redelijk normale waarde. Kan me dus niets anders voorstellen dat je je vloeibare goud verliest.

Ik durf ook wel te stellen dat na een paar weken stilstand ik het gevoel heb wat brandstof kwijt te zijn, dit wellicht door de aansluiting bovenop de brandstoftank, wellicht zou je het systeem eens na moeten lopen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
BUTTON_POST_REPLY 121 berichten