BUTTON_POST_REPLY 94 berichten
MGF en baby's
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » di sep 22, 2009 9:04 am

    Eigenaardig dat je geen enkele garage vind die dat wil doen.
    Ik heb onlangs zelf opgevangen dat in geval van stekker uittrekken, de garage de eigenaar een papier liet ondertekenen waarin deze bevestigde dat hij op de hoogte was van deze actie. En het betrof dan specifiek de werkwijze in Nederland.

    Zoals ik eerder al zei, ik heb het vroeger dikwijls gezien op zelfs gezinswagens. Eens het niet meer nodig was werd de stekker terug ingeplugd.
    Voor zover ik weet blijft het systeem dan gewoon verder werken, behalve de uitgeplugde airbag, die in open circuit staat.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » di sep 22, 2009 9:58 am

    Volgensmij als je een stekker er uit trekt herkent de computer een storig. Gevolg dat je SRS lampje gaat branden en het systeem uitgeschakeld word. Dus dat zal geen optie zijn.
    Je moet met een weerstand het uiteinde van de kabel de unit foppen dat er iets aan hangt en het systeem "compleet" is.
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » di sep 22, 2009 8:56 pm

    remcovankuilenburg schreefColonVolgensmij als je een stekker er uit trekt herkent de computer een storig. Gevolg dat je SRS lampje gaat branden en het systeem uitgeschakeld word. Dus dat zal geen optie zijn.
    Je moet met een weerstand het uiteinde van de kabel de unit foppen dat er iets aan hangt en het systeem "compleet" is.


    100% zeker weet ik het niet, maar een SRS systeem is geen ABS of ASR systeem dat zichzelf volledig uitschakelt.

    De SRS zal ook niet altijd beide airbag's ontsteken maar enkel deze die nodig is, naargelang de info van de botsing opnemer.
    Vandaar dat ik denk dat alles dat nog "ongestoord" aanwezig is word aangestuurd indien nodig.

    Maar zoals dikwijls weet van zo'n systemen nooit het fijne.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » di sep 22, 2009 9:27 pm

    Ik ben er niet zo zeker van dat het zo is. Het lijkt mij sterk dat het systeem zich niet uitschakeld als er iets aan de hand is. Het zou gevaarlijk zijn als er een storing in het systeem zit en het gewoon actief blijft. Net zoals bij de ABS.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di sep 22, 2009 11:15 pm

    Bij de meeste wagens blijft het bij ene foutmelding onder de vorm van een lampje. waarom zou dat bij een MG anders zijn ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » do sep 24, 2009 6:45 pm

    remcovankuilenburg schreefColonIk ben er niet zo zeker van dat het zo is. Het lijkt mij sterk dat het systeem zich niet uitschakeld als er iets aan de hand is. Het zou gevaarlijk zijn als er een storing in het systeem zit en het gewoon actief blijft. Net zoals bij de ABS.


    Ja maar, een ABS heeft al zijn sensoren en andere onderdelen broodnodig om te kunnen werken. Logisch dat dit zichzelf uitschakelt bij de minste storing.

    Bij een SRS systeem kan indien de pasagiersairbag in storing ligt, de bestuurdersairbag nog steeds werken.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do sep 24, 2009 8:32 pm

    sterker nog, moet de ander blijven werken...
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    door LEBLAR » vr sep 25, 2009 9:44 am

    schrokke schreefColonJa maar, een ABS heeft al zijn sensoren en andere onderdelen broodnodig om te kunnen werken. Logisch dat dit zichzelf uitschakelt bij de minste storing.


    Ik ben bang dat nu de intelligentie van ABS overschat wordt. ABS grijpt in zodra één van de wielen een bepaald percentage langzamer gaat draaien dan de rest. Het grijpt vervolgens in op alle wielen.
    De veiligheids systemen in auto’s zijn niet zo ingewikkeld. De reden is heel simpel. Des te gecompliceerder des te eerder iets fout gaat en niet werkt.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » vr sep 25, 2009 8:19 pm

    LEBLAR schreefColon
    schrokke schreefColonJa maar, een ABS heeft al zijn sensoren en andere onderdelen broodnodig om te kunnen werken. Logisch dat dit zichzelf uitschakelt bij de minste storing.


    Ik ben bang dat nu de intelligentie van ABS overschat wordt. ABS grijpt in zodra één van de wielen een bepaald percentage langzamer gaat draaien dan de rest. Het grijpt vervolgens in op alle wielen.
    De veiligheids systemen in auto’s zijn niet zo ingewikkeld. De reden is heel simpel. Des te gecompliceerder des te eerder iets fout gaat en niet werkt.


    Het was mij hier niet echt te doen over de intelligentie van een systeem, maar wel wanneer een systeem al dan niet zich zelf uitschakelt.
    Als er bij een ABS systeem ook maar één wielsensor of iets in het hydrauliekblok hapert, geeft dat aanleiding voor een foutcode. De ABS computer kan dan niet meer werken, deze kan dan immers niet meer zien wanneer er iets fout loopt, of afhankelijk van de storing niet meer ingrijpen. Het storinglampje gaat branden en het systeem is buiten werking. En een ABS-4 systeem grijpt in op elk wiel afzonderlijk.

    Een SRS heeft systeem uiteraard wel een degelijk werkende impactsensor broodnodig, maar kan veilig werken met een airbag die een foutmelding geeft. Het nl zo dat deze niet zomaar bij een impact alle airbags aansteekt. Het systeem zal de aard van de impact interpreteren en dan de nodige airbags aansteken. Als dus alleen de bestuurdersairbag moet afgaan speelt het totaal geen rol dat de passagiersairbag in storing is.

    En de systemen zijn toch wel tamelijk intellegent opgezet. De zekering uittrekken van het SRS systeem zal onmiddelijk het airbaglampje doen branden. Het systeem valt zonder spanning, is dus defect en u wordt daar dank zij intelligente bekabeling van op de hoogte gebracht. :wink:
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Vanessa
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 20
    GeregistreerdCOLON vr jul 11, 2008 10:22 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    goed nieuws!

    door Vanessa » di okt 27, 2009 1:53 pm

    Geen gesleutel meer nodig om de airbag uit te schakelen! Op http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/1 ... egels.html staat dat kinderen onder de 12 niet bij een airbag mogen zitten, behalve als het niet anders kan, dan moet de stoel zo ver mogelijk naar achteren.

    groetjes Vanessa
  • Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON do apr 09, 2009 8:50 am
    WoonplaatsCOLON omg 's Hertogenbosch

    door Wiellem » di okt 27, 2009 1:59 pm

    Maar het blijft wel onveilig voor je kind met airbag.
    MGF 1.8 MY2000 BRG
    Trophy koplampen - MGTF achterlichten - Janspeed uitlaat - 52mm TTB - K&N 57i filter - 16 inch 11-spoke MGTF160 velgen - MG red AP's - Pioneer TS-WX11A Subwoofer - Rolbeugel
  • Vanessa
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 20
    GeregistreerdCOLON vr jul 11, 2008 10:22 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door Vanessa » di okt 27, 2009 2:05 pm

    het schijnt eigenlijk niet onveilig te zijn, omdat de airbag te hoog zit voor het kinderstoeltje. Zijairbags zouden wellicht wel weer iets uit te kunnen maken.
  • Avatar gebruiker
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786
    GeregistreerdCOLON do jan 27, 2005 1:57 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

    door Powerman » di okt 27, 2009 2:39 pm

    het schijnt eigenlijk niet onveilig te zijn, omdat de airbag te hoog zit voor het kinderstoeltje. Zijairbags zouden wellicht wel weer iets uit te kunnen maken.


    nou stekker eruit en je bent klaar.

    veiliheid voor alles he
    I am the God of Hell Fire, and I bring you .... FIRE . . . . . . .Afbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di okt 27, 2009 8:49 pm

    Voor een kinderzitje is ene airbag IMO niet gevaarlijk, voor een maxi cosi uiteraard wel.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » za okt 31, 2009 10:45 am

    Powerman schreefColonnou stekker eruit en je bent klaar.

    veiliheid voor alles he


    Dat is in België niet meer toegestaan. Alleen soft-ware matig of uitschakelen met een origineel geplaatste knop mag nog.
    Ombouwen naar alleen bestuurders airbag mag ook indien toenertijd de passagiers airbag optioneel was.

    Je kan er natuurlijk altijd wel een mouw aanpassen zodanig dat het niet opvalt dat er aan geprutst is, zoals oa een vervangingsweerstand.
    De poppen gaan pas aan het dansen als er bij een ongeval iemand komt te overlijden omdat de airbag niet werkte. Dan ga je verantwoordelijk worden gesteld en dat kan grote gevolgen hebben.

    Blijkbaar is de wet omtrent airbag's strenger geworden. :?
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
BUTTON_POST_REPLY 94 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten