helpt wel wat hoor. Uiteindelijk verslijt je niet meer banden, enkel heb je twee sets. In de lente zet je er gewoon weer de oude op. Gezien de lage rente brengt je geld op de bank toch niets meer op en is het geen slechte investering, temeer dat mogelijke schade door niet aangepast schoeisel op de auto een hoog kostenplaatje met zich meebrengt.
Verschillende hardheden van rubber hebben een ander slijtage/grip profiel bij lage temperaturen zodat je bij lagere temperaturen toch best naar een ander rubber grijpt. Je spreekt tenslotte toch over een temperatuursverschil van ongeveer 15°C. Vraag maar aan elke motard naar het verschil tussen een koude en warme band.
Een deel van mijne slip kan ook verklaard worden door naar de slijtage van de banden te kijken. Zoals ik jullie ooit nog eens verteld heb had mijn F een verkeerde camber aan het linkervoorwiel (heb ik ondertussen al laten herstellen). daardoor zou die band aan de binnenkant meer afslijten. Is ook zo, maar eigenaardig genoeg is de linker achterband aan de buitenkant meer afgesleten. Mijn conclusie: de handige garagist heeft de hydragas van de wagen aan de linkerkant wat hoger opgepompt om de camber van het voorwiel wat beter te krijgen en daardoor is de achterste ook scheef komen te staan naar de andere kant. Is dat mogelijk of moet ik me zorgen maken over de achterwielophanging? Daarover was de keuring nochtans tevreden.
BTW het slipke was vrijdagavond

Anyway door de banden rijdt hij een stuk beter.
cu
TV