FILMPJE
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » do apr 02, 2009 9:22 pm

De KH plat tegen de Trophy gaat je F heus niet meer liften vooraan, integendeel. T'is ten eerste zoals Erik zegt, meer neerwaartse druk dus, doordat de lucht vlotter onder de wagen kan, en ten tweede wordt door de KH plat tegen de Trophy de design van de Trophy nog geaccentueerd of uitvergroot. Veel beter dus. De afstandsschotjes op de KH hebben ook als doel De KH nog een versterkend effect te geven qua downforce, maar in dit geval doet de Trophy dit werk al. We deden dit indertijd ook met een carbonplaat onder de neus van de Exige, en met succes.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

door Mr. Dj M. » do apr 02, 2009 10:40 pm

Jah precies ik doelde echt op de downforce, maar met of zonder Trophy bumper, die downforce luchtgaten van de KH kunnen nog extra opwekken lijkt me. Wellicht dat ze dan wel weer wat tegen werken en er teveel druk is en/of de luchtsnelheid onder de auto er niet voldoende baat bij heeft, dat zou kunnen...
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » do apr 02, 2009 10:52 pm

Geloof me een extra KH gaat heus extra helpen onder een Trophy, er vlak tegen of niet.
    Wat de verschillende smaken betreft ontrent een Trophy-splitter al dan niet : Ik vind een F neus zonder Trophy gewoon niet zo mooi meer. T'heeft te veel weg dan van een kiel van een boot als het ware, of ook een beetje van een vissensmoel. Ok, dit is uiteraard wat overdreven, maar t'is gewoon om duidelijk te maken wat ik bedoel.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

door Mr. Dj M. » do apr 02, 2009 10:54 pm

Ik zeg ook niet dat de KH geen nut heeft, maar heb het over het verschil met ertegenaan ja of nee en geef je gelijk dat de Trophy bumperrand wel erg mooi staat :wink:
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

door RemcovanKuilenburg » vr apr 03, 2009 12:11 am

Of er nog een filmje aan gaat komen :wink: Zat er net aan te denken toen ik naar huis reed. Maar het was te vroeg en te druk.

En de splitter/spoiler/taartschep/sneeuwschuiver. Ik denk dat we een beetje te ver gaan met dat soort zaken. Het is geen formule 1 auto :lol: Gaan we zeker ook nog een aanduw rek er op zetten. :wink: Tuurlijk zal het uitmaken voor de downforce. Maar hoe vaak rijden we nu 200+ met de F? Ik kon net niet harder dan 160 :lol: En bij 120 maakt dat geen verschil of je nu met of zonder de splitter gaat rijden.

Maar ieder zijn keuze denk ik. Ik vind het niet mooi. :roll:
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

Lid van MG Car Club UK.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » vr apr 03, 2009 12:17 am

Vanaf 80 km per uur merk je al een duidelijk verschil Remco, maar nogmaals, je moet er eerst eens me rijden om het te voelen....
    Volgende keer geef ik je mijn sleutels wel eens.... :wink:
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

• Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

door Ian » vr apr 03, 2009 12:23 am

Dat is inderdaad een MG SV-R.

dat is een knap machientje, maar zoals op topgear gezegd, het interieur is niet al te deftig :lol:
    RemcovanKuilenburg
    BerichtenCOLON 5552

door RemcovanKuilenburg » vr apr 03, 2009 12:24 am

Mag ik eindelijk in een echte F rijden. :wink: Als ik op de berg kom voor de pins ga ik dat zeker even doen.

Lid van MG Car Club UK.
  • Erwin-VVC
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 126
    GeregistreerdCOLON di feb 05, 2008 7:40 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

Re: FILMPJE

door Erwin-VVC » wo apr 15, 2009 11:34 pm

remcovankuilenburg schreefColonMijn MG op de A1 van Amsterdam naar Amersfoort. Mmmmmm lekker.

http://www.youtube.com/watch?v=A2TeBfVJOMA

teller gaat wel erg traag over de 200 :wink: mijn vvc doet dat ook zo erg traag en dat met de weet dat hij ook nog eens 10km afwijkt.

Mijn andere wagen die ze in mijn ogen onodig hebben begrenst op 250km vliegt over die 200 heen alsof je met de F van 80 naar 120 trekt :twisted:

Maarja het dak kan bij dat ding niet open :D
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » do apr 16, 2009 12:01 am

.... Daarenboven geeft je MG je een echt sportwagengevoel en rijdt hij je Alfa verloren in de bochtige ardennen, daarenboven geeft hij je waarschijnlijk ook 10X meer fun dan je gewone people carrier, al dan niet met een V6 voorzien, wat tegenwoordig ook al geen rariteit meer is trouwens. :wink:

Zelf heb ik een potente 5 cylinder die ook een pak meer koppel en vermogen heeft, en ondanks deze ook dakloos is, haalt hij het qua pret in de verste verte niet van mijn F. :wink:
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

RemcovanKuilenburg
    BerichtenCOLON 5552

Re: FILMPJE

door RemcovanKuilenburg » do apr 16, 2009 8:31 am

Erwin-VVC schreefColonteller gaat wel erg traag over de 200 :wink: mijn vvc doet dat ook zo erg traag en dat met de weet dat hij ook nog eens 10km afwijkt.

Mijn andere wagen die ze in mijn ogen onodig hebben begrenst op 250km vliegt over die 200 heen alsof je met de F van 80 naar 120 trekt :twisted:

Maarja het dak kan bij dat ding niet open :D

Voor een 1.8 met vier cylinders vind ik het nog aardig rap gaan. En ja en andere wagens die begrenst zijn op 250 zullen ook wel een aantal cylinders meer hebben. Dus denk dat het een beetje appels met peren vergelijken is. Het gaat meer om de fun met de F en vind het knap van een dame die bijna 13 jaar oud is dat het nog over de 200 kan. Maar dat riep ik ook toen ik afgelopen keer bij de Dyno met de beker naar huis ging. :lol:

Lid van MG Car Club UK.
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

door Ian » do apr 16, 2009 12:49 pm

zescylinders boyz!
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » do apr 16, 2009 12:52 pm

Ian schreefColonzescylinders boyz!

hoor ik zes cilinders :?: :wink:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Erwin-VVC
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 126
    GeregistreerdCOLON di feb 05, 2008 7:40 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

door Erwin-VVC » zo mei 03, 2009 9:33 pm

Kasper schreefColon
    Ian schreefColonzescylinders boyz!

hoor ik zes cilinders :?: :wink:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Nee dat maakte Bruno ervan :wink: mijn oude alfa V6 dacht hij waarschijnlijk aan. maar deze wagen heb ik reeds voor een dikke V8 met 340Pk omgeruild Audi S6 :twisted: even laten tunen bij ziptuning en het dingetje vlieg binnen 6 seconde naar de honderd en vliegt echt keihard over de tweehonderd heen. En met zijn Esp durf ik toch te stellen dat ik de bochten harder pak dan met mijn mg.

Maar het dak eraf heeft iets apart net als de sportlook van de Mgf/TF

Maar de vriendin rijdt in een Fiesta(2009) en vind dat 10x mooier dan beide auto;s bij elkaar vooral omdat je er tegen kunt praten en hij doet wat je zegt(voicecontrol system) :wink:

Zo zie je maar 10 mensen 10 smaken :wink:

Maar betreft de wegligging bruno, daar gaan we zaterdag wat aan doen.
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » zo mei 03, 2009 9:36 pm

Maar de vriendin rijdt in een Fiesta(2009) en vind dat 10x mooier dan beide auto;s bij elkaar vooral omdat je er tegen kunt praten en hij doet wat je zegt(voicecontrol system) :wink:

Die Fiesta-dame luistert naar iedereen behalve naar mij, dé reden waarom ik die auto helemaal niets vind! :lol:

Heb je toevallig een foto van de S6? :)
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000