BUTTON_POST_REPLY 124 berichten
F zwaar in de problemen
  • Zion
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 37
    GeregistreerdCOLON wo aug 04, 2004 12:23 am
    WoonplaatsCOLON Brabant

    door Zion » wo aug 04, 2004 8:33 pm

    He Sander ikwil j e geloven hoor begrijp me niet verkeerd
    liever uw diagnose dan die v d dealer (stuk goedkoper denk ik :wink: )
    maar daar sta je als dealer beweert dat (de nieuwe ) thermostaat werk en alles is perfect onlucht zoals MG voorschrijft.
    Ik ga morgen wel eens met zaakvoerder spreken (als ik hem te pakken krijg) want 6 jaar gn doorstroming probs en nu plots wel ,lijkt me verdacht.
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » wo aug 04, 2004 8:42 pm

    hey zion

    en als je zoals ik "zoon van een dealer" nu is gratis een diagnose stel bv op een zaterdagvoormiddag of na mijn uren.
    want ik kan je verzekeren er zijn nog mensen dealers die ook een beetje uit passie aan alles wat rijdt willen werken.

    grtn

    paul MGZR 160
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo aug 04, 2004 8:51 pm

    Zion schreefColonthermostaat springt open op 102 gr.


    Das een goeie MGZR160 ! Die 102 graden is dat niet het punt dat de voorste Fan aan moet gaan of was dat 104 ?? Wat hebben ze eigelijk gemeten bij die dealer ? Het thermostaat open bij 88 graden klopt denk ik als een bus !!!

    @ MGZR160:
    In een thermostaat zit toch een veer/veerwerking ? Waardoor je ook een (kleine) druk nodig hebt om het thermostaat (volledig) open te laten gaan ?

    @ Zion:
    * Is de thermostaat al vervangen dan ? De pomp heb je al verteld maar het thermostaat is nog het oude toch ?
    * Breng je F naar Paul (als dat lukt) dat is iemand waar je (ik igg wel) vertrouwens in kunt hebben.

    Waarom gebeurt zoiets altijd met zulk weer ? :cry: (retorische vraag ;))
    Building >200BHP K-series
  • Zion
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 37
    GeregistreerdCOLON wo aug 04, 2004 12:23 am
    WoonplaatsCOLON Brabant

    door Zion » wo aug 04, 2004 9:00 pm

    Paul,

    Dit is een geweldig aanbod. Bij deze alvast hartelijk dank voor het voorstel. We hadden zeker al aan een tweede diagnose gedacht alvorens in te gaan op zo'n drastische maatregelen (nieuwe motor). De auto staat nu nog wel bij de dealer. Past het u als ik u morgen namiddag telefonisch zou contacteren om concretere afspraken te maken?

    Zou het een probleem kunnen zijn om met deze wagen nog rond te rijden (evt met verwarming volledig open)? (Mechelen - Vosselaar)

    Zou u, na het lezen van wat er tot hiertoe op het forum staat, al denken aan een nieuwe motor of is er nog andere hoop?

    Nogmaals: Thanks bij voorbaat!!!
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » wo aug 04, 2004 9:02 pm

    hey sander

    die veer op het thermostaat is een bimetaal die bij verwarming gaat ineendraaien in dit geval moet dat bij 88° zijn maar als bij gevolg van heet lopen zoals, hier het geval was verandert de legering van het metaal waardoor de thermostaat mischien pas bij 100° gaat openen wat veel te laat is, waardoor er druk in het systeem ontstaat.
    bij mijn weten is de waterdruk toch niet genoeg om de thermostaat te openen.

    grtjs

    PAUL MGZR 160
  • Zion
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 37
    GeregistreerdCOLON wo aug 04, 2004 12:23 am
    WoonplaatsCOLON Brabant

    door Zion » wo aug 04, 2004 9:04 pm

    Sander,

    Wat die graden betreft, kan ook zijn dat ik dikke kemels vertel en dat ik inderdaad over de graden spreek van de fan ipv van de thermostaat (ben een British Racing Groentje op dat vlak :lol: )
    Er zou inderdaad een nieuwe thermostaat insteken (zeggen ze!)
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » wo aug 04, 2004 9:07 pm

    hey zion

    voor mij geen enkel probleem dat je belt maar zou dat passen om tussen 12 en 13 u te bellen of bv na half zes?
    wat betreft die rit mechelen vosselaar als je de temp meter goed in de gaten houd en de verwarming voluit zet kan er normaal geen probleem zijn.

    grtn

    PAUL MGZR 160
  • Zion
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 37
    GeregistreerdCOLON wo aug 04, 2004 12:23 am
    WoonplaatsCOLON Brabant

    door Zion » wo aug 04, 2004 9:09 pm

    Paul,

    Ok, ik zal dan na half 6 bellen. Kan dat op het zelfde nummer als waar ik u vandaag op gebeld heb (garage)?
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo aug 04, 2004 9:09 pm

    MGZR160 schreefColonbij mijn weten is de waterdruk toch niet genoeg om de thermostaat te openen.


    maar wanneer nu het thermosstaat maar een *klein* beetje open gaat en als gevolg van de veerwerking in het bimetaal het thermostaat verder wordt open geduwd op hogere toeren (hogere waterdruk) ? Is dat theoretisch-technisch mogelijk denk je ?
    Building >200BHP K-series
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » wo aug 04, 2004 9:10 pm

    zion

    die moter vervangen dat is wel het laatste, ik zal eerst nog wel is goed kijken en dan alles op een rijtje zetten.

    grtn

    PAUL MG ZR 160
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo aug 04, 2004 9:12 pm

    Zion schreefColonEr zou inderdaad een nieuwe thermostaat insteken (zeggen ze!)


    Dan houd mijn kennis op; toch maar een nieuw blok erin steken dan :wink:

    <sorry, kon het niet laten :lol:>
    Building >200BHP K-series
  • Zion
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 37
    GeregistreerdCOLON wo aug 04, 2004 12:23 am
    WoonplaatsCOLON Brabant

    door Zion » wo aug 04, 2004 9:14 pm

    thanks voor het hart onder de riem Sander!!! :wink:
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » wo aug 04, 2004 9:15 pm

    zion

    wat betreft dat bellen tot 19 u ben ik bereikbaar op de nr van de garage want ik woon in de garage.

    grtn

    PAUL MGZR 160
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo aug 04, 2004 9:20 pm

    Shame on me :oops:
    Building >200BHP K-series
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » wo aug 04, 2004 9:27 pm

    idd shame on you sander

    maar een nieuw blok steken lost het mischien helemaal niet op want waardoor is die cyl koppakking erdoor gevlogen de eerste keer.
    ik heb ook al geweten dat bij de modellen met een kunststof inlaat spruitstuk het spruitstuk scheurt waardoor er water in de 1e of 4e cyl komt en dan komt er ook druk in het systeem.

    grtn

    PAUL MGZR 160
    :lol: :lol: :lol:
BUTTON_POST_REPLY 124 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 8 en 0 gasten