BUTTON_POST_REPLY 59 berichten
Bandentopic !
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    door Luc » ma mei 19, 2008 12:21 pm

    Het worden ofwel

    BF Goodrich (Profiler )
    ofwel
    Michelin (met nog iets achter)

    wat is vogens jullie de beste keuze.

    En NEEN kom niet af met andere voorstellen.
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

    door videomike » ma mei 19, 2008 12:24 pm

    De BF michelin ;)
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma mei 19, 2008 12:32 pm

    BF Goodrich is eigenlijk een bijmerk van Michelin. Het komt uit hetzelfde fabriek m.a.w.
    Als ik tss de 2 zou moeten kiezen, denk ik toch dat ik eens voor BF goodrich zou gaan, maar ik zou alsnog steeds liever met 4X dezelfde banden willen rijden.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma mei 19, 2008 12:38 pm

    Hoi Luc,

    Mijn ervaringen met de oudere Michelins sport zijn goed:

    Kasper schreefColonEven voor de duidelijkheid: Ik HAD Michelin Pilot Sport, ik ga NU naar Conti's.
    Over de Michelins geen slecht woord, alleen men heeft het profiel veranderd, terug naar een multidirectioneel profiel, GEEN V-groef.

    Ik vind dit echt UGLY : de reden om over te stappen, wederom naar iets wat nog niet echt op de MGF landkaart staat. Ervaringen volgen!

    En als het niets is: dan maken we er met een mooie burn out of een Doghnut zo een einde aan :wink:


    Ook voor mijn andere auto's wil ik meestal bij voorkeur Michelins hebben, IMO komt er weinig goeds uit frankrijk maar de banden zijn voor mij de uitzondering op de regel. Uiterlijk, een goed voorstel van m'n mechanieker en de drive om eens wat anders dan anderen te doen hebben mij doen besluiten om over te stappen. Waren de banden identiek aan de vorige serie, dan had ik zeker weer voor Pilots gekozen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    door Luc » ma mei 19, 2008 12:39 pm

    BF en Michelin waren de enige merken waarvan de bandenboer me kon garanderen dat ik rondom met hetzelfde profiel zou kunnen blijven rijden.

    Misschien zijn er andere merken, maar daar is hij dan weer geen verdeler van.
  • Edgecrusher
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON ma okt 01, 2007 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Hengelo NL

    door Edgecrusher » vr jun 06, 2008 7:34 am

    Ik ga denk ik de Vredestein Sportrac 3 monteren.
    Heb hier erg goede verhalen over gelezen in diverse tests.
    En een V-profiel, dus lijkt me ook moeten kunnen op een F.
    En een bijkomend voordeel dat ik ze er erg mooi uit vind zien.
    (niet echt belangrijk, maar wel mooi meegenomen)
    Nothing sounds like a cobra in a tunnel.

    MGF MPI, Blueflame exhaust + decat, Green Storm, Superchips Icon Race, alum. radiator, Trophy splitter, xenon 6000k.
  • Avatar gebruiker
    Lesheep
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 282
    GeregistreerdCOLON zo jan 27, 2008 5:54 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam/Nederland

    door Lesheep » vr jun 06, 2008 10:37 pm

    MGF schreefColonIn het overzicht van modificaties aan onze MGF heb ik dit opgeschreven zie ik nu:

    Nieuwe 16 inch Square Spoke velg: 339,94 euro 24-5-2007
    Nieuwe Goodyear Eagle F1 GS-D3 banden: 772 euro 24-5-2007

    Ik zal het nog eens goed nazoeken. Ik weet wel dat de dealer niet goedkoop was, maar zoveel geld voor alleen banden..



    Ik heb voor mijn goodyear Eagle F1 voor de voorbanden 164.72 en achter 197.48 betaald dus totaal

    362.20 euro incl uitbalanceren En dat bedrag heb ik er vandaag voor betaald
    geen mg meer wel orginel mg tf uitlaat en K&N 57i voor verkoop
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » za jun 07, 2008 12:18 am

    Lesheep schreefColonIk heb voor mijn goodyear Eagle F1 voor de voorbanden 164.72 en achter 197.48 betaald dus totaal 362.20 euro incl uitbalanceren En dat bedrag heb ik er vandaag voor betaald


    Dat lijkt mij een heel nette prijs voor de Goodyears. Zelf had ik er wel voor gekozen om de TF gelijk te laten uitlijnenen. Bij het plaatsen van nieuwe banden moet dat bijna een standaard regel zijn m.i.
  • Avatar gebruiker
    Lesheep
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 282
    GeregistreerdCOLON zo jan 27, 2008 5:54 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam/Nederland

    door Lesheep » za jun 07, 2008 12:36 am

    denk dat ze dat ook gelijk gedaan hebben want hij blijft nettjes recht door rijden als ik zonder handen rij :lol:
    geen mg meer wel orginel mg tf uitlaat en K&N 57i voor verkoop
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » za jun 07, 2008 12:46 am

    Lesheep schreefColondenk dat ze dat ook gelijk gedaan hebben want hij blijft nettjes recht door rijden als ik zonder handen rij :lol:


    De mijne reed ook netjes recht, dus dat is geen garantie. Maar goed, als de oude banden netjes afgesleten waren zal het wel ok zijn.
    Het blijft een heel nette prijs voor de Eagle F1.
  • Edgecrusher
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON ma okt 01, 2007 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Hengelo NL

    door Edgecrusher » za jun 07, 2008 9:48 am

    Goodyear F1: (81,50 voor en 101 achter)
    autobandenmarkt

    Dus inderdaad een heel erg scherpe prijs LeSheep
    Nothing sounds like a cobra in a tunnel.

    MGF MPI, Blueflame exhaust + decat, Green Storm, Superchips Icon Race, alum. radiator, Trophy splitter, xenon 6000k.
  • Avatar gebruiker
    Lesheep
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 282
    GeregistreerdCOLON zo jan 27, 2008 5:54 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam/Nederland

    door Lesheep » za jun 07, 2008 10:08 am

    Edgecrusher schreefColonGoodyear F1: (81,50 voor en 101 achter)
    autobandenmarkt

    Dus inderdaad een heel erg scherpe prijs LeSheep

    En dan heb je alleen de banden, er komen dan nog kosten voor balanceren bij.
    geen mg meer wel orginel mg tf uitlaat en K&N 57i voor verkoop
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » zo jun 08, 2008 1:20 am

    Edgecrusher schreefColonIk ga denk ik de Vredestein Sportrac 3 monteren.


    Ik heb de sportrac 2 op mijn gewone auto en ben nog nooit zo snel van mijn rubber afgeweest. :?
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Edgecrusher
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 310
    GeregistreerdCOLON ma okt 01, 2007 7:36 pm
    WoonplaatsCOLON Hengelo NL

    door Edgecrusher » zo jun 08, 2008 10:51 am

    Afbeelding

    http://www.testberichte.de/test/produkt_tests_vredestein_sportrac_3_205_55_r16_v_p98347.html

    http://www.vredestein.com/File_Banden/2006/Nieuws/autoexpress2006.pdf

    http://www.autoexpress.co.uk/products/total_tyre_guide/213186/tyre_guide.html

    De testen zeggen allemaal niet zo veel, elke test heeft bijna weer een andere winnaar, maar kan me toch moeilijk voorstellen dat een band die het in meerdere testen goed doet, opeens heel slecht presteert.
    Natuurlijk maakt de auto waar onder ze moeten een groot vershil.
    Maar wat wel uit een sommige testen naar voren komt is dat banden die een aantal jaren geleden als erg goed getest zijn, nu minder goed getest worden en ingehaald worden door nieuwere ontwikkelingen/ nieuwere types.
    Nothing sounds like a cobra in a tunnel.

    MGF MPI, Blueflame exhaust + decat, Green Storm, Superchips Icon Race, alum. radiator, Trophy splitter, xenon 6000k.
BUTTON_POST_REPLY 59 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten